19 mei 2024, 04:58:00

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Marije


Valerie




Marc van de Kuifjes

Citaat van: Ivy op 21 december 2006, 15:50:25
Hier staan de kooien



Prachtige kooi!
Waar haal je die eigenlijk?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ivy

Hoi Marc.
De kooi komt van www.dierenvilla.nl.
Bedankt  :D, hij is inderdaad erg mooi.

Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivana
Hoe gaat het met Jelle vandaag, hopelijk al weer wat beter.
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi Riny.
Nou, Jelle leeft nog, dus dat is op zich al heel wat :D.
Hij eet al stukken beter, vooral van de trosgierst maar hij pelt ook zaadjes. Hij heeft wel een raar ritme - vooral 's nachts wordt hij actiever, als je dat actief kan noemen - hij is namelijk ontzettend rustig. Hij was gewend om veel stil te zitten om de aandacht van 4 honden niet te trekken... (en 1 poes)!!! Gisteren liet hij me zijn liedje horen, hij fluit de Feyenoord lied haha. Tenminste, dat zou het moeten zijn, maar ik ken het liedje niet dus ik kan het niet met zekerheid zeggen.
Hij poetst wel veel en slaapt steeds vaker met koppie in de veren. Wel heb ik nog steeds warmtelamp voor hem aanstaan, dat vind hij nog steeds heel lekker.
Ik ga toch met hem naar de DA, dan laat ik hem ook op alles testen en zo kom ik achter of het gewoon door de stress kwam dat hij niet at. Ik weet dat het bezoek ook weer veel stress zal leveren, maar nu komt hij weer thuis in de kooi die hij al gewend is, dus hopelijk zal hij daar beter tegen kunnen. Als ik de resultaten binnen heb en hij mankeert niks, haal ik Jessie voor hem en zal ik kijken of hij een vriendinnetje op prijs zal stellen. Gisteren gingen ze met Makker naar elkaar fluiten, dat was zo lief!

Dus ja, in het algemeen gaat het al veel beter met hem, hij eet en drinkt, poetst en zijn ontlasting is normaal (minder vaak, maar toch groen met wit...) maar hij eet wel heel weinig dus ik maak me nog steeds een beetje zorgen.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivana
Moeilijk om te zeggen wat nu het beste is.
Nu naar de dierenarts gaan ,of om Jelle nog eerst wat te laten wennen aan de nieuwe situatie.
Toch geloof ik dat ik het nog even aan zou zien.
Als hij nu weer door vreemde vast gepakt wordt , kruipt hij misschien helemaal terug in zijn schulp.
Verwen hem maar met lekkere hapjes , en misschien helpt het wel als die wat afleiding heeft aan een ander valkje.
Fijn dat je zo goed voor hem zorgt.
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi Riny.
Ja daar zit ik ook steeds over te denken, straks kom ik terug met hem en wil hij weer drie dagen niet eten :-\ moeilijk moeilijk...
Aan de andere kant ben ik ook bang dat als ik een andere valkje neerzet en Jelle wel ziek is, dat Jessie dus ook ziek zou worden of erger. Maar ja, ik weet niet hoe groot de kans is dat hij wel ziek is, hij zat al een jaar in de woonkamer van die mensen.
Trouwens, volgens mij is Jelle zelfs een soort broertje van Frankie, want hij komt van hetzelfde 'kweker' en die had als ik me niet vergis maar 1 koppeltje :D.

Ik ga in ieder geval ontlasting opsturen, dan heb ik het gevoel dat ik wel 'iets' gedaan heb. Ik ga hem ook wegen en zijn gewicht in de gaten houden... dat had ik al eerder moeten doen maar hij houdt niet van opgepakt worden en 1 keer dat ik het probeerde om hem te wegen ging niet zo goed :D
Maar misschien nu dat hij al iets gewend is, dat het beter zal lukken...

Bedankt!
Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivana
Dat is een goed idee om hem zelf te wegen.
Jou kent hij dus dat is al minder eng als weer wildvreemde mensen aan zijn lijf.
Groetjes Riny :D

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Ivy op 27 december 2006, 15:44:51
Hoi Marc.
De kooi komt van www.dierenvilla.nl.
Bedankt  :D, hij is inderdaad erg mooi.

Ivana


Ik zie dat het eigenlijk een papegaaienkooi is. Staan de tralies eigenlijk niet te ver uit elkaar voor valkjes?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ivy

Hoi Marc.
Nee hoor, dat valt mee. De tralieafstand is 1,6 cm, dus dat is helemaal perfect voor ze (zolang het minder dan 2 cm is, is het goed)
Dat is ook handig bij die website, ze geven overal aan hoeveel cm de tralieafstand is. Trouwens, Arthur is ook te koop bij 't Valkje ;)

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Monky

28 december 2006, 19:32:31 #1316 Last Edit: 28 december 2006, 21:29:35 by Monky
Ik heb hier nog 2 lieve fotootjes voor je  :) Van kleine Yaro voor ik met vakantie ga  :D





Groetjes,
Monky

ps Nog bedankt voor de kaart met de lieve foto  :)

Riny



Hallo Ivana
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen
2 onbekenden zijn.
Fijne jaarwisseling !
Groetjes Riny


*Yvon



Groetjes Rene,Yvon,Dilana

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline





Liefs, Ed, Caroline, Sanne, Thomas en Jasper.



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.