17 september 2025, 21:27:51

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Kirsten

Oh hij is leuk Ivy,. echt gebruiken, brengt mensen een smile op hun gezicht :)
Heerlijke foto ook!

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

ann_dam

Hallo Ivy,

ik heb vandaag je dagboek voor het eerst gelezen. Wat mooi dat het goed gaat met de beide vogels. De verhuiskaart is echt heel erg leuk :D
Je hebt twee hele mooie vogels hoor!!!

Heb je Nicky het bijten nog af kunnen leren???Of komt dat nog?

Groetjes Ann
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Rianne

Leuke verhuiskaart! Heel persoonlijk en erg lief!

Lin

Hey,

ik zie dat je weer terug bent. Gelukkig hebben nicky en joepie je wel gemist. En joepie wordt steeds aanhankelijker lees ik dat is wel leuk om te lezen. en ik dat ze gaan verhuizen? Leuke kaart heb je daarvan gemaakt. en nu maar hopen dat ze niet alles gaan slopen als ze er wonen. en jullie willen dus nog een valkje erbij. tja wie heeft dat gevoel nou niet?  ;D ik kan ook niet wachten tot december als ik weer aan een nestje begin.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

17 juni 2005, 09:07:39 #64 Last Edit: 17 juni 2005, 09:12:41 by Ivy
Hoi!
Weer eventjes...
Ik wil jullie nog even wat verklappen... Jullie dachten zeker - wat zitten ze toch lief naast elkaar, dan gaat het toch hartstikke goed! Nou, zo kreeg ik ze dus naast elkaar. En dan even de bron van liefzijn weg... dan bleven ze even lief kijken ook...

Even nog op de vraag antwoorden - Nicky bijt behoorlijk minder, mijn vriend heeft het wel geprobeerd af te leren, maar ik denk dat twee maanden met weinig aandacht heeft ook geholpen, nu wardeert ze elke hand die haar koppie wil kroelen...
Nu dat ik denk dat Joepie ook een vrouwtje is - ben nog niet 100% zeker, wil ik nog meer nog eentje bij. Er moet toch een man komen om mijn dames onder toezicht houden!haha
Nog een fototje van Joepie erbij en dan ga ik maar weer!

Groetjes allemaal van Nicky en Joepie!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Hey,

Dat bijten is toch wel vervelend, maar het zal vast wel helmaal goed komen. Leuke fotos heb je gemaakt. Wat lief die twee bij elkaar.

Groeten, Lin

Petra en Cheeky

Ahhhhhh, dus de melba toast deed het!  ;D ;D ;D
Leuke foto's weer Ivy! Joepie zit er idd wel erg stoer bij zo, toch een mannetje? Enne... fijn dat Nicky minder bijt! Gewoon consequent afstraffen met je stem! Hopelijk stopt het straks helemaal, hoewel zachtjes bijten doen ze soms allemaal wel eens en dat geeft ook niet!

Lin

Ivy,

Hoe gaat het?

Groeten, Lin

Ivy

Hallo allemaal!
Even mijn boekje weer naar boven brengen  ;D
We zijn eindelijk verhuisd, oude sleutels ingeleverd, alles hier zo goed als opgeruimd :-\ (zo goed als) en eindelijk heb ik het gevoel dat ik ook mag uitrusten en achter de pc zitten.
Vogeltjes zijn al helemaal gewend, maar het was niet zonder stress. In de oude huis gebeurde er allemaal dingen om hun heen... Nicky schrok vaak als er iets naar beneden werd gebracht wat zij te gevaarlijk vond (plank, matras...) en maar kijken vanuit de kooi met kuifje omhoog.
We hebben het allemaal in 1 weekend gered gelukkig, dus zondag 26ste zat ik met een kooi op mijn schout met twee bange kippies onderweg naar Almere. En alsof de weg niet stressvol genoeg was, kwamen ze dan in hun grote kooi gelukkig, maar tussen al de rommel en dozen te zitten... Het was dan al avond, dus ze gingen gauw slapen.
Ik heb nog wat foto's van juni die ik graag wil delen.

Helaas zijn Nicky en Joepie geen beste vriendinnetjes. Hoewel Joepie meteen gaat schreeuwen als ze Nicky even niet ziet, als ze te dichtbij komt, gaat het mis...
Tenzij...

Hehe... Is er nog wat over?

Joepie gaat graag in het badje, maar alleen als er geen water in zit  ::)

Joepie is nu in de rui, dus het veertje is er wel vrijwillig uitgevallen hoor, Nicky is onschuldig!

In het nieuwe huis hebben we veel meer ruimte en daar mogen Nicky en Joepie ook van genieten. Ik heb een zitplekje voor hun gekocht, constructie van stokjes en touw. Ze zijn daar bijna continu en gaan ze daar steeds slapen, maakt niet uit of het dag

of nacht is.

Ze zijn al helamaal gewend alleen missen ze hun lamp die boven onze eettafel hing, daar gingen ze steeds op zitten, maar die moet nog opgehangen worden...
Nog eentje van Nicky en Joepie. Nadat ze uitvechten wie waar mag zitten, zien ze er heel lief uit samen...

Groetjes allemaal van ons drie!

bobbie

Hoi Ivy,

Gelukkig is de verhuizing achter de rug. Nu zit je nog maar op 1 lokatie waar van alles moet  gebeuren, scheelt een hoop heen-en-weer-gesjees.

Wat een schitterende foto's heb je hier neergezet zeg. Heel leuk.

Succes met de laatste dingen op orde brengen.

Groetjes, Nel :)

Petra en Cheeky

Ha Ivy!

Fijn dat de verhuizing weer achter de rug is. Nu de laatste dingetjes nog, als je het ergste maar gehad hebt!

Tja, logisch dat het ook stress voor je valkjes met zich meebracht! Maar lekker dat nu alles redelijk op orde is, ook voor hen! De laatste kleine dingetjes, daar hebben zij niet zoveel last meer van (hoop ik voor ze). ;)

Wat een prachtige, scherpe foto's heb je weer geplaatst, zeg! Lief hoor, zo saampjes! En dan zeggen dat ze eigenlijk niet zulke beste vriendinnen zijn, op de foto's lijkt het anders hoor!  ;D

Groetjes,
Petra

Ankie

Hoi Ivy

Welkom in Almere . Gezellig hoor en best uit te houden hier . Wij wonen er inmiddels al weer zo'n 15 jaar ;D ;D. Leuk om iemand in de buurt te hebben ,want ik was nog niemand uit Almere tegengekomen op het forum ;D ;D.
Mooie valkjes en leuke foto's ,jammer dat ze geen echte vriendinnen van elkaar zijn . Maar wie weet ,als alles op orde is bij je en alles is tot rust gekomen, gebeurd er nog een wonder ,je weet maar nooit ;D ;D.

Groet van Ankie  :-* Zazou & Nala

ann_dam

hoi Ivy,

ik vind die foto zo leuk dat ze tegenover elkaar zitten, het is net alsof ze een gesprek voeren!!! Ik vind het heel erg leuk!! Zo'n constructie van touw en hout wil ik ook nog halen, dan kan hij aan het plafond hangen, maar mijn vriend vind hem te prijzig!!! IK vind dat zo jammer!!!

Het lijkt me echt ideaal!

Groetjes Annemarie
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man

Ivy

9 juli 2005, 18:08:19 #73 Last Edit: 9 juli 2005, 18:21:27 by Ivy
Hoi Ann!
Gesprek ja, haha. Dat zou je nog kunnen denken als je ze zo ziet, maar ik had geluid toen ook bij... De dames zitten helaas vaak te schreeuwen tegen elkaar maar van de foto's die ik maak zie je het niet. Misschien moet ik ook andere foto's gaan maken, zodat jullie de realiteit kunnen zien.  ;D
*Ankie - ik denk dat het nooit meer goed gaat komen tussen de twee zolang ze geen man hebben... Ik ga mijn best doen om bij mijn man genoeg te zeuren om voor mijn vrouwtjes eentje te mogen nemen... Almere vind ik heerlijk. We wonen in de literatuurwijk, alles is hier om de hoek - geweldig!*
En dat touw ding was inderdaad best duur, geloof ik 24.99 ofzo. Maar nu dat ze daar zo vaak op zitten vind ik het niet erg meer. Als je (of je vriend) een beetje handig ben, kan je dit ook zelf maken, het is op zich heel simpel, maar ja, ik ben zo iemand die liever betaald dan moeilijk doet  ::)
Zo ziet het als geheel uit:

Het brengt wel gevaar mee...

>:( ;D ;D ;D
Groetjezzz

Petra en Cheeky

Ziet er wel spectaculair uit voor de valkjes! Als een pretpark voor ons! Ik ben ook meer het kooptype dan het zelfmaaktype! Ach.....

Groetjes,
Petra