4 juli 2025, 15:16:07

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi ,hoi

Ik heb er al een gekozen ;D ;D ;D ;D.

Het is heel erg raar om hier over je eigen valkjes te lezen !!
Uitermate rustig is het hier en ik weet welke geluiden met name Zazou kan maken en dat zijn er nogal wat !! Wel leuk dat hij het doet ,want dan voelt hij zich in ieder geval op zijn gemak !!
Ik ben benieuwd hoe het vliegen met z'n alle is bevalle ;) :D ;D.
Wel lekker een windje als ze langs je oren razen !! Heb je toch nog een ventilator  ;D.
Eindelijk heb ik nu ook vakantie ! Heerlijk !!!

Ik hoor\lees straks wel hoe het gegaan is !!

Liefs van mij ....geen ze allemaal maar een dikke kus !

Riny

Ivy

Hoi!
De eerste dag van Zazou, Nala en Kazooie hier verliep goed. Vanmiddag mochten ze los tot een uur of zes en alles ging zonder problemen. Zazou wilde graag de baas zijn maar het is hem niet gelukt en iedereen is weer gelukkig.
Makker en Nicky zijn ook al op visite geweest in Z&N kooi en Kazooie vond de kooi van Sammy en Joepie heel interessant en heeft daar een paar zaadjes gepikt... De kooi met babytjes wordt goed bewaakt dus daar geen visites ;D.
Ik heb natuurlijk foto's van de drie loge's:

Zazou was hier aan het zingen. Ik heb daar ook een paar filmpjes gemaakt, ik zal morgen een paar uploaden, het is zo schattig!

Nicky blijft gewoon vriendelijk, het is echt een heel sociaal vogeltje!

En Kazooie op Joepie en Sammy's kooi:

De kleine moppies doen het nog steeds heel goed. Vandaag had ik Rafiki en Inotje uitgehaald voor de tweede kroelsessie en het ging heel goed.
Ze worden met de dag mooier!

Enne... we hebben vandaag een ventilator gescoord. Joepieeee whoohoo!

Tot morgen!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ankie

Hoi Ivana

Ik zit hier helemaal te glunderen en ben echt heel blij dat ze zo lekker op hun gemak zijn bij jou !! Het is echt heel leuk om de foto's in je dagboek te zien  ;D. Zazou is echt Zazou en dat is zelfs op de foto gewoon goed te zien !! Die is echt helemaal zichzelf en je kan je lol nog op dus de komende week !!
Leuk dat ze elkaars kooien aan het verkennen zijn  :D.
Zazou is echt een zanger en hij gebruikt ook zijn pootje om te dirigeren.....ik ben benieuwd naar je filmpje en wacht met spanning af !!

Je Ukkies zijn echt schitterend en ik heb gisteren erg genoten van ze !!
Wens ze weltrusten van me  :-* :-*.

Liefs van Ankie

hippysuus

Ineke

Wat n gezellige boel bij jou, t lijkt wel n kleuterklas!
Mooie foto's en wat groeien je babietjes snel!

Lin

ik kreeg geen notificatie meer  :(

Maar ik zie geweldige fotos! Ah wat gaat het goed. Heelrijk gezicht om ze te zien. Mooie valkjes zijn het. En ja ik kies ook voor de lutino. Echt zo mooi geel!

Leuk dat je ook loges heb. Misschien leren ze nog wel deuntjes van elkaar  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Ook ik kreeg alleen van dit dagboekje geen notificatie meer, verder wel van alle andere.  :-\

En voor mij zou de keuze ook niet zo heel erg moeilijk zijn hoor.  ;)

Succes met het nemen van een keuze.

Veel plezier met je logeés.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

27 juli 2006, 13:46:43 #968 Last Edit: 27 juli 2006, 13:55:20 by Ivy
Hoi!
Ik ga nog geen keuzes maken, want ik weet dat het moeilijk blijft om eentje uit te kiezen! Ze zijn allemaal erg lief en ik ga gewoon kijken welke het beste in de groep past :D.
Ik zal in ieder geval nog vier huisjes moeten zoeken dus als iemand nog een gepareld lutino popje wil of een wildkleurtje mannetje dan hou ik me aanbevolen ;D.
Gisteren was ik vergeten om een foto van Nala te plaatsen :o dus bij deze:

En hier zijn de filmpjes van Zazou.

http://www.youtube.com/watch?v=uuSbCFQBUhU
http://www.youtube.com/watch?v=nh6rFYk8hSs
http://www.youtube.com/watch?v=gqSLR2ob1Cs

Vandaag gaat ook alles goed, iedereen vermaakt zich prima, alle zes babies zijn weer een stuk gegroeid, de kleine lutino heeft haar oogjes nu ook al open, nu nog alleen de laatste baby. Rafiki en nummer drie hebben hun kroelsessie net gekregen, Inotje hou ik nog over voor later :D ze krijgen net lunch, dus ik ga ze even niet storen.
De rest van de birdies zijn ook aan het lunchen (niemand in zijn eigen kooi ::)) het is wel lol als er zoveel valkjes opeens boven je hoofd voorbij vliegen. Het wordt nog wat als de babies uitvliegen ;D.

Groetjes weer, ik zal vanavond weer nieuwe baby foto's maken, dus tot dan!
Ivy

hippysuus

Haha die Zazou, de meisje waren hier danig onder de indruk van meneer zijn zangkunsten hoor. Normaal als ze valkjes horen gaan ze schreeuwen maar nu zaten beiden aandachtig te luisteren met het kuifje omhoog en het koppie schuin  ;D

Ankie

Ha Ivana

Nala is inderdaad de rustige en daardoor vergeet je haar wat sneller  ;D....maar ik ben blij met de foto en ze staat er prachtig op !
Ik heb in mijn dagboek gereageerd op de serenade van Zazou en hij voelt zich echt helemaal thuis !!

Ga je Rafiki nog wegen andaag ,want ik ben wel benieuwd hoor !!
Moet weer verder gaan pakken ,maar ik laat later nog wat van me horen hoor !!

Groet van Ankie

Ivy

Hoi!
Vandaag hebben de humpies een enorme avondmaal gehad! Ik ben blij dat ze niet hebben gebarsten want zo vol heb ik ze nog nooit gezien!

Zazou, Nala en Kazooie zijn vandaag ook lekker lang los geweest. Het valt me op dat Zazou nogal onaardig is tegen ze allemaal, vooral Kazooie.
Hij probeerde wel een paar keer Nala te versieren :o ;D maar die was niet onder indruk. Waarschijnlijk zal hij zijn gedrag moeten aanpassen voordat zij hem haar hart geeft...  ;D

en een bonusje, Rafiki, voor Ankie.

Zoals je ziet, hij is alweer aangekomen. Zijn zusje heeft hem wel ingehaald...
Groetjes, Ivana

Ankie

Hoi Ivana

Dank je wel voor het bonusje  ;D. Wat een kanjer he !!
Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet als ik terug ben en of hij al uitgevlogen is dan !
Het is echt ongelofelijk hoe geweldig Makker en Nicky hun kleintjes groot brengen ! Fantastische ouders !!

Zazou is inderdaad niet altijd even lief tegen de rest !! Ik hoop dat het met Rafiki en Zazou goed gaat samen ....Zazou is denk ik een beetje een dominant ventje en wil graag de baas spelen ! Een valkje met een sterk karakter :D.
Het is wel leuk dat hij wat meer naar Nala toe trekt nu Kel niet in de buurt is en misschien wordt het nog eens wat ,alhoewel ik geloof dat Nala geen intresse heeft in Zazou !! Hij kroelt haar wel regelmatig hier thuis....dus hij is niet altijd onaardig  ;D.

Lieve Ivana....alvast bedankt voor je goede zorgen en CVarine neemt wel contact met je op als ze weer terug is !!!

Dikke kus van Ankie ...ook aan al de valkjes !

Ivy

Foto's!

Rafiki (denk ik ;D)

Inotje

met mama

jong 3

Jong 4 begint ook al veertjes te krijgen. Ik weet niet hoe ik ze  herken als alle vier wildkleurtjes veertjes krijgen! Straks geef ik een verkeerde Rafiki mee aan Ankie haha.

Kleine Inotje

en de kleinste

drie kleine samen

alle zes samen

Het is lastig om een groepfoto te maken! :D De babies willen maar niet samenwerken, ze gaan steeds wandelen.

Makker heeft vandaag in een drinkbakje gebadderd, hij begint water leuk te vinden :D.

Het is grappig om te zien hoe het groepje zich vormt. Nala vliegt vaak achter Joepie en Kazooie zit vaak in de buurt van Sammy. Het zal wel aan de kooi liggen, want Kazooie vindt het spiegeltje erg leuk die in die kooi hangt.
Nicky&Makker zijn continu samen.
Zazou vindt niemand leuk behalve Nala :). Hij is wel een beetje eigenwijs  ;D. Moet kunnen als je zo mooi kan zingen. Vandaag zat hij op mijn hoofd heel mooi te fluiten dat ik het niet kon maken om hem af te halen. Gelukkig had het geen gevolgen ;D.

Groetjes en tot morgen!
Ivana

hippysuus

Citaat van: Ivy op 28 juli 2006, 20:52:25
Foto's!

Rafiki (denk ik ;D)

Hihihihihi hij zit op zijn kont! :-* :-* :-* ;D