16 juli 2025, 10:04:49

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ivy

Oh Riny :D Wat een mooi bloemetje...
Ik ben in de hemel... eindelijk! Het vak was gewoon niks voor mij en eindelijk heb ik hem gehaald! Wel een zielig zesje, maar goed... is ook prima.
Nu voel ik me eindelijk als derderjaars student...
Volgende week nog mijn laatste tentamen en dan zal ik van een weekje vakantie genieten bij mijn moeder.

De kippies hebben de strijd gewonnen - ik heb mijn zoutsteentheelichthouders weg moeten halen. Ze staan nu in een kast zodat die twee donders er niet bij kunnen. Ze hebben vandaag wel van mijn borrelnootjes zitten knabellen dus weer wat zout binnen... maar volgende week krijgen ze geen foute dingen te eten, dus dan komt het weer goed hihi.
Ik ben wel bang dat als ik weg ben dat Nicky net een ei gaat leggen... gelukkig doen we in Almere aan 'neighbourhoodwatch', toch Ankie?  ;D Mijn schoonzusje komt ze elke dag eten geven en ze even los laten, maar ze weet niet zo veel van vogels... Nicky is nu zo broeds dat ze ook in haar slaap kippetje zit (bijna dan... :P). Daarom ben ik dus bang dat er een eitje komt...
Ze zijn laatste tijd wel aggresiever tegen elkaar. Ook nu dat ze bijna slapen - Joepie zit op een tak onder Nicky en zit aan Nicky's pootjes te knabellen! Dat vind Nicky wat minder fijn haha... Ze poseerden wel leuk voor een portret dus volgende maand gaan we het weer proberen!
Ik ga nu verder met dagboekjes lezen... eee ik bedoel leren...

Groetjes, Ivy
PS Kirsten, bedankt dat je geduimd hebt - het hielp wel...

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ivy

Christine

Prachtige foto's!! Echt om van te genieten!!  :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ankie

Hoi Ivy

Wat goed dat je je tentamens hebt gehaald en natuurlijk sta ik voor je klaar als je met vakantie gaat !!!! Hebben we afgesproken toch !? Maar wat moet ik doen als Nicky een ei legt als jij bij je moeder bent !!!
Wanneer ga je precies ,want dat weet ik ook niet ?
Zazou en Nala eten trouwens heel goed van het eten wat jij hebt meegenomen voor ze !
Schitterende foto's weer van je honnieponnies !!! :o

Ik hoor nog wel van je !!!!

Groet van Ankie

Riny

Hoy Ivana
Leuke foto's heb je geplaatst.
Ik gun je een prachtige week samen met je moeder.
Wat voor weer is het daar,toch niet zo koud als in Rusland hoop ik.
Dan bevries je.
Groetjes Riny :D

Ivy

Hoi!
Ankie, ik kwam tot de conclusie, dat Joepie het enige valkje is, die van voorkant niet op Marty (hoe was het ookalweer? Feldman?) lijkt.  :D
Nicky wel:

Ik ga volgende week donderdag, 26ste en ik ben 3 februari weer terug. Als Nicky een ei legt dan is alles prima, gewoon in de kooi laten liggen. Alleen zou het erger zijn als ze bijvoorbeeld met legnood zit ofzo. Dat zou je dan toch makkelijker herkennen dan mijn schoonzus.
Ik hoop dat Nicky dan wel vanzelf van haar 'nestje' zou gaan en niet dat ze zichzelf gaat verhongeren ofzo. Maar goed, ik ben maar 8 dagjes weg en als ze al wat legt, hopelijk wel tegen het eind van me vakantie, ze gaan dan toch pas na het tweede eitje broeden ofzo, dan kan ik haar wel van nest afhalen zodat ze gaat eten. Op dit moment vertoont ze nog geen nestgedrag (ze zoekt geen donkere plekjes op ofzo dus ik ga er vanuit dat er nog geen ei in haar groeit...) alleen is ze erg broeds.
Goed om te horen dat Zazou en Nala dat voer lekker vinden, kunnen we samen die 20 kilo zak delen  ;D

Hoi Riny.
In Slowakije kan het ook heel koud zijn, vooral in januari. Het weer nu (volgens weerbericht) valt mee - tussen -6 en -1 graad. Zaterdag zou het zelfs warmer moeten zijn +1 haha.
Ik ben benieuwd. Er ligt in ieder geval nog veel sneeuw, dat is zo prachtig altijd! Mijn moeder woont 5 hoog en dan zie je vanuit het raam (als het mooi weer is) ook ingesneeuwde bergen.
Dit is een foto van drie jaar geleden en niet vanuit het raam maar nu weet je ongeveer hoe het daar eruitziet

Ik zal wel een paar fotos maken met mijn digi kamera, deze is ingescannd dus niet zo mooi...

Nicky en Joepie waren erg behulpzaam tijdens onze fotosessie en nu weet ik zelf niet welke foto ik mee moet laten doen met fotowedstrijd! Oh oh ???

Groetjes, Ivy

Mariska

Hoi Ivy,

Bij jou ook weer een hoop gebeurd lees ik ;D
Nicky broeds, je zoutsteen moeten verhuizen ;D, je tentamen gehaald ;) en je gaat lekker op vakantie bij je moeder!
Nou dat heb je ook wel verdiend na dat blokken.
Lekker de sneeuw in en even alles vergeten, heerlijk lijkt me dat :D

Mooie foto's heb je trouwens weer gemaakt :D
Mooi close-upje van Nicky!

En als je op vakantie bent en er is een probleem hier ben ik ook altijd te bereiken hoor, mocht Ankie niet thuis zijn ;)
Ben altijd thuis en zo de hoek om als het moet.

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Kirsten

Hoi Ivy,

Jeh gehaald!,. gefeliciteerd en ben blij dat mijn duimen geholpen heeft :D
Heerlijk hoor effies weg,. geniet er maar lekker van en wij zien de foto's wel verschijnen als je terug bent ;)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Petra en Cheeky

Ha die Ivana!

Van harte gefeliciteerd met het halen van je tentamen!

(een zielig zesje is snel vergeten hoor, het belangrijkste is dat je 'm hebt!)

Wat een prachtige foto van Slowaije in de sneeuw... hoezo "maar ingescand"... hij is prachtig met dat zonlicht zo!
Ik wens je een hele fijne week toe. Je valkjes zijn vast in goede handen bij Ankie met Mariska als achtervang....! Moet goed gaan!

Jammer van je zoutsteenspulletjes die je nu hebt moeten wegzetten! Maar ja, de gezondheid van je valkjes gaat voor, natuurlijk!

Mooie foto's van je valkenboel heb je geplaatst!

Liefs,
Peet

~Natas~

Hai Ivy,

Ik liep achter, maar ook van mij kant GEFELICITEERD met je behaalde tentame.
Het is toch iets om trots op te zijn, en je hebt er keihard voor gewerkt.
Leuke foto's weer van Joepie en Nicky, zijn 2 hele mooie valkjes.
En uh fijne vakantie toegewenst, je hebt het verdiend en rust lekker uit

Groetjes,

Natas

Mariska

Hoi Ivana,

Nou mijn verhaaltje staat, met foto's van jou uiteraard ;D
Ik vond ze zelf erg leuk :D
Nogmaals bedankt voor je kadootje :P :P :P en ik vond het heel leuk dat je ondanks dat je druk bent toch even bent geweest :D ;)
Heel veel sterkte vanavond, ik duim natuurlijk voor je!

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Riny

Hoy Ivana
Sorry maar ik was helemaal vergeten dat je vanavond een tentamen had.
Zie je wel,toch de oude dagh.
Ging het goed??
Liefs Riny :-*

Ivy

Hoi Riny!
Maakt niet uit!!! :D Mijn tentamen ging redelijk en ik heb een goed gevoel dat het gelukt is, maar ik moet wel zeker een maand wachten voor de uitslag...
Ik was helemaal uitgeput vanavond (gisteren was ik tot 3 uur aan het leren, en ging weer om 9.30 uit om verder te gaan) dus ik viel in slaap op de bank na het eten... Nu ben ik eventjes wakker, maar ga zo verder met ... mijn favoriete activiteit... hihi ;D
:-* Nicky, Joepie en Ivy

Rianne

Hoi,

zo lang achter elkaar kan ik niet leren hoor! Ik hoop dat het niet voor niks is!
Een kennis van me komt uit Litouwen, ze zou maar een jaar blijven maar is inmiddels helemaal ingeburgerd en blijft gewoon! :)

Riny

Hallo Ivana
Even kom ik je een fijne vakantie wensen.
Geniet van je familie, en kom gezond weer terug.
Fijne vakantie!
Liefs Riny  :-*