27 april 2024, 19:42:02

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Ivy,

Dat klinkt tenminste weer hoopvol. Misschien komt alles toch weer goed en heb je straks drie valkjes. Dan moet je bij terugkomst over een paar maanden maar een vierde valkje erbij nemen.  ;) ;)
Grapje hoor meis, ik ben erg blij voor je dat Frankie in ieder geval gezien is. De kans dat het niet Frankie is lijkt me erg klein. Hij heeft in ieder geval dan de kou overleeft!!!!!
Wat Paul zegt is wel belangrijk, apart houden als hij weer terug is. Spikey kreeg bij mij ook wat extra vitamines toen hij weer terug was.
Joepie kan zijn draai al goed vinden. Heerlijk voor je om zo'n leuk valkje erbij te hebben.
Groetjes Gerda

Ivy

Hoi allemaal.
Bedankt voor jullie lieve hoopvolle reacties, ik heb verder niks gezien of gehoord wat betreft Frankie. Maar we blijven hopen, nu helemaal.
Riny, ik lach je zeker niet uit, ik vind het zo lief - en wie weet misschien helpt het kaarsje juist wel...
Paul, bedankt voor de tip, ik zou Frankie zeker niet meteen bij de andere twee zetten. Ik heb al een risico genomen door Joepie niet in quarantine zetten, maar hoeveel ongeluk kan men hebben in 1 maand? Ik denk dat als ik hem zou vinden, zou ik toch DA bezoeken voor een ontlasting onderzoek enzovoort, maar ook drie-vier weken apart is wel slim...
Morgen gaan we weer kijken, ik hoop dat het weer wat beter wordt, in die wind kan je haast niet fietsen.
Nel, jij ook bedankt. Tot nu toe lijkt het steeds beter te gaan, Nicky begint te wennen dat er weer iemand in de kooi zit met haar (denk ik). Vanochtend zat ze continu achter Joep, vooral als ie ging eten, maar nu is ze met haar eigen dingen bezig en laat Joep met rust. Het is wel erg leuk om ze te observeren, beter dan TV!!!
Gerda - ik ga het zeker proberen om een mooie getal van maken... ik zal wel heel lief moeten zijn voor mijn vriendje, want hij vind drie al veel... he, sommige mannen...
Hier nog een lieve foto van Joepie.






Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Dan krijg je er toch een van mij cadeau!!!!!!!!
En zeg dan maar tegen hem dat je cadeautjes nooooooooooit terug mag geven.hahaha
groetjes Riny ;D ;D ;D

Agnes

Hoi Ivy,

Ik ga heeeeeeeeel hard voor je duimen!
Hopelijk vind je Frankie en heb je hem snel weer thuis.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bobbie

 :D :D :D :D :D


DAT IS EEN  GOEIE RINY ........

Kirsten

Hoi Ivy,.

Ik duim ook heel hard met de rest mee,. Het kan niet anders dan dat dat Frankie is,. en ik hoop zo voor je dat jij of iemand anders hem te pakken krijgt,
Fijn dat het met je nieuwe aanwinst ook goed gaat, is toch heerlijk inderdaad om naar te kijken.

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

~Natas~

Hoi Ivy,

Ik zit nu net pas "sorry" je verhalen te lezen.
En nog GEFELICITEERD met je nieuwe aanwinst, en wat een hele leuke NAAM
Joepie[/b][/color]
En is Joepie nu al een beetje tam, en is tie al gewend.
Ik hoop nog steeds voor je en we blijven met z'n alle duimen dat je nog iets van Frankie hoort, of dat iemand hem gezien heeft.

Ik blijf je verhaal volgen

Groetjes van
Natasja
en mijn Joepie de poepie

Ivy

Geeft niet hoor, Natas... ;D

Het gaat goed hier in de schatkamer. Joep is al gewend aan zijn omgeving, maar hij zit het liefst op zijn kooi of in zijn voerbakje...

Hij is nog steeds best bang van ons. Soms wat meer en soms wat minder. Hij eet wel eens trosgierst uit onze hand, maar soms loopt ie liever weg. Ook komt hij op mijn vinger zitten als ik lang genoeg mijn vinger voor zijn buikje houd, maar alleen als ie moe is, anders vliegt ie weg... Dat is niet zo erg, want zo kan ik hem 's avonds makkelijk zijn kooi in krijgen, ik hoef niet half uur met hem tikkie spelen. Ik zie dat hij ook wel bij ons in de buurt wil zijn, ik denk dat het komt doordat Nicky nog steeds monopolie heb op onze schouders.

Joepie durft helaas nog niet. Maar hij is zo'n schatje, dat vergeef je hem meteen...

Nicky is al een stuk aardiger tegen hem, maar ze happen nog wel eens naar elkaar. Vooral als ze allebei hetzelfde speeltje leuk vinden tegelijk. Gelukkig laat Joepie zich niet terroriseren en hapt ook terug.

Maar het gaat wel allemaal goed komen.

Mijn andere baby is nog steeds zoek. Sinds het mailtje heb ik niks meer gehoord en mijn hoop begint weer te zakken. ...zucht...  :(
Als ik wat hoor dan laat ik het natuurlijk meteen weten! Jullie hebben me heel erg geholpen met alle lieve berichtjes, anders zat ik nog steeds depri uit het raam te kijken. (doe ik nog steeds maar niet zo lang  :)).
Groetjes,
Ivy, Nicky&Joepie





Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

~Natas~

Hai,

Oh wat is Joepie mooi zeg.
Wat voor mutatie is het eigenlijk?
Maar de rest is ook heel lief om te zien hoor  ;D

En goed zo JOEP, laat je niet TERRORISEREN

Groetjes

Natas en Joepie

Kirsten

Hoi Ivy,

Joepie is inderdaad echt een mop om te zien,. lijkt sprekend om de mijne ;D
Wat fijn ook dat het tussen die twee goed gaat, doet jou ook goed merk ik. Dat joepie ook al op je vinger gaat zitten en trosgierst uit je hand eet, geeft wel aan dat ie steeds tammer wordt en steeds meer aan jullie gaat wennen.
Dat komt helemaal goed allemaal.

Jammer dat je niets meer gehoord hebt,. heb veel aan je gedacht en zo gehoopt voor je dat iemand hem had kunnen vangen. De temperaturen buiten worden nu wel steeds beter, dus das wel fijn. Ik blijf duimen..

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Ivy

18 maart 2005, 11:29:35 #41 Last Edit: 18 maart 2005, 11:45:01 by Ivy
Hoi!
Gisteren wist ik Joepie met behulp van trosgierst eerst op mijn hand en dan op de schouder van mijn vriend te lokken. Daar was ik echt blij mee, het gaat hartstikke goed.
Nog eventjes en dan gaat het hopelijk ook zonder trosgierst, want Nicky begint wel een beetje dik worden  ;D. Ze mag natuurlijk altijd meesnoepen...


Natas, Joepie is een geparelde valkje. Ik weet niet of er ook iets anders in zit, zijn buikje is best wel licht. Zijn moeder was ook gepareld, maar die was veel donkerder.
In twee dagen tijd hebben we best veel succes met Joep geboekt. Je kan meteen zien als je wat meer tijd aan hem besteed. Hij loopt niet meer weg van de trosgierst (ws omdat hij deze niet meer in zijn kooi krijgt) en hij vliegt nu bijna nooit weg als ik hem op mijn vinger wil laten zitten. Nog twee weken en ik vertrek, dus dan wil ik dat hij al helemaal tam is...
Haha, hij is zijn eerste badje aan het nemen, hij hopte zo in de waterbakje en badderen maar!

Groetjes, Ivy, Nicky&Joepie




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Wat fijn dat het nu zo goed gaat bij jullie!!
Weet je dat ik me helemaal niet gerealiseerd heb dat jij over 2 weekjes al vertrekt?
Ik zal je missen :-*
Groetjes Riny en een knuffel voor Joepie en Nicky :D :D :D

Ivy

Hoi!
Ik ben het, Joepie. Mijn baasje is al een week ziek, dus ik wilde jullie allemaal de groetjes doen!

Het gaat goed met mij. Ik vind mijn huisje geweldig, vooral al die touwtjes en takjes en belletjes. Mijn huisbazinnetje Nicky is nog steeds niet erg blij met me, ik denk dat het komt doordat ik al een paar keer per ongeluk op haar landde nadat ik een rondje heb gevlogen. Maar ja, kan ik er iets aan doen dat ze op het plekje zat waar ik wilde zitten? Ik durf nog niet bij mijn grote baasjes alleen zitten, maar waar Nicky gaat, ga ik ook. Ik krijg dan ook steeds iets lekkers, dat vind ik erg leuk. Ik vind het jammer dat Nicky dan steeds wegloop als ik bij haar in de buurt wil zijn, dan moet ik met haar op de tafel tikkie spelen. 'S avonds ga ik stiekem altijd naast haar zitten en soms geeft ze het op en blijft op hetzelfde tak zitten. Ik wil alleen haar vriendje zijn, maar ze begrijpt het nog niet helemaal. Hebben jullie misschien een advies voor mij?
Liefs, Joepie.




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

~Natas~

Hoi Joepie,

Oh jeetje zeg wat naar dat je baasje ziek is.
Geef haar maar een knuffel van mij  :-* en hopelijk is ze snel weer opgeknapt.
Haha ja leuk he al die touwtjes en belletjes, en vooral als iets niet mag is het juist leuk om te doen  :o
En ja dat Nicky je nog niet ziet zitten is gewoon ff wennen.
Jemoet het gewoon blijven proberen en in de toekomst dan zal ze echt wel aan je wennen.
Leuk dat het zo goed gaat met je  :D

Groetjes van:

Natasja & Joepie[/color][/b]