28 maart 2024, 22:26:11

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Ivy

Vandaag zat ik in de trein en begon na te denken. Vorige week woensdag was ik ook op school. Frankie is helemaal niet op woensdag weggevlogen maar op donderdag. Mensen die hem op donderdag zagen, zagen hem dus dezelfde dag dat ie weg was.
Stom stom stom van mij. Het veranderd niks aan het situatie, maar ik heb mezelf fals hoop gegeven.
Ik heb echt chaos in mijn hoofd. Ik krijg ook steeds mailtjes van mensen - heb je hem bij amivedi gemeld? Als ik thuis kom, kijk ik meteen naar antwoordapparaat en ben dan teleurgesteld omdat er niks opstaat. Ach Frankie...
Je was zo lief en ik denk dat ik je voor altijd moet blijven missen!  :'(

Bij Nicky is er een nieuwe vleugelpennetje uit, dus nu heb ze eentje links en eentje rechts. Het is een grappig gezicht. Ik ga nu Joep lief aankijken, vanochtend was ie heel rustig toen ik zijn water wisselde, misschien wil die wel trosgierst van mijn hand eten...




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Riny

Hoy Ivy
Als Joepie zou kunnen vermoeden hoeveel verdriet zijn bazinnetje had,bleef hij de hele middag bij je op schoot zitten,alleen al om je weer te zien lachen en je te troosten.
Veel liefs Riny :D :D :D


bobbie


Ivy

Vandaag durfte Joepie even op mijn vinger te staan in zijn kooi. Hele middag was de deurtje open, hier heeft Nicky meteen misbruik kunnen maken...

Pas 's avonds durfte Joep rustig zijn omgeving te verkennen. Hij zat erg lief op zijn kooitje, tot hij weer een rondje ging vliegen. Dit ging vandaag gelukkig zonder wondjes, die van gisteren kan je echt zien, maar landen gaat nog niet zo lekker.

Hij heeft wel een leuke kleurtje op zijn buik, is dat een normale kleur voor geparelde valkjes? Als het een mannetje is, wordt ie na de rui dus een wildkleurtje of kan ik ook een verrasing verwachten?
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kirsten

Hoi Ivy,

Het blijft verdrietig en snap erg goed dat die lieverd zo in je hoofd blijft zitten  :'(  Vind het zo rot voor je, maar nog niet opgeven hoor!

Ik hoop dat je van Joep af en toe een heerlijke glimlach op je gezicht krijgt. Hij of zij ziet er in ieder geval lekker ondeugend uit, net als de mijne. Mijn Moppy (cinnamon geparelde) is nu in de rui en verliest zijn parels op zijn vleugels,.. duidelijk een man dus,. Verder houden ze wel dat leuke buikje hoor,. :)

Groetjes
Kirsten



Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Ivy
Wat een mooie foto's!! Ik vind het zo leuk dat Nicky stiekem de kooi van Joepie in ging.
En keigoed dat Joepie al op je vinger blijft zitten.Die wordt vlug tam ,dat zul je zien.
Ik dacht dat bij een geparelde man alleen op de vleugels de parels verdwijnen en de rest blijft hetzelfde.Alleen op zijn kopje worden de kleurtjes nog feller en zie je duidelijk aan het masker dat het een mannetje is.
Groetjes Riny :D :D :D :

Paul

Hoi Ivy,

Joep is ook echt een schatje die zit er heel lief bij zo op de foto :)
Jammer dat Frankie nog niet terug is ik had wel hoop dat die toch wel snel gevonden zou worden.
Na de rui en vaak pas helemaal na de tweede rui gaat een geparelde man er net als een wildkleur uitzien.
Maar toch zie je vaak nog wel lichte vlekjes waar de parels gezeten hebben.
Ik heb een geparelde man van 8 jaar en soms na de rui worden de vlekjes ineens wel weer een stuk duidelijker.

Groetjes, Paul

Ivy

Hoi.
Een kleine vooruitgang met Joepie geboekt... Gisteren avond ging hij weer een rondje vliegen, het lijkt net alsof hij 's avonds liever vliegt, want de hele middag was de kooi open maar hij bleef zitten... Hij landde op de grond, daar heb ik hem gepakt en ik kwam bij Nicky's kooi en deed mijn hand weg en hij bleef op mijn andere hand een poosje zitten! Hij vond de kooi interessant denk ik, maar hij durfde niet meteen er op gaan staan, hand vond ie net iets veiliger.
Ik denk dat het komt ook omdat hij 's avonds een stuk rustiger is, want toen hij zijn eigen kooi in moest, ging hij gewoon op mijn vinger en ik kon hem makkelijk in zijn kooi doen.
Vanmiddag ging hij ook een rondje vliegen, maar op mijn vinger wilde hij niet zitten. Hij zit nu wel op bezoek weer bij Nicky.
En ja, Paul, het is een schatje. Hij kijkt echt lief en heel nieuwsgierig maar toch voorzichtig...
Ik wil hem ook proberen te wegen, hij is zo klein! In vergelijking met Frankie was Nicky klein, maar nu dat Joep ernaast zit, is Nicky meteen een reus geworden!
Groeien valkjes alleen in de eerste weken?
Hier Joep op Nicky's kooi.

Groetjes, Ivy, Nicky&Joepie




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Gerda

Hoi Ivy,

Wat een schatje is die Joepie. En je boekt al zoveel vooruitgang met hem, geweldig.
Natuurlijk vergeet je Frankie nooit, en hoop je nog steeds dat hij terugkomt (ik hoop het ook voor je), maar je hebt gelukkig wel wat afleiding met je nieuwe aanwinst.
En bovendien zijn ze inderdaad lekker met z'n tweetjes als je een paar maanden weg bent.
Groetjes Gerda

Paul

Hoi Ivy,

Een valkje groeit het meeste de eerste weken en dan kan het zijn dat na de rui de staart iets langer word dat is hier vaak zo heb ik gemerkt.
Het gewicht schommelt een beetje ze schieten als ze jong zijn vaak over de 100 gram en als ze wat ouder worden vanaf dat ze gaan vliegen daalt het gewicht weer tot 80 gram soms zelfs.
Als ze dan weer wat ouder worden en zelf eten loopt hun gewicht vaak weer op tot 100 gram of soms zelfs meer.
Dat is in elk geval mijn ervaring hier.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Ivy
Ik heb een valkje gehad die was erg klein toen hij geboren werd,en is ook altijd fijner gebleven als andere.
Maar ja bij mensen heb je ook dat de een fijner gebouwd is als de ander,dus waarom zou  het bij dieren anders zijn???
Groetjes Riny :D :D :D

Ivy

Hallo allemaal.
Vanochtend ging ik mijn email checken en eindelijk heb ik wat nieuws. Er is in een paar wijken verderop een lutino valkparkiet gezien! Ik heb daar de hele ochtend zitten zoeken, maar de wet van Murphy werkt natuurlijk altijd, ik zag niks.
Misschien is het wel Frankie en heeft zich nu bij de plaatselijke duivengemeenschap aangesloten... ;D Ik heb in ieder geval wat meer posters opgehangen. Als hij het al zo lang zou weten vol te houden dan is er natuurlijk een grote kans dat ik hem nog vind. Als hij het is tenminste...

Joepie wilde gisteren heel graag verhuizen naar Nicky's kooi en ging er in slapen, maar Nicky was niet zo heel aardig, dus ik heb hem toch maar terug gezet. Vanochtend vloog Joepie vanzelf naar Nicky's kooi, toen heb ik ze samen voor de proef in Nicky's kooi gelaten, het ging wel goed. Toen we terug kwamen van onze zoektocht, zaten ze allebei te slapen. Joepie vermaakt zich nu prima met alle touwtjes en trekt zich weinig aan van Nicky's onaardige gedrag. Nicky is jaloers... he, wen er maar vast aan meis...
Arme Joep begrijpt niet dat zij niet zo aardig tegen hem is, hij ging gisteren gewoon naast haar slapen, helemaal tegen haar. Dat kon Nicky zo'n 10 minuten volhouden maar dan klom ze verder... Het was wel erg lief om te zien.
Groetjes weer,
Ivy, Nicky&Joepie




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

bobbie

Hallo Ivy,

Dat klinkt hoopvol wat betreft je Frankie. Er zijn niet zo veel lutino's die in de zelfde periode in de zelfde stad wegvliegen, dus ik denk wel dat het hem is. Houd moed.

Wat lief, die Joepie. Als het echt niet gaat in de kooi van  ....... jeetje, ben zijn naam even kwijt, dan kan je het beter omdraaien, allebei de vogels in de kooi van Joepie. Dat werkt vaak beter. Dan ziet hoe-heet-ie-ook-alweer hem niet zo gauw als een indringer omdat hij eigenlijk indringt in de kooi van Joepie. Vandaar.

Sorry hoor, ga zo eerst de naam even checken. (De leeftijd he, ga je krijgen :-[ ) 

Groetjes, Nel :) 

Gecheckt, natuurlijk  NICKY  NICKY NICKY

Nu mag ik het NIET meer vergeten. ;),

Riny

Hoy Ivy
Misschien lach jij me wel uit ,maar daar geef ik niets om.
Ik heb een kaarsje aan gemaakt voor Frankie,hopelijk vind je hem terug!!!!!
DUIMEN DUIMEN
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Ivy,

Het zou wel heel toevallig zijn als er zo dicht bij jou nog een lutino rond zou vliegen dus het is grote kans dat het Frankie is :)
Hopenlijk word hij ook gevangen of kan je hem zelf lokken als je hem daar ziet.
Mocht hij terugkomen zet hem dan wel even een aantal weken appart zeker als hij in contact is gekomen met duiven kan hij toch een ziekte hebben meegekregen.
En controleer hem dan op Luis of Mijt en desnoods even flink onder de douche zetten :)
Hoepenlijk krijg je hem toch terug maar er is zeker hoop als hij in de buurt gezien is :)

Groetjes, Paul