3 mei 2025, 08:08:20

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

De Vier Kuifjes Ida, Jefke, Rikske en Fikske wensen je een vreugdevol 2007!

:-* Vanwege Marc, Diane en Leentje  :-*
[/b]

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Ivy

Hoi!
Bedankt allemaal voor de goede wensen. Oud en Nieuw was hier een beetje een gekkenhuis. We vierden het bij ons dus ik had handen vol, vandaar dat ik geen tijd had om uitgebreid achter de pc te zitten :D. Het was erg leuk, en er zijn door vuurwerk ook geen slachtoffers gevallen - de vogels boven hadden er absoluut geen last van. Jelle een klein beetje omdat hij de lichtflitsen toch wat eng vond, maar na 1 keer gefladderd te hebben bleef hij rustig zitten en alleen zijn kuif liet ons zien dat hij bang was.

Nicky en Makker zitten op 4 eitjes en er komen waarschijnlijk geen eitjes meer bij omdat ze de vierde eitje op 27 december legde. Begin volgende week verwacht ik het eerste jonkie. Toen ze een keer van de nest waren, heb ik de eitjes geschouwd en in ieder geval waren twee bevrucht, 1 leek ook bevrucht maar ik was er niet zeker van, en in de laatste kon ik het nog niet zien. Nu ga ik het gewoon afwachten :)
Ik heb een laptop gekocht, zodat ik boven aan mijn werkstukken kan werken, zo ben ik vaker bij ze. Alleen zit Jelle nog beneden, en alleen. Als de kerstboom weg is, zal ik Jessie naar beneden brengen om kennis te maken met Jelle. Hopelijk gaat het goed en kunnen ze samen beneden zitten totdat Jelle's quarantine op is en nog belangrijker - totdat hij leert opstappen.
Hij vindt het heerlijk om los te zijn, dan gaat hij boven op de kooi zitten en rond kijken. Hij vliegt sommige dagen helemaal niet en soms een kort stukje. Als hij dan ergens geland is dan stapt hij wel op en kan ik hem op mijn schouder zetten waar hij eventjes blijft zitten. Daarna vliegt hij zelf naar de kooi toe. Morgen is het precies twee weken dat hij hier is en ik ben echt blij dat ik hem heb opgehaald. Straks mag hij lekker vogel zijn in de vogelkamer.

Groetjes en nogmaals bedankt voor jullie lieve wensen!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

aad

ha die Ivy

Nog de beste wensen van mij Ivy :-*
Enne die tip die je gaf ... pluk hem maar van de site  :P
Ben altijd te vroeg met mijn foto's  ;)

Groetjes Aad

Ivy

5 januari 2007, 16:05:05 #1323 Last Edit: 5 januari 2007, 17:30:47 by Ivy
Hoi!
De nieuwsgierigheid was te groot, dus ik heb toch de eitjes nogmaals geschouwd en uiteraard zijn ze alle vier bevrucht. Ik heb niet anders verwacht, Makker kan gewoon goed mikken haha.

Heel lang heb ik niet gewacht met het vriendinnetje voor Jelle :) . Hij zat al twee weken alleen hier en een beetje suffies voor zich uit te staren, dus ik heb hem vrolijker gemaakt. Het werkte uitstekend! Toen Jelle Jessie zag, klom die gelijk de kooi uit (die stond al een paar uur open en hij bleef d'r in zitten) en begon te paraderen over de zitstok. Ik heb zijn hele repertoir gehoord, maar zijn favoriete deuntje is toch Hand in hand (liedje van Feyenoord) en ik heb een hoop filmpjes gemaakt dus mogen jullie ook genieten.
5 minuten nadat Jessie beneden was:
http://www.youtube.com/watch?v=ODrhLbu_MkI
Ietsje later...
http://www.youtube.com/watch?v=zn8wOEL40Ro
vandaag...
http://www.youtube.com/watch?v=uVNBdlFMAcE

Het is een hele andere vogel geworden, echt waar. Hij klimt, hij eet veel, hij is levendiger en je hoort hem nu veel vaker. Maar met Jessie vliegen dat lukt hem niet. Hij gelooft niet in het plafond volgens mij :roll: . Hij liep een lelijke wond op zijn vleugel en hij mist een paar kuifveertjes... Gisteren bleef die maar op zijn kooi zitten.
Jessie is gelukkig heel rustig, ze vliegt niet veel en blijft vooral op de kooi zitten. Ik hoop dat Jelle leert vliegen, anders zal ik hem denk ik kortwieken. Dan zal hij zijn vleugel niet meer openhalen op het plafond, want ik vond het zo zielig voor hem... (en ook voor onze plafond, want overal zitten bloedvlekjes) Maar ik wacht nog ermee, want dan kan hij niet meer naar boven, anders zou hij niet met de rest kunnen vliegen en dat is nog erger...

Nu gaan ze samen de rest van de quarantine beneden 'uitzitten'. Jelle stapt al aardig op op een stok, mijn hand vind hij nog steeds een vijand... Als hij gevlogen heeft, dan kan ik hem wel makkelijk pakken, dan stapt hij op en dan mag ik hem op mijn schouder zetten dus dat gaat de goede kant op.

In de kooi gaan ze ook aardig met elkaar om. Ik heb de regel dat ze eerst buiten de kooi aan elkaar moeten wennen niet nageleefd en heb ze gelijk samen gezet. Jelle gedroeg zich als een echte gentleman (of weet nog niet hoe hij andere vogel moet laten zien dat dat zitstok van hem is :lol: ).

Ik heb ook een paar fototjes...
Nog bij de rest, Jessie in de vogelkamer. Zo ziet het er ongeveer uit als Makker in het blok zit. Dan zitten ze allemaal bij elkaar. Als Nicky in het blok zit, dan zijn ze verspreid. Nicky is heel populair dus.

Sammy

Nicky

En opeens een heel speels vogeltje, Jelle

Jessie denkt: wat moet je nou weer! Eerst haal je me weg bij mammie en pappie en nu laat je me ook nog niet met rust...

Knabbelwedstrijd is hier te bewonderen:
http://www.youtube.com/watch?v=YvIwkkew6CU

De filmpjes zijn net upgeload, misschien duurt het eventjes voor ze te zien zijn.

Groetjes!
Ivana

Riny

5 januari 2007, 16:15:59 #1324 Last Edit: 5 januari 2007, 16:41:34 by Riny
Citaat van: Ivy op  5 januari 2007, 16:05:05

uiteraard zijn ze alle vier bevrucht. Ik heb niet anders verwacht, Makker kan gewoon goed mikken haha.

Hallo Ivana
Wat dacht jij dan, die hebben we helemaal getraind voor die met je mee mocht.
Hij mikt beter als Raymond van Barneveld ;D ;D

Je filmpjes zijn helemaal geweldig.
En wat fijn als je Jelle nu ziet en hoort, die begint nu pas te leven.
Krijg ik volgende week beschuit met muisjes?
Groetjes Riny :D

Ivy

5 januari 2007, 16:21:13 #1325 Last Edit: 5 januari 2007, 17:28:46 by Ivy
Citaat van: Riny op  5 januari 2007, 16:15:59

Krijg ik volgende week beschuit met muisjes?

Hoi Riny.
Ik ben niet helemaal thuis in nederlandse gewoontes, maar moet je daarvoor niet op kraamvisite komen?
Ik ben de hele week thuis! :P
Groetjes, Ivy

aad

5 januari 2007, 17:11:06 #1326 Last Edit: 5 januari 2007, 17:14:49 by aad
OOOooooooooooo wat erg zeg dat tweede filmpie "Jelle fluit Hand in Hand"

;D ;D ;D ;D ;D ;D

En hoe kan ik het vergeten ............ kadootje voor je  ;)

Ivy

Hoi Aad.
Ja, Jelle is een foute vogeltje wat voetbal betreft, hier is ook Ajax verplicht ;D
En je kado vind ik helemaal fantastisch, bedankt! Hoe kreeg je het voor elkaar dat ze me alle drie hun kontje laten zien?? :P

Groetjes, Ivy

aad

Toeval .. pure toeval  ;)

Caroline

Leuke foto's, filmpjes kijk ik morgen even, alles zit hier al op stok.

Lijkt me wel leuk, mijn valkje vroeger kwam een keer terug van een logeerpartijtje en zong toen ook het Feyenoordlied.  ::)

Zal dus een beetje sentiment zijn al ik Jelle hoor. (mijn valkje is namelijk 4 jaar geleden op 8 jarige leeftijd overleden)  :'(

Gefeliciteerd met je bevruchte eitjes!!  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Wat een leuke fotoos en filmpjes,ook het Feyenoord liedje.  ;D
Het zal idd een hele opluchting voor je geweest zijn dat Jelle weer helemaal tot leven kwam.
Wat kan het een mens toh goed doen als je ziet dat een dier helemaal opknapt en het naar z'n zin heeft.
En binnenkort leuke lieve donsjes.  ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Ivy

Hoi!
Nou, de eerste baby is al onderweg, ik hoorde hem al zachtjes piepen. Ik heb het eitje niet opgetild, dus ik zag niet of hij al aangepikt was, maar vandaag of morgen zal er dus een pluisje in het blok liggen! Spannend, wordt het een lutinotje of een wildkleurtje :D

Jelle begint zich steeds meer op zijn gemak voelen. Hij komt ook steeds met andere deuntjes, alleen ik herken ze nooit... In ieder geval, hij heeft een brede repertoir haha.
En een minder brede kuif... Doordat hij steeds te hoog vliegt, zijn er inmiddels al de helft van de kuifveren d'r uit en liep hij ook al een wondje op zijn koppie op. Hij had al een klein wondje maar gisteren is het nog groter geworden. Als hij het nog 1 keer openhaalt, dan zal ik hem knippen, want als hij het nog steeds niet geleerd heeft nu, dan vind ik dat ik hem moet helpen :)

Tot morgen dus, hopelijk met goede 'pluisjenieuws' ;D

Groetjes, Ivana

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ivy

Riny

Hoy Ivana
Gefeliciteerd !!
Zeg maar tegen Makker en zijn popje dat ik trots op ze ben.