1 juli 2025, 22:22:31

Mijn schatkamer

Gestart door Ivy, 7 maart 2005, 23:53:03

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes ivy

je foto's zijn prachtig en jessie en makkertje zien er allerliefst uit  ;D maar je andere kleintjes ook hoor  ;)
maar zoals anderen al zeggen de dorst is een beetje gelest maar de dorst komt altijd terug  ::)  :P

groetjes marilyn

Lin

het hele dagboek is nu door mij uitgerekt... ohoh mijn oprechte excuses!  ;D

Jeetje de eerste alweer op de bodem. Dat gaat snel dan he? merk je al veel verschil in karakter? Bedankt voor de fotos he! Hoezo is de kleinste lutino niet gepareld? heeft die gewoon zo'n gele rug dan? je hebt ook geparelde die het heel licht zijn hoor. Maar jij ziet het in het echt dat zal wel anders uitzien.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Ivana
Makker is echt wel een geparelde Lutino .
De meeste parels zullen nu wel verdwenen zijn.
Groetjes Riny :D

Ivy

10 augustus 2006, 19:38:29 #1053 Last Edit: 10 augustus 2006, 20:01:41 by Ivy
Hoi allemaal!
Ik was een beetje in de war... of keek scheel. Nou ja, kleine lutino is toch gepareld. De pareltjes zaten nog net in hulsjes toen ik keek en ik zag ook echt geen parels, ook niet op de fotos. Nu, twee dagen later zie je de parels al duidelijk. Dus ze heet nog steeds Yara en gaat naar Monky ;D
Ik zal jullie extra verwennen vandaag met fotos, omdat ik de twee wildkleurtjes die nog een huisje zoeken mooi op de foto wou hebben. Mijn vriend is namelijk een beetje verliefd op nummer drie (toch valkenvirus gekregen?) en wij zitten heel erg aan denken dat we die ook houden (tenzij ik iemand vind, die hem ontzettend graag wil hebben). Maar de twee jongste wildkleurtjes zoeken nog baasjes in ieder geval...

Gisteren is Jessie inderdaad alweer uitgevlogen! Ze bleef al heel mooi op de stokjes zitten en heeft ook al een beetje van het eten geknabbeld. Ook buiten het blok wordt ze heel goed gevoerd.

Dit zijn dus fotos van gisteren:

Jessie zit bij het waterbakje

en even poetsen!

Makker leert Jessie kroelen :D

En vanochtend toen ik beneden kwam, mocht ik zien hoe Rafiki en nummertje drie uit het blok kruipen. Ze liepen ook over de stokjes. Alleen Rafiki vond de grote wereld toch een beetje eng en kroop na 5 minuten weer terug het blok in ;D.
Nummertje drie bleef wel half uur uit en toen kroop hij ook terug.

Jessie sliep de hele nacht op een stokje dichtbij haar mama. De twee jongens zijn nu weer uit het blok, ik ben benieuwd of ze ook buiten blijven slapen... (correctie: Rafiki is alweer in het blok... hij is een beetje een bangerik van het nest ;D)

Babytje 6

hij heeft het meest geel op zijn koppie

en hier de geparelde lutino baby Yara

Hier een close-upje van haar vleugeltje:

Jullie kunnen het zeker beter zien, maar ik denk echt dat het pareltjes zijn... toch? Ik weet nu niks meer zeker :-X.
Ze is wel een stukje lichter dan Jessie maar heeft ook een heel lief koppie.

Babytje 4 die dus ook nog een huisje zoekt:

Rafiki:

Babytje 3

Jessie en Yara

Groepjes

Jessie geeft kusjes

Nicky en Makker hielden natuurlijk ook toezicht vanaf de leuning... maar melba toastje was genoeg om ze dichterbij te lokken voor foto's ;D

Ook Jessie en Rafiki hebben een klein beetje gesnoept van het melba toastje :D.

Yara met broertje saampies :D

Pas toen de babies weer terug in het blok waren mocht Joepie de kruimels komen eten ;D.

Het zal wel eeuwen duren voordat de pagina is ingeladen maar ik hoop dat jullie genoten hebben van de foto's ;D en dat ik het gebrek van foto's van de laatste paar dagen hiermee een beetje ingehaald heb ;D ;D ;D.

Groetjes allemaal!!!
Ivana en haar (op dit moment) 10 schatjes

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Agnes

Hoi Ivy,

Ik heb genoten van je foto's! :D :D
Wat is Jessie mooi geel, lekker fel, om te  :-*

Ik heb echt een slot op m'n kooi, anders wist ik het wel ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ivy

Hoi Agnes!
Jessie zit al achter een slot :P die van mij ;D.

Ben nog vergeten te vertellen dat Jessie vandaag voor het eerst gevlogen heeft. Het is best grappig - Rafiki heeft maandag gevlogen en zit nu weer in het blok en Jessie is al twee dagen uit het blok maar heeft vandaag pas haar eerste rondje gemaakt ;D. Kleine gekkies.

De wildkleur broertjes gaven het toch allebei op en zitten beide alweer in het blok ;D

Groetjes! Ivana

Lin

ohoh toch gepareld. ik zei het al! goed nieuws dus dat ze een baasje heeft. ik vind je fotos erg mooi, zeker weer genoten!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hippysuus

Oooh wat een verwennerij Ivy, wat is Jesse toch een prachtig valkje om te zien! Zo lekker geel  :-*

De groepsfoto's zijn echt om te smelten, dankjewel!

Je handtekening vind ik super!!!  ;D

Caroline

Geweldige foto's hoor, het zijn stuk voor stuk lieverdjes.

Super voor Monique dat ze toch pareltjes heeft, ik dacht ze van de week al te zien maar dacht och, live zie jij ze veel beter, als ze er niet zijn, de parels bedoel ik.  :P

En misschien twee houden!!  :o :o

Je vriend is echt besmet!! Kan niet anders.  ;D ;D

Heel veel plezier met je lieverds!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Ineke

Onder t genot van mijn broodje kijk ik naar jouw foto's :o Ze zijn weer oogstrelend :) en ik vergeet mijn broodje helemaal.
Hahaha, nu je vriend die kleine poepertjes elke dag ziet is ie ook verslaafd. Leuk! Je hebt nu n mega kooi, maar als dat zo doorgaat moet er nog eentje bij...

Riny

Hoy Ivana
Wat heb je weer mooie foto's geplaatst.
En je wildkleurtjes zijn ook prachtig hoor, door al dat gepraat over pareltjes zou je bijna denken dat iedereen de wildkleurtjes vergeet en ze niet mooi vindt.
Zonder de wildkleurtjes hadden we de andere mutatie's ook niet gehad.
Ik hoop dat je snel een liefdevol huisje voor ze vindt.
Groetjes Riny :D

Sanna

Oooo Ivana, wat een heerlijke foto's!!! Wat een scheetjes zijn het zeg! Leuk dat het zo goed gaat allemaal. Ze zien er allemaal zo heerlijk knuffelbaar uit ;).

Groetjes, Sanna

marilyn

hoikes ivy

je foto's zijn weer prachtig en al je valkjes zijn even mooi maar ik ben nog steeds gek op jessie en yara die zijn echt om te  :-*  :-*  :-*

groetjes marilyn

Ivy

Hallo!!!
De kleine schatjes worden groot!
Rafiki is vandaag al heel lang uit het blok... hij en nummer drie, ik ga hem even Jack noemen, want nummer drie is gewoon geen leuke naam... dus Rafiki en Jack kruipen nog steeds terug het blok in. Gisteren heb ik ze maar vijf minuten in de kooi gezien, bangerikkies!
Ik heb ook nog iets anders gezien... mams en paps waren druk bezig met nieuwe eitjes bevruchten  >:(. Ze hebben gewoon pech. Jammer dat het niet aan de eitjes te zien is wat voor vogeltje er uit kan komen, want voor geparelde lutino's zou ik vast nog een paar baasjes kunnen vinden. Ze hebben nog geen ei gelegd, hopelijk gaan ze het ook niet doen, maar gezien ze al twee dagen aan het wipwappen zijn... Ik vind het moeilijk te geloven dat ze nog kindjes willen!

Vandaag heb ik ze allemaal op de tafel gezet met trosgierst en brood. Het zag er prachtig uit ;D

Hele familie bij elkaar  :D
Rafiki en Jessie vinden trosgierst heel lekker. Vrijdag kwam Carine even langs om Rafiki te zien en hij heeft toen voor het eerst van de trosgierst gegeten.

Jack had voorkeur voor brood...

Jack en Jessie

Jessie is al heel goed bezig met de kamer verkennen. Ze wil graag bij mams en paps zijn dus als ze uit de kooi zijn probeert ze achterna te gaan... zo heeft ze ook het zitplek ontdekt...

Vandaag heb ik ze allemaal eruitgehaald, het wordt nog wat als alle zes babies vliegen. De oudste drie hebben door de kamer gevlogen, het is wel opletten met die kleine klunsies. Rafiki kan het beste vliegen maar hij landt vaak op Nicky :D dus dat wordt nog oefennen.

Jack aan de trosgierst

Dit valkje ga ik even Rikkie noemen, hij is namelijk de bangste... hij blaast de meest al sinds hij een babytje was zonder veertjes :D

en kleine Vlekje... zijn koppie lijkt net bonte ;D nou ja, van de achterkant.

Makkertje voert de babies ook heel goed buiten het blok...
Yara krijgt lunch

en Vlekje ook

nu kunnen ze weer rustig gaan slapen :)

Bedankt jullie allemaal voor de complimentjes maar met zulke modelletjes is het niet moeilijk om mooie foto's te maken...
Hoi Riny. Ik vind mijn wildkleurtjes ook erg mooi en wou eerst ook gewoon een wildkleurtje zelf houden. Je kan je voorstellen hoe blij ik was toen Gerard eentje wou hebben :D want het is nu bijna zeker dat Jack (die waarschijnlijk wel een andere naam krijgt) hier blijft wonen... en daar houdt het op... echt. In ieder geval voor dit jaar ;D ;D ;D

Groetjes!!!
Ivana

Ineke

Mooi om te zien hoe ze elkaar kroelen en voeren. Jessie is erg zorgzaam, net als Makker! Ook grappig hoe ze met z'n allen over de tafel crossen :)