28 april 2024, 23:18:19

valkparkieten en halsbandparkiet

Gestart door Shayla, 29 maart 2003, 23:51:20

« vorige - volgende »

Shayla

Hallo Valkliefhebbers ,
Ik heb thuis 2 valkparkieten , waarvan 1 heel tam en 1 wat minder tam. ;D  Ik vind parkieten erg leuke dieren en zou graag een 3-de valk of andere parkiet erbij willen. Na wat rond kijken vind ik halsbandparkieten ook erg leuk , maar kan deze (een jonge net uit het blok) bij mijn valkparkieten in 1 hok. De meningen die ik hier over hoor zijn namelijk nogal verdeeld. De 1 zegt dat het kan en de ander raad dit af , zonder een duidelijke reden te geven.  :-/ Wat is hier het echte antwoord op ? En als het af te raden is , waarom is dat dan zo ? Ze komen bij mij dan in een hok van ca. 90 br. x 50 diep x 1.00 hoog. Ook komen ze er dan elke dag uit.
Wie kan mij hier mee helpen. Alvast vriendelijk bedankt.
Groetjes van Sandra Keyzer
Spreuk van een oude wijze valk :
Een dag niet gevlogen, is een dag niet geleefd.

Cobie

Hoi Sandra.

IK denk dat dit moet kunnen, je hebt het over een jonge halsbandparkiet. Bedenk wel dat deze groter word als een valkparkiet. In de voliere gaat het goed ik heb ze daar ook bij elkaar, maar dan hebben ze ook de ruimte. Ik begrijp dat de vogels er iedere dag uitmogen, dat is heerlijk voor ze dan kunnen ze goed de vleugels spreiden. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen.
Laat ons eens weten wat je hebt gedaan en of het gelukt is.
Heel veel succes.
Groetjes van Cobie. :)
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Kipje

De reden is dat halsbanden behoorlijk groot zijn, ze hebben een stevige snavel en kunnen knap bijten. Als hij opgroeid met de valken zou het goed kunnen gaan, halsbanden zijn niet agressief maar... hou het goed in de gaten, de ruimte is nou niet echt groot te noemen voor een halsband plus twee valken.