Bedankt voor alle hulp, maar helaas...

Gestart door Jusem, 6 maart 2005, 21:51:01

« vorige - volgende »

Jusem

6 maart 2005, 21:51:01 Last Edit: 9 maart 2005, 16:40:46 by Jusem
Hallo,

Wie oh wie kan mij vertellen wat er aan de hand kan zijn met mijn kleine Sem.
Ik ben van het weekend weg geweest en nu ben ik terug gekomen en is zijn stem weg.
Normaal zingt en roept hij de sterren van de hemel, maar nu komt er niet meer dan een piepje uit.
Hij is verder heel levendig en eet prima, alleen is zijn stem verdwenen.

Wie oh wie kan mij vertellen wat dit zou kunnen zijn en of ik er evetueel iets aan kan doen.

Alvast bedankt.

Groetjes Sem en Judith

Paul

Hoi Judith,

Een valkje heeft gen stembanden zoals mensen dus als ze niet fluiten heeft dat gelukkig niks met hees zijn te maken.
Vaak kan het betekenen dat hij zich niet helemaal 100% voelt door bijvoorbeeld de rui waar ze dan in zitten.
Het kan ook duiden op een ziekte maar dat hoeft natuurlijk niet.
Zeker als Sem verder levendig is en alles er normaal uit ziet zal het dat denk ik niet zijn.
Je zegt dat je een weekend bent weggeweest en dat het daarna gekomen is het zou dan ook kunnen dat hij zich een beetje alleen heeft gevoeld en daarom wat van slag is.
Ik denk dat Sem straks vanzelf wel weer gaat fluiten hoor :)

Groetjes, Paul

Jusem

Hoi Paul,

Bedankt voor je reactie. Het ius echt heel raar...zo krijst ie de oren van je kop en zo zegt ie niks meer. Ja gisteren was het nog een beetje, nu niks meer...
Ik zou me haast schuldig gaan voelen dat ik er 1 nachtje niet ben geweest...jeetje..

Hij zit wel wat in de rui en hij is gewoon nog als vanouds, alleen komt er geen geluid meer uit. Lekker rustig zou je zeggen, maar nu hij helemaal niks meer zegt, is het maar stil hier. Gelukkig maken de andere nog kabaal genoeg, maar ik blijf het raar vinden...
Nogmaals bedankt en als er iemand nog tips heeft what 2 do: graag.

Groetjes.

Paul

Hoi Judith,

Door de rui kunnen ze tijdelijk wel eens helemaal van slag zijn ook en dat kan plotseling gebeuren.
Stan was ook heel rustig en stil toen die in de rui kwam maar na een aantal dagen was hij gewoon weer zichzelf.
Dus ik denk dat Sem ook met een weekje wel weer zal gaan fluiten.
Fluit in elk geval zoveel mogelijk tegen hem misschien gaat ie dan toch sneller ook weer geluid maken.

Groetjes, Paul

Jusem

Paul of wie dan ook: HELLUP...

Hij is nu echt ziek aan het worden. Hij ademt met zijn mond open en ik hoor hem echt hijgen..net alsof hij een verstopte neus heeft.....

WHAT 2 DO???

Daarnaast ben ik volgens mij ook ziek aan het worden, kan dit in verbinding met elkaar staan??
Hij is nog steeds wel nieuwschierig en  toch wel goed levendig, maar hij ademt gewoon met zijn mondje open....

Morgen maar naar DA..iemand tips wat ik hem kan geven???

Help!

Jusem

Ik lees bij ziektes dat iuk hem druivensuiker moet geven, kan dat ook basterd suiker of poerdersuiker zijn???

Paul

Hoi Judith,

Dat klinkt niet goed doet hij dat de hele tijd door of heel af en toe?
Ik denk dat hij zo snel mogelijk medicijnen nodig heeft want het klinkt als een luchtweginfectie of zelfs een longontsteking.
Bel anders even dr Feld nu ik denk dat je hem moet laten stomen bij een dampende douche en warm houden bij de kooi rond de 28 graden.
Je kan dr Feld nu nog bellen op 0652474724
Spreek je telefoonnummer in en vertel dat je valkje heel erg hijgt en hij belt je meestal binnen een half uur terug.
Ik denk ook dat je hem antibiotica moet gaan geven maar overleg dat even met dr feld dan.
Misschien kan iemand je op de site helpen aan medicijnen die in de buurt woont als er haast mee is ik heb ook nog baytrill staan als je nodig mocht hebben.

Groetjes, Paul

Paul

Hoi Judith,

Gewone suiker is niet aan te raden dat is niet zo goed voor ze alleen in noodgevallen zou je dat kunnen doen.
Je kan wel roosvice door het drinkwater doen als je dat hebt.
Anders even dextro energie halen bij de benzinepomp en dat fijnmalen en door het water mengen.

Groetjes, Paul

Jusem

Hoi Paul,

Bedankt voor je snelle hulp.
Hij doet het niet continue, hij kan zelf heel goed nog vliegen en hij zit ook niet zielig te zijn/
Hij hijgt af en aan... Ik ga even dextrose halen...bedankt voor de tip!!!

Ik hou je op de hoogte en nogmaals heel erg bedankkt.
Judith

PS: bedankt voor de Baytril, maar je woont voor mij wel; erg ver weg...daarnaast voel ik mezelf steeds slechter worden, maar alles voor mijn beessie..vlug dextrose halen...thanxs

Paul

Hoi Judith,

Alleen als je valkje papagaaienziekte zou hebben zou jij er last van kunnen hebben maar dan zou je valkje er heel anders bijzitten denk ik als ie dat heeft.
Dus ik denk dat je zelf een griepje of zo hebt dat heerst momenteel en dat je valkje een luchtweginfectie heeft.
Maar dat blijft altijd gokken het beste is wel zo snel mogelijk langs een goeie vogelarts en geen gewone dierenarts.
Geef hem in elk geval druivesuiker en hang vanacht een lamp boven de kooi en meet even of de temperatuur rond de 28 graden is op zijn slaapplekje.
Als je geen warmtelamp hebt gewoon een normale lamp nemen van 40 watt dat geeft vaak net genoeg warmte en het geeft wel licht maar is beter dan niks.
Zorg ook dat hij wel de warmte uit kan hij kan dan zelf kiezen.

Groetjes, Paul

Annouschka

Hoi,

wat erg zeg dat je valkje nu zo opeens het benauwd heeft.

Hopelijk ben je al bij de DA geweest.

Paul,

ik wil je niet tegenspreken maar ik weet nog vorige zomer toen hier de ppgziekte was uitgebroken, het enige wat ik zag was dat Solo het ook af en toe benauwd had want zo was mijn topic begonnen.  Ik wil je zeker niet bang maken hoor Jusem maar ik denk toch dat je zo snel mogelijk naar een DA moet, het kan natuurlijk wat anders zijn zoals een luchtwegeninfectie.
Wipt ie ook met z'n staart als ie stilzit??

groetjes
annouschka

Jusem

Hallo mensen,

Helaas heeft alles niet gebaat...Sem is vanmiddag in mijn handen overleden.

Ik ben nog naar de DA geweest en heb medicijnen gekregen maar hij was al te ver heen. Ik moest hem gaan dwangvoeren en dwangmatig medicijnen toedienen en dat ging al niet. Hij was zo zielig....mijn hart brak in 2-en...ik had gewoon zoiets van: ga maar...want zo wordt het niks. En toen ging ie ook. Een half uur nadat we terug waren van de DA was ie helaas dood.

Bedankt voor alle goeie tips.

Groetjes Judith & Sem (R.I.P)

Lique

Hoi Judith,

Jeetje zeg, ik zit vol verbazing dit bericht te lezen.
Wat onwijs erg is dit voor je zeg.
Ik weet wat Sem voor je betekende.
Ik wens je heel veel sterkte toe.

groetjes Lique

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

~Natas~

Hoi,

Tjee wat een naar verhaal zeg.
Ik hoop alleen maar dat Sem niet teveel heeft geleden.
En ik wens jou veel sterkte toe met dit tragische verlies.

Groeten

Natas