6 mei 2025, 02:54:44

Verveling?

Gestart door Fanny, 2 maart 2005, 15:29:28

« vorige - volgende »

Fanny

Hey mensen :)
Ik zou heel graag een valkparkietje aanschaffen, en et zal ook wel lukke bij mn ouders, maar ik had een paar vraagjes..
Ik ben nog maar 14 en moet dus naar school..als ik dan 1 valkparkietje zou aanschaffen zou hij dan niet teveel alleen zitten? smorgens heb ik zeker een uur tijd voor hem/haar, dan ben ik 4 uurtjes weg tot smiddags, dan kan hij een halfuurtje los dan ben ik weer 3 uur weg en vanaf 5 uur kan hij de hele avond los..als ik hem genoeg speelgoed geef, zou hij zich dan niet vervelen ? ::)
En waar zou ik de kooi best plaatsen? we hebben in de woonkamer dolby surround geluid en der staan dus nogal veel boxen.soms is er heel veel lawaai, kan de valkparkiet daar tegen of moet ik hem in de gang zetten waar niet veel menselijk leven is?

groetjes fanny :)

Rianne

Hoi,

ik begin zelf ook met 1 valkje. Maar ik heb veel meer tijd. Ik denk dat het bij jou wel zal gaan maar je hebt natuurlijk niet iedere dag evenveel tijd. Als je bijv naar een hogere school gaat ben je hele dagen weg. Ik heb expres een grotere kooi zodat er altijd een tweede valkje bij kan.

aletta@wanadoo.nl

Hoi fanny
ik zelf heb ook een tam valkje,die zit ook vaak alleen,als ik smorgens wakker word mag hij er meteen uit.als ik dan wegga zet ik voor hem de radio aan.ook heb ik speeltjes in de kooi hangen zodat hij zich niet verveeld.

Groejes sandra

Fanny

Nu is het hier zo dat je op de universiteit evenveel vrije tijd hebt als op de gewonde secundaire school, dus dat zie ik niet echt als een probleem, tenslotte willen mn ouders mee helpen er voor zorgen..ik heb dan ook nog eens de weekends en woensdagnamiddag vrij, niet te spreken over de vakanties enz..:)

Maar even over mn tweede vraag, mijn living is nog al een drukke bedoeling en we hebben dolby surround geluid dus het kan bi films nogal luidruchtig zijn..kan de valkparkiet hiertegen of moet ik hem in de gang plaatsen waar minder menselijke activiteit is?
en nog een vraag, mn moeder zegt dat zo'n vogel veel rotzooi maakt en dat de houtsnippers dan uit de kooi vallen is dit zo? :)

bedankt voor te helpen
groetjes

Rianne

Het zal in ieder geval stukken minder rommel geven als vogel zand.

Paul

Hoi Fanny,

Je merkt vanzelf of hij er last van heeft maar op een gang staat hij niet echt gezellig lijkt me.
Wat de troep betreft valt het met eentje best wel mee dat is zo opgeruimt.
Hier is het met 21 wat meer troep en dat geeft ook veel meer stof uit de veren.
Als ik hier de radio erg hard aanzet dan gaan alle valkjes hier schudden met de kop dus dat doe ik dan ook niet meer zo hard.
Ik heb toch het idee dat ze dat niet prettig vinden.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Fanny
Als je je valkje in de huiskamer zet observeer je hem toch goed als er veel lawaai in de huiskamer is.
Het zal bij valkjes hetzelfde zijn als bij mensen ,de een vind het wel leuk en de ander niet.
Wel zou ik na verloop van tijd een kameraadje voor hem er bij kopen als je ouders het goed vinden.
Ik wens je veel succes Riny :D :D :D

Fanny