5 mei 2025, 23:51:58

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Kirsten

Hoi Rianne,

Prachtige voliere hoor,. en tja de foto's van je valken zijn ook om te zoenen,. :D Ze zien er inderdaad goed en gezond uit.

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

Je voliere ziet er mooi uit zo onder het afdak, en de valkjes gaan er het voorjaar  in??
Bij mij krijgen ze een bakje met pellets apart, en na een dag is hij leeg.
Tja het ene valkje vlieg er gelijk op af en de ander taalt er niet na.
Wel wil ik de pellets gaan uitbreiden en het zaadvoer minderen, maar ik blijf wel zaadvoer geven en trosgierst.
Hopelijk gaan ze bij jou ook meer eten van de pellets.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Rianne

Citaat van: moonwitch op 17 december 2005, 18:03:15
Hoi Rianne

Je voliere ziet er mooi uit zo onder het afdak, en de valkjes gaan er het voorjaar in??
Bij mij krijgen ze een bakje met pellets apart, en na een dag is hij leeg.
Tja het ene valkje vlieg er gelijk op af en de ander taalt er niet na.
Wel wil ik de pellets gaan uitbreiden en het zaadvoer minderen, maar ik blijf wel zaadvoer geven en trosgierst.
Hopelijk gaan ze bij jou ook meer eten van de pellets.
Groetjes diana

Ik heb ze vanmiddag alleen pellets gegeven. Er ligt een hoop tussen de beukensnippers dus het is net of ze er veel van gegeten hebben als je in het bakje kijkt. Ze hebben denk ik niet echt in de gaten dat ze het kunnen eten. ;)

Nayana boekt vooruitgang wat betreft tam worden! :)
Ze vliegt Ayko overal achterna, dus als Ayko bij mij landt, doet zij dat ook. Niet op mijn schouder maar op m'n been, als ik met m'n voet op m'n andere been zit zeg maar. Dan kunnen ze op m'n onderbeen zitten.
Ik was Ayko aan het kroelen en zij boog ook haar kopje. Dus ik ga haar heel sneaky zitten kroelen, de oogjes gingen dicht dus ze had niks in de gaten ;D Toen zag ze dat ik het was en ging ze een paar stappen achteruit. Ook maakt ze een soort klagend geluid als ze bang is. Iiieeeoooeeeeee doet ze dan ;D maar dan op een valkjes manier natuurlijk ;D
Ik denk dat ze van het voorjaar wel zover is dat ze niet zo bang meer is van ons. :)

Petra en Cheeky

Fijn dat het langzaam aan lukt met het tam maken van Nayana, Rianne! Lief he, dat ze allemaal hun eigen geluidjes hebben, die je zo duidelijk kunt herkennen!

Groetjes,
Peet

moonwitch (diana)

Hoi Rianne

Die man die je voliere gemaakt heeft, heeft net het resultaat gezien op mijn pc.

Wat betreft dat het tekort was en wat je hebt moeten opvullen, dat komt waarschijnlijk doordat je het zijpaneel tegen het voor paneel hebt geplaats in plaats van achter het voorpaneel, daardoor wordt het zijpaneel te kort.
Het dakpaneel is nl net zo diep als de breedte van het zijpaneel.
Het dakpaneel hoort er in te vallen in plaats van er boven op.
Ik weet niet hoe je vriend het in elkaar heeft gezet maar dit is mij zo verteld.
Misschien kun je het nog eens nagaan.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Rianne

Het dakpaneel zit tussen de zijpanelen, dat heb ik gezien. Maar hij staat in elkaar en ik ben er blij mee hoor!

Nog geen uitslag van Gendika binnen gekregen! Hoop dat het vandaag nog komt want ik ben zeer benieuwd! :)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ja ja Tinco en de bende in de mix! Ik heb de uitslag binnen van Gendika, en Tiara is dus een MAN en Ayko is een POP! Nu maar even informeren wat voor splitten Tiaro ( ;) ) dan nog heeft. Zal Mandy even IMmen!
Ik had gehoopt dat het andersom zou zijn, ze zijn zo lief met hun huidige partner! Maar ja, niks aan te doen. :-\

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ach, ik kan er ergens wel om lachen. Ik heb nu 2 homo koppels! ;D
Heb een vraag gesteld bij kweken wat ik nu het beste kan doen. Tinco en Tiara zitten al zo lang bij elkaar, ik ben bang dat ze elkaar gaan missen.

bobbie

Hoi Rianne,

Wat een verrassende uitslag.

Ik had heel wat bij te lezen maar ik kom precies op het goede moment in je dagboek merk ik. ;)

En je voliere vind ik schitterend, past mooi bij je tuin en je zitje.

Groetjes, Nel :)

Rianne

Dank je wel Nel! :) Ik heb ook onwijs veel zin in het inrichten van de voliere volgend jaar. En dan de valkjes erin natuurlijk! Het zal wel even wennen zijn voor ze. Voor Diego en Nevada helemaal, die laat ik niet los want ik vang ze nooit een keer meer.

Nu ik de geslachten weet, moet ik even kijken wie ik in welke kooi zet. Ik denk dat ik Tinco en Nayana beneden neerzet, omdat Nayana al wat tammer wordt. En dan Ayko en Tiara boven. Ik hoop dat ze elkaar accepteren want toen Ayko nog bij Tinco en Tiara zat, keken ze niet naar Ayko om. En ik hoop dat ze niet gaan roepen. Moet nog even kijken wanneer ik ze over zet. En dan begin ik een nieuw dagboek want deze is al zo lang. :)

Ankie

Hoi Rianne

Je voliere ziet er schitterend uit !!! Wat zal jij genieten straks !!!
Succes met het gepuzzel van wie hoort bij wie !

Groet van Ankie

Was het maar voorjaar !!!!

Kirsten

Hoi Rianne,

Wat balen zeg,. maargoed ik zou als ik jou was, gewoon wat gaan proberen,. ruil ze inderdaad eens om,. of kijk toch naar de mogelijkheid voor een nieuwe erbij,. Is het geen optie om ze allemaal bij elkaar te zetten trouwens?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Ik denk dat als ik ze allemaal bij elkaar zet, dat de mannen dan bij elkaar blijven zitten en de popjes. En dat kan dan pas van het voorjaar.
Een nieuwe erbij hoeft niet, omdat ik niks overhoud. Pas als ik een lutino geelwang jong kweek, hoef ik pas te kijken naar een nieuwe.
En ik kan die nu toch nog niet kwijt. :)