7 mei 2025, 00:07:44

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi hoi,

daar was ik weer eens. Weinig tijd gehad om te schrijven, ben maandag begonnen met lelies schubben dus ga om 7 uur van huis :)

Weinig ontwikkeling hier, alleen dat Ayko's nieuwe vleugel pennen gele stipjes hebben, en er groeit een staartveer terug met geel :-\
Nu kan het nog zijn dat er een rui of 2 overheen gaat, dus ik raak nog niet in paniek hoor! ;)

Met mijzelf gaat het ook goed, alleen kauwde ik zojuist op een Engels dropje en voelde een hard stukje. Jawel hoor, stukje kies. En er was al een stukje van m'n kies af, en nu nog meer. Je kunt nu de hele vulling zien van opzij dus morgen maar de tandarts bellen. :-X

valkchico

hallo rianne,

oef balen van je kies, veel suc6 morgen bij de tandarts of vind je het niet zo erg?

zo heb me door jullie berekeningen heen geslagen maar blijft wel abracadabra hoor ook met de mut.ber.
Is wel spannend zo, zie toch steeds weer dat er nieuwe mogenlijkheden zijn met jouw valkjes. ben heel benieuwd wie nou een koppeltje met wie gaat worden.

gr ESther

Kirsten

Hoi Rianne,

Zo ik ben ook weer bijgelezen,.
Jammer dat nevada en Diego er nog geen zin in hebben,. Ik denk dat als ze in de voliere zitten, ze binnen no time in een broedhok zitten.
Je doet het goed hoor met de zaadjes,. en Riny je moet het een beetje op gevoel doen,. ik meet het niet precies af en soms krijgen ze wat meer en dan weer wat minder,. je moet er alleen op letten dat ze niet dikker ervan worden. Sommige valkjes vinden het namelijk heel erg lekker, dus kunnen dan de hele eetlepel opeten,. haha :D Ik bedoel dan de hennepzaadjes natuurlijk en niet de lepel ;)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

Citaat van: valkchico op  7 december 2005, 21:20:10
hallo rianne,

oef balen van je kies, veel suc6 morgen bij de tandarts of vind je het niet zo erg?

zo heb me door jullie berekeningen heen geslagen maar blijft wel abracadabra hoor ook met de mut.ber.
Is wel spannend zo, zie toch steeds weer dat er nieuwe mogenlijkheden zijn met jouw valkjes. ben heel benieuwd wie nou een koppeltje met wie gaat worden.

gr ESther

De vulling zit er gelukkig nog in, de tandarts vroeg de vorige keer (vorige week notabene) nog of het opgevuld moest worden zodat het weer vlak zou zijn. Ik vond het niet nodig ::) En nu is de hele buitenkant eraf zeg maar. Gelukkig is het niet scherp. Ik zie er niet tegenop, eigenlijk sinds ik m'n verstandskies heb laten trekken zie ik niet meer zo tegen vullingen op, raar he?

Ja die valkjes blijven me bezighouden! Zo gauw ik weer wat centjes heb ga ik echt een DNA test voor Tiara aanvragen! ;)

Citaat van: Kirsten op  7 december 2005, 21:32:00
Hoi Rianne,

Zo ik ben ook weer bijgelezen,.
Jammer dat nevada en Diego er nog geen zin in hebben,. Ik denk dat als ze in de voliere zitten, ze binnen no time in een broedhok zitten.
Je doet het goed hoor met de zaadjes,. en Riny je moet het een beetje op gevoel doen,. ik meet het niet precies af en soms krijgen ze wat meer en dan weer wat minder,. je moet er alleen op letten dat ze niet dikker ervan worden. Sommige valkjes vinden het namelijk heel erg lekker, dus kunnen dan de hele eetlepel opeten,. haha :D Ik bedoel dan de hennepzaadjes natuurlijk en niet de lepel ;)

Groetjes
Kirsten

Ja wie weet. De hennepzaadjes heb ik deze week niet gegeven, te weinig tijd 's ochtends. Morgen werk ik weer in het cafe dus kan ik het ze wel weer geven. Krijg het dan wel druk, moet ook nog 3 kooien schoonmaken! *zucht*

Caroline

Wat is dan lelies schubben??  :o ??? ::)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Een volgroeide leliebol bestaat uit allerlei laagjes, zo'n laagje noemen ze een schub. Die laagjes moet je er dan af peuteren en dat noemen ze schubben. :)

Rianne

Oh nu ik hier toch ben, ik hoorde Tiara gisteren 'Tincotje!' nadoen.

De kooien zijn verschoond, T&T zijn nu op de bodem aan het scharrelen. :)

Kirsten

Op zoek naar een popje dus ::)

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Caroline

Schubben van lelie, lijkt me niet zo heel leuk werk , wel??

En ben nu toch wel heel erg benieuwd naar de DNA uitslag.

Ach Tiaro klinkt ook leuk, en verklaart gelijk waarom ze nooit zo close zijn geworden.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Riny

Citaat van: Kirsten op  7 december 2005, 21:32:00

Je doet het goed hoor met de zaadjes,. en Riny je moet het een beetje op gevoel doen,. ik meet het niet precies af en soms krijgen ze wat meer en dan weer wat minder.

Hoy Kirsten en Rianne
Ik heb het inderdaad heel precies gedaan want ik ben als de dood dat ze anders stoned in de kooi zitten. ;D ;D ;D
Rianne ik had je inderdaad al gemist 's morgens op het forum.
Groetjes Riny :D

Rianne

Citaat van: Caroline op  8 december 2005, 10:57:55
Schubben van lelie, lijkt me niet zo heel leuk werk , wel??

En ben nu toch wel heel erg benieuwd naar de DNA uitslag.

Ach Tiaro klinkt ook leuk, en verklaart gelijk waarom ze nooit zo close zijn geworden.

Nou, ze zijn juist super close! Op wat bekvechten na (vooral 's avonds, ze slapen het liefst in de voerbak ::) ) doen ze heel lief. Samen scharrelen, kroelen, krijsen ;) Toen Ayko erbij zat, deden ze dat ook, en lieten ze Ayko helemaal links liggen. Nu Ayko bij Nayana zit, kroelt hij haar af en toe. Maar Ayko krijgt nu nieuwe veertjes, met gele stippen! Dus misschien dat ik hem ook laat testen. Dan weet ik wie wat is, als ze de voliere in kunnen. :)
Diego en Nevada zijn juist niet close, af en toe zitten ze op dezelfde zitstok, maar that's it. Ik heb ze weer hennepzaadjes gegeven vandaag ;)

Schubben is idd niet zo erg leuk maar ja, een extra zakcentje is nooit weg natuurlijk!

• SH0RTY •

Haai Rianne!

Ik had helemaal gemist dat mijn naam hier een paar keer rondgegooit werd! :D *shame on meeee*
Anders ging ik wel even meegooien..!

Maar, Cuki is geen primrose witmasker.. Dat bestaat toch trouwens ook helemaal niet? Tenminste, dat dacht ik laatst te lezen bij mutaties.. ::)

Maar dat neemt niet weg dat'ie skitterend is!

Ook ik ben erg benieuwd naar de DNA-test-uitslag-dinges!

Liefs,
Roxanne

Rianne

Volgens mij bestaan ze wel, maar zijn ze zeer zeldzaam. Het is in feite een bonte witmasker, maar dan met alleen tekening op de schouders. Maar Cuki is sowieso een beauty!

Ik heb zojuist 2 monsterzakjes aangevraagd, ook 1 voor Ayko. :)

aad

gaan we gooien ??
waarmee ??

Eieren ? ;D ;D

kan ik hier ook wel ff KLIK HIER neer zetten  ;D ;D

Rianne

Wat is dit nu? SPAM in mijn dagboek? :o

;) ;D