5 mei 2025, 23:28:50

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

Nee nog niet. Ze zitten wel naast elkaar maar nog niet op elkaar. Maar moet je het iedere dag geven? Ik ben bang dat ze dan te dik worden, ze mogen niet los.

Lin

tja ik heb dus ook niet de gekleurde omcirkeld maar wel voor dat betaald. Ik ben trouwens benieuwd wanneer ze arriveren.

wat een knipogen en smileys in je verhaal. Zal wel leuk zijn als Ayko een man is, kan je wel kleine cinnamonnetjes krijgen (toch?) wat si de berekening?

Jammer dat het nog niet wil lukken met de geelwangen. Maar dat komt wel als het echt een koppel is.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Als Ayko een man is, krijg ik alleen maar cinnamonnetjes!

Ouders:
Vader=Cinnamon split voor {X1:Geelwang (rec.)}
Moeder=Witmasker Cinnamon Gepareld

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Cinnamon split to Witmasker {X2:Gepareld} {X1:Geelwang (rec.)}
50.0 % Cinnamon split to Witmasker {X2:Gepareld}

Jonge pop
50.0 % Cinnamon Geelwang (rec.) split to Witmasker
50.0 % Cinnamon split to Witmasker

Tja, dan wel split witmasker en geelwang :-\  Maar ik twijfel of Nayana nog split is voor bont, op haar achterhoofdje is ze niet gepareld maar zitten er grote witte plekken.

Ik zal eens kijken in de EP of er een email adres instaat van de persoon die over de ringen gaat.

Lin

wel leuk kunnen we dat ook weer op de lijst vermelden! Misschien is ayko ook wel split gepareld. Want marlies zei dat dat bij Kaiyo ook nog mogelijk was.

en tinco en tiara wordt dat al een hecht koppel? in juli begin je toch met hun?

Rianne

Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat Tiara een man is. Dus als dat echt zo is, raak ik voor Tinco op zoek naar een pop van ongeveer dezelfde leeftijd. Al is het wel een pop, blijven ze uiteraard bij elkaar en gaat er eind juni een blok bij. :)

Lin

tja ga je nu wel een test doen dan? lijkt me wel verstandig. en wat zoek je dan voor tinco?

Rianne

Tinco is een witmasker lutino split voor gepareld. Dus om albino popjes te kweken moet het een witmasker of split witmasker zijn. Omdat er geen roodoog tegenover mag staan, wordt het dus een witmasker of toch weer een bonte split witmasker. Een witmasker primrose lijkt me ook erg mooi maar daar zal wel moeilijk aan te komen zijn denk ik.

Lin

tja of die bestaat weet ik niet. Misschien heeft die kweker uit belgie nog wel een mooie. Maar van tinco weet je zeker dat dat een man is, geen twijfel toch?

Rianne

Nee absoluut geen twijfel. :) Maar ik wacht eerst wel tot de voliere er staat voor ik een popje voor Tinco ga zoeken. Want ik moet dan ook nog een pop voor Tiara zoeken. En misschien doe ik nog wel een DNA test, maar pas na de feestdagen! :P

Misschien als Tiara een Tiaro is, kan ik wel op zoek naar een primrose pop. :)

Rianne

Oh, als Tiara een man is, weet ik niet precies welke splitten 'hij' dan heeft. Dat zou ik tegen die tijd aan Mandy moeten vragen.

Riny

Citaat van: Rianne op  3 december 2005, 10:25:49
Nee nog niet. Ze zitten wel naast elkaar maar nog niet op elkaar. Maar moet je het iedere dag geven? Ik ben bang dat ze dan te dik worden, ze mogen niet los.

Hoy Rianne
Bij mij krijgen ze het vermengt met hun zaden.
Voor 34 valkparkieten 1 eetlepel per week.
Buiten sta ik ivm het weer niet veel te kijken ,maar binnen wordt er door een geelwang kippetje gezeten.
Ze zal toch moeten wachten tot april voor ze een broedblok krijgt.
Groetjes Riny :D :D

Lin

Primrose :-) of een mooie cinnamon bont geparelde witmasker

Rianne

Citaat van: Riny op  3 december 2005, 11:24:15
Citaat van: Rianne op  3 december 2005, 10:25:49

Hoy Rianne
Bij mij krijgen ze het vermengt met hun zaden.
Voor 34 valkparkieten 1 eetlepel per week.
Buiten sta ik ivm het weer niet veel te kijken ,maar binnen wordt er door een geelwang kippetje gezeten.
Ze zal toch moeten wachten tot april voor ze een broedblok krijgt.
Groetjes Riny :D :D

Ow, dan geef ik ze hier al te veel denk ik. Ik geef 2 valkjes om de dag ongeveer een theelepel denk ik.:o

Citaat van: Lin op  3 december 2005, 11:24:41
Primrose :-) of een mooie cinnamon bont geparelde witmasker

Ligt eraan of 'hij' dan split is voor cinnamon. Anders hou ik het liever zonder. Bij Tinco dan ook liever geen cinnamon, ivm die bruine waas.

Lin

toch alleen bij lutino of albino maakt de waas uit?

Riny

Hoy Rianne
Nog even en ze steigeren je de kooi uit ;D ;D ;D
Ik heb dit zo door gekregen van Kirsten.
Groetjes Riny :D