6 mei 2025, 08:36:27

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Kirsten

Citaat van: Rianne op 14 november 2005, 10:17:42

Ik geef ze nu ook eivoer apart in een bakje, dat moet ook de hormoontjes stimuleren toch?

Hoi Rianne,

IK gebruik hier ook hennepzaadjes extra

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Rianne

;D dan worden ze lekker high?

Ik heb nog een vraag, stel dat het popje na 10 dagen broeden zegt 'doe het zelf maar', kan ik dan een ander valkje erbij zetten en kijken of hij of zij het overneemt?

Kirsten

Hoi Rianne,

Je kan verschillende dingen proberen,. heb je nepeitjes in huis,?
Je dan bijvoorbeeld kunnen kijken als je een ander koppel een eitje geeft in een broedhok of ze er zonder het zelf gelegd te hebben erop gaan zitten.
Ik denk zelf dat de kans groter is dat je het aan een ander koppel geeft dat er een andere pop ineens bij zetten. Waarschijnlijk gaan ze elkaar toch behoorlijk roepen en is de kan dat de andere ouder het ook opgeeft erg groot.
Zolang er overigens één ouder blijft zitten, zou ik denk ik niets doen,.
Wanneer krijgt Lin weer een nestje?,. dan heb je toch een backup zeg maar

Groetjes
Kirsten

Rianne

Linda wil in Januari een blok bij haar koppel hangen, maar wil dan zelf natuurlijk ook een nestje daarvan.
Het probleem is dat Tinco en Tiara nog te jong zijn. En ze kroelen elkaar wel en zo maar ik vind ze nog niet echt een koppel. Maar dan kan ook omdat Ayko nog bij ze in de kooi zit. Als Yasuo van Linda straks weggaat, kan Ayko bij Nayana en zijn Tinco en Tiara alleen.
Ik heb maar 1 kooi waar een blok aankan en daar zitten de geelwangen in.
De kooi van Tinco en Tiara heeft maar 1 luik en dan moet ik die steeds weghalen om voer te verversen en om ze eruit te laten. De kooi waar Nayana inzit heeft dat ook.
Maar het mannetje is een geparelde wildkleur en is split geelwang, dus het kan zijn dat hij wel broed. Maar helemaal alleen?
Ik zie wel wat ze doen, ik kan evt een broedmachine bij m'n moeder halen maar ja, handopfok vanaf dag 1 geeft veel risico's. :-\

Riny

Hoy Rianne
Spannend allemaal he,ik heb nu al een beetje de kriebels van als dat maar goed gaat, en als ik het maar goed doe.
Gelukkig kunnen we hier om raad vragen.
Ik denk dat het veel scheelt als Ayko weg is.
Afgelopen weekend heb ik mijn valkjes in de goede kooien gezet en de valkjes die ik wil koppelen bij elkaar.
Het viel op dat de Geparelde geelwang Luino en de man die jij mee hebt gebracht vanaf het moment dat ze samen zaten dezelfde avond al langs elkaar gingen zitten slapen.
Ik hoop dat het bij jou ook deze uitwerking heeft.
En wat betreft die hennepzaadjes hoeveel mogen ze daarvan hebben ,ik wil ook niet dat ze dadelijk knettergek in de kooi zitten.
Broedmachine's hebben wij ook maar daar begin ik niet aan voor de valkjes .
Groetjes Riny :D :D :D

Rianne

Citaat van: Riny op 14 november 2005, 11:37:52
Hoy Rianne
Spannend allemaal he,ik heb nu al een beetje de kriebels van als dat maar goed gaat, en als ik het maar goed doe.
Gelukkig kunnen we hier om raad vragen.
Ik denk dat het veel scheelt als Ayko weg is.
Afgelopen weekend heb ik mijn valkjes in de goede kooien gezet en de valkjes die ik wil koppelen bij elkaar.
Het viel op dat de Geparelde geelwang Luino en de man die jij mee hebt gebracht vanaf het moment dat ze samen zaten dezelfde avond al langs elkaar gingen zitten slapen.
Ik hoop dat het bij jou ook deze uitwerking heeft.
En wat betreft die hennepzaadjes hoeveel mogen ze daarvan hebben ,ik wil ook niet dat ze dadelijk knettergek in de kooi zitten.
Broedmachine's hebben wij ook maar daar begin ik niet aan voor de valkjes .
Groetjes Riny :D :D :D

Ik vind het echt super dat ze zo goed met elkaar kunnen worden. :)
Binnenkort neem ik Yasuo mee naar Lin, maar dan moet Nayaya eigenlijk nog 3 weken in de quarantaine blijven. Gelukkig is Ayko niet zo druk, maar ik zie wel dat Tinco en Tiara niet naar hem(?) toetrekken. Ze negeren Ayko, tenzij hij in de weg zit, dan word ie weggesnauwd. :-\

Diego zat zojuist aan het broedblok te rommelen! Pffff zelfs dat vind ik al spannend.
Ik wist waar ik aan begon hoor met de geelwang. Eerst zou ik ook een 'gewone' lutino aan Diego koppelen maar toen zag ik Nevada en toen ze te koop bleek, was ik (en zij ook ;) ) meteen verkocht!

Ik heb een email gekregen van iemand van de standaard commissie. Hij dacht dat Nevada nog een jong valkje was, en was benieuwd of de gele kleur vager zou worden. Ik heb gemailt dat Nevada al 4 of 5 jaar oud is, ik hoop dat ze iets hebben aan mijn informatie. :)

Riny

Citaat van: Rianne op 14 november 2005, 11:49:26

Diego zat zojuist aan het broedblok te rommelen! Pffff zelfs dat vind ik al spannend.
Ik wist waar ik aan begon hoor met de geelwang. Eerst zou ik ook een 'gewone' lutino aan Diego koppelen maar toen zag ik Nevada en toen ze te koop bleek, was ik (en zij ook ;) ) meteen verkocht!

Hoy Rianne
Ik wilde ook heel voorzichtig beginnen met 1 geelwang pop en een primrose man split voor geelwang.
En zie me hier nu zitten,nu heb ik 3 koppels.
Mijn mooie Lutino geparelde geelwang pop daar had ik ook een mannetje voor gekocht,maar toen wist ik nog niet dat jij en Lin voor mij ""boodschappen" gingen doen.
Nu heb ik dat mannetje bij een Fallow split voor witmasker gezet.
Al met al wordt het een heel spannend broedseizoen voor ons.
We wachten het gewoon met spanning af.
Groetjes Riny :D

Rianne

Nog interesse in een bonte geelwang (gepareld)? ;D

Kirsten

Hoi Riny,

Van hennepzaad wordt zowel mens als dier niet high,. er wordt van gezegd, net als haver, dat het de paardrift opwekt. Het is wel een zaad waar ze vetter van kunnen worden dus moet je het niet teveel verstrekken,. ik geef in de kweekperiode maar ook soms daarbuiten gewoon een klein beetje extra erbij,. Ze zijn er wel erg gek op, dus uitkijken dat ze niet te dik worden, :) (overigens zit het waarschijnlijk ook gewoon in kleine hoeveelheden door zaadmengels,. althans bij mij)

Groetjes
Kirsten

Riny

Hoy Kirsten
Wat versta jij onder een klein beetje??
Ik heb 34 valkjes hoeveel raad je me aan?
Een theelepeltje in de week net voor het broedseizoen?
Ik ben zo bang dat ze te fel worden.
Arme poppen dan zitten ze als ik teveel geef met doorgezakte knieen op de stok  ;D ;D ;D
Groetjes Riny

Kirsten

ehh moeilijk even denken ik heb er 15 dus jij ruim het dubbele,
ik zou denk ik een eetlepel doen per week. Je moet er ook niet van verwachten dat ze gelijk helemaal wild worden en als een gek gaan paren hoor,. Naast dat ze zeggen dat het de paardrift opwekt, geef ik het ze ook omdat er veel goeie eiwitten in zitten. En ze vinden het lekker:) Ik geef het ze net als haver ook iets extra in de wintermaanden,. zodat ze een extra vetlaagje hebben,. Al m'n vogels zitten goed op gewicht, dus ik denk ook niet dat het erg snel aanzet,. maargoed wel iets om in de gaten te houden

Groetjes
Kirsten

Riny

Hoy Kirsten
Dus ik zou er nu mee kunnen beginnen voor de valkjes in de buitenvoliere.
De valkjes binnen zal ik dan maar minder geven omdat ze minder beweging krijgen als buiten.
Bedankt voor de fijne tips.
Groetjes Riny :D

Lin

Hey,

Ik ging er eigenlijk al vanuit dat na 10 dagen je de valkjes hier zou brengen. ;D Maar ik ga ervan uit dat er max. 4 in het nest zitten bij mij en jij wil er toch maar 3 per keer dan heb je 7 jongen. Dat moet te doen zijn met een beetje hulp van mij bij ayla en tiamo. toch?

Ik ben benieuwd wat ze zeggen over Nevada!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kirsten

Hoi Riny,

Ja hoor, ik geef ze het hier ook één keer per week en ze vinden het erg lekker. M'n tamme vogels binnen geef ik meestal een paar zaadjes af en toe gewoon uit m'n hand en dus niet apart in een bakje,.

Groetjes
Kirsten

Ps De kweker in Belgie vertelde mij toen ook dat hij vanaf februari ofzo weer iets minder geeft, zodat ze zeker niet te dik zijn voor de kweekperiode :),. Zo leren we allemaal van elkaars tips toch?,. en daarbij blijven valken altijd eigenwijs ;),. haver eten ze hier niet allemaal, maar de hennepzaadjes zijn echt favoriet,.

Lin

Citaat van: Kirsten op 14 november 2005, 12:43:48
Hoi Riny,

Ja hoor, ik geef ze het hier ook één keer per week en ze vinden het erg lekker. M'n tamme vogels binnen geef ik meestal een paar zaadjes af en toe gewoon uit m'n hand en dus niet apart in een bakje,.

Groetjes
Kirsten

Ps De kweker in Belgie vertelde mij toen ook dat hij vanaf februari ofzo weer iets minder geeft, zodat ze zeker niet te dik zijn voor de kweekperiode :),. Zo leren we allemaal van elkaars tips toch?,. en daarbij blijven valken altijd eigenwijs ;),. haver eten ze hier niet allemaal, maar de hennepzaadjes zijn echt favoriet,.

hihi wat een chatroom tussen jullie hier!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)