5 mei 2025, 23:59:53

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

valkchico

hallo rianne,

zo dat vult zeker wel al die koppels en als ze elkaar nu ook nog heel lief vinden gaat het helemaal goed komen met de kwekerij?!
Ik vind het  popje wat jij van lelijkheid mooi vind een schatje!
Gaan ze allemaal in buiten voliere nee toch? Het gaat zo snel ??? welke houd je binnen?
Blijf vandaag kijken want ben wel benieuwd naar het andere nieuwtje!

gr Esther

Rianne

23 oktober 2005, 14:33:59 #1636 Last Edit: 23 oktober 2005, 14:42:45 by Rianne
Dat popje vind ik ook heel apart hoor Esther ;) Ik had eerst foto's van haar gemaakt en later hoorde ik dat die te koop was. Ik vond het een leuke pop voor bij de split geelwang lutino man.

Dat koppel (Diego en Nevada) gaan volgend jaar buiten, en Ayko en het popje gaan sowieso buiten. Tinco en Tiara blijven binnen, ik denk dat Tinco toch een te zwak vogeltje is voor buiten. :-\

Ik ben nog niet uit over een naam Gerda... Ik heb nog niet iets gevonden waarvan ik dacht 'dat is het!'. :)

valkchico

hallo rianne,

Dat koppel (Diego en Nevada) gaan volgend jaar buiten, en Ayko en het popje gaan sowieso buiten. Tinco en Tiara blijven binnen, ik denk dat Tinco toch een te zwak vogeltje is voor binnen. :-\
buiten????

Dus met de nieuwe aanwinsten kan je volgend jaar gelijk met nestjes gaan beginnen?

gr Esther

Petra en Cheeky

Gefeliciteerd met je nieuwe aankopen! Foto's zien er goed uit! Het wordt wel erg vol in je "onderwerp", je mag er je nieuwe "bedrijfsnaam" wel in zetten, da's korter!  ;) ;D

Ik ben heel benieuwd hoe het met de nieuwelingen gaat allemaal! Zal jullie dagboeken goed in de gaten houden!

Groetjes,
Peet

Rianne

Sorry, moest buiten zijn!

Het geelwang stel kan volgend jaar juni proberen een nestje te maken.
Tinco en Tiara pas in augustus, en Ayko en z'n meisje pas volgend najaar of voorjaar 2007.

Ze zitten er nu allemaal erg rustig bij, het kleine witmaskertje zit van de trostierst te eten, Nevada zit te snaveltje kraken, Diego piept af en toe wat, die van Riny zit ook te kraken en de ander zit te poetsen.
Ze blijven allemaal 6 weken in quarantaine, en die van Linda blijft hier tot het huis klaar is. Na de 6 weken gaan Ayko en z'n popje in een kooi, de geelwangen en Tinco en Tiara ook in een eigen kooi als dat kan. :)

Heeey Petra,

ik zal morgen wat foto's maken van ze, wil ze nu nog niet te veel storen.
Ik heb Linda al een IM gestuurd, als gezamenlijke kwekerij is het misschien leuk om samen een dagboek bij te houden, maar of we dat dan nu gaan doen of volgend jaar zijn we nog niet uit. :)

Roosje

Ik ben ook erg benieuwd naar het nieuwtje :P

Alsof er niet genoeg nieuws is hier ;D

Dat geelwang popje lijkt wel een beetje olijf, heel apart! Hoe ze kijkt kan het zo Chickie van mij zijn :)

Rianne

Mijn eerste gedachte was ook dat ze olijf was. Heel apart in ieder geval. En ze piept/fluit ook heel bijzonder, het klinkt niet als een valkje! :o

Bianca

das belgisch dialect.............hihihihi ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mariska

Citaat van: Roosje op 23 oktober 2005, 14:48:40
Ik ben ook erg benieuwd naar het nieuwtje :P

Alsof er niet genoeg nieuws is hier ;D

Dat geelwang popje lijkt wel een beetje olijf, heel apart! Hoe ze kijkt kan het zo Chickie van mij zijn :)

Volgens mij is het nieuwtje al verklapt hoor.
Rianne zegt net dat de 5de voor Lin is.
Hoe kan het ook anders ;D
Of was dat nieuwtje niet Rianne??????

Maar ik vind dat je hele mooie aankopen gedaan heb hoor.
Heel mooi zijn ze allemaal en dan ook nog de juiste splitten.
Wat wil je nog meer he?!
En ze zaten gezellig met zijn vijven op de party te wachten ipv eentje. Vind ik fijn voor Diego ;)

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Jij leest de berichtjes goed door Mariska! Heb ik het toch stiekem verklapt!
Linda heeft ook een valkje gekocht ja. Een wildkleur split voor zilver. :) Voor Naira, want die is ook split zilver. Volgens de kweker zou het echt zonde zijn om daar een cinnamon geelwang tegenover te zetten. Dus dan die man er maar bij! ;)

We kregen van de vrouw van de kweker een oud laken mee, zodat die over de kooi heen kon. Zo hebben ze de rest van de dag in de auto gezeten. Lekker rustig.

Haha Bianca, dat zou kunnen! ;D

Mariska

Hoi Rianne,

Goed opgelet he ;D ;)

Maar als je 2 splitten voor zilver tegenover elkaar zet krijg je dan allemaal zilverkleurigen of kan dat nog varieren?

En er zit wel wat in wat die man zegt.
Want krijg je anders geen brunige gloed over de zilvers heen?
Of zie ik dat verkeerd?
Hij heeft het jullie vast uitgelegd!

Groetjes Mariska

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Nou, dan krijg je helemaal geen zilveren. Maar cinnamon split zilver en dat wordt geen mooie mutatie als je daar mee gaat kweken.
Zal eens kijken bij de calculator :)

Rianne

Als ik het goed heb, is dit 'm:

Ouders:
Vader=Wildkleur split voor Zilver (rec.)
Moeder=Witmasker Bont Gepareld split voor Zilver (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Zilver (rec.) split to Witmasker Bont {X2:Gepareld}
50.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont Zilver (rec.) {X2:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Zilver (rec.) split to Witmasker Bont
50.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont Zilver (rec.)
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont

© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom | valkparkiet.com

Mariska

Hoi Rianne,

Dat heb je snel gedaan.
Maar dat ziet er wel goed uit die uitkomsten.
Kan je volgens mij mooie dingen mee kweken?!

Groetjes Mariska

Rianne

Dat hopen we wel ja. Dat koppel zit straks bij Linda, zij krijgt waarschijnlijk ook een buitenvoliere. :)