5 mei 2025, 20:44:26

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Petra en Cheeky

Citaat van: Rian op 23 september 2005, 14:05:31
Hey Rianne,

Ik las net dat je ook meedoet met de fotowedstrijd  ;D Leuk man!!! Ben heel nieuwsgierig naar de foto's. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat Tinco meedoet, maar realiseer me net dat Tiara en Ayko misschien ook wel erg baddergeniek kunnen zijn  :o

Groetjes Rian en Joey

Baddergeniek? Wat een prachtig nieuw woord voor Van Dale?!?!  ;D ;D ;D

Rianne

Ik heb een leuke foto van een natte Tiara.
Over Tiara gesproken, ik denk dat ik haar laat kortwieken. Van de een op de andere dag is ze bang voor m'n handen. Ik oefen nu met trosgierst, en dat eet ze wel uit m'n hand, een heeeel enkele keer stapt ze per ongeluk op m'n hand. Maar als ze dan uit de kooi is, en ze wil er niet in, moet ik haar wel eens pakken want zo veel vliegt ze dus. :-\ Ik weet niet wat ik met haar aan moet af en toe want ze was zo lief...
Ach, nu ook weer, zit ze lekker te brabbelen...  :-*

Rian

ik heb Joey ook gekortwiekt. Volgens mij merkt hij er nu niks meer van. Ben benieuw hoe hij gaat vliegen wanneer zijn pennen terug zijn gegroeid.
Het kan met het tam maken wel helpen denk ik. En als ze dan eenmaal tam is, dan laat je toch de pennen gewoon weer terugkomen....

Rianne

Het is misschien wel een optie. Ze blijft van me wegvliegen net zolang tot ze moe is en met open snavel zit te ademen. Maar als ik echt weg moet dan kan ze niet buiten de kooi blijven...

Petra en Cheeky

Tja, Rianne, moeilijk is dat: kortwieken of niet. Dat moet toch ieder voor zich weten!

Zoals ik net in ons eigen dagboek al schreef, Cheeky heeft af en toe ook dit soort streken en op andere momenten gaat hij weer heel gewillig mee de kooi in. Het scheelt als ze voelen dat je er geen haast mee hebt, want het gebeurt bijna altijd als je naar bed wilt of weg moet dat ze dan ineens hun valkenkont tegen de krib gooien. Dus misschien ze er alleen uit laten als je echt de tijd hebt. Vaak gaan ze dan op een gegeven moment zelf de kooi weer in.

Maar goed, kortwieken kan natuurlijk altijd ook, mocht dit niet helpen.

Sterkte ermee!

Groetjes,
Petra

Rianne

Tiara heeft het niet af en toe, ze heeft het altijd. En ik snap niet waardoor het gekomen is. Misschien omdat ze bij Tinco in de kooi zit? Tinco is ook wat afstandelijker maar stapt nog wel op m'n hand.
Ik laat ze er 's ochtends altijd uit want ik merk dat ze dan hun energie kwijt willen. Vaak hoef ik dan niet weg maar als ik zie dat ze toch op 1 plek blijven zitten, wil ik ze weer in de kooi hebben.
En ze was tam, en nu bang! :-\

Rianne

Zojuist nog even wat foto's gemaakt. Wat blijven valkjes soms moeilijk stil zitten!

De leukste van de 30.... ;)

Christine

wat een mooie foto's vooral die foto met Tinco en Ayko waar Ayko dicht bij opstaat is heel mooi precies of Tinco iets in Ayko's oortje fluisterd :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Petra en Cheeky

Mooie foto's hoor Rianne! Ik ben het met Christine eens dat die fluisterfoto wel erg bijzonder is! Enne... je hebt je kleurtjes weer mooi afstekend gekozen!  ;D

Groetjes,
Petra

Christine

Die laatste is ook wel mooi drie op een rij vooral zoals petra zegt die mooie kleurtjes erbij op de achtergrond :-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Dank jullie wel voor de complimenten! :)

Christine

Ik kan er nog meer geven hoor maar dat ja dat doe ik nu ook weeral niet maar geniet maar van je drie deugenieten dan geniet ik met je mee :-*

♪ Marlies

Hoi Rianne,

Wat leuk die foto's van je drietal. Zo te zien is Ayko goed vooruit gegaan. Het is een schatje (al zeg ik het zelf :P )
Is hij al goed tam ? kun je al merken dat het een "hij " is ?

Groetjes Marlies

hermelien1989

hey rianne
leuke foto's
ik heb heel veel ervaring met niet stilzittende valkjes
wou laatst van izzy een leuke foto maken maar het was óf te licht, óf te donker, óf izzy zat niet stil
groetjes sanne

Rian

ik vind ook die van Tinco en Ayko erg mooi. Ik zei gelijk ahhhh, bij het zien van die foto. Super