8 mei 2025, 23:25:10

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Joyce28

lieffff :-* erg moeilijk inderdaad om ze alle 3 tegelijk erop te zetten,weet er alles van ;D
Dan vliegt de 1 weer op de camera,dan ziet de ander weer wat intressants :D

Rianne

Citaat van: marlies op 23 september 2005, 17:33:21
Hoi Rianne,

Wat leuk die foto's van je drietal. Zo te zien is Ayko goed vooruit gegaan. Het is een schatje (al zeg ik het zelf :P )
Is hij al goed tam ? kun je al merken dat het een "hij " is ?

Groetjes Marlies

Hoi,

het is ook een schatje, en eigenlijk vanaf dag 1 bleef hij bij me zitten en wou hij kroelen. Ik heb er verder niks aan hoeven doen. Ideaal valkje zelfs!

Het was ook niet makkelijk om ze op de foto te zetten, Tiara stapte wonderbaarlijk genoeg zomaar op mijn vinger dus zette ik haar vlug op de stoel. Natuurlijk ging ze op het randje zitten dus moest ik haar naar het midden jagen... wat een gedoe! ;)

Gerda

23 september 2005, 20:43:01 #1277 Last Edit: 23 september 2005, 20:54:42 by Gerda
Wauw, deze foto is geweldig.
Voor de fotowedstrijd thema: mijn vriendje en ik

Prachtig!!

Groetjes Gerda

Ozzie

Leuke foto's Rianne! Maar stilzitten ho maar...toch staan ze er prachtig op!

Groetjes Wendy

Rocky en Coco: nu de schatjes van Caroline

gonnie

Hoi rianne
Volgens mij hebben er veel van het forum last mee om hun valkje weer in de kooi te krijgen ,daar heb ik ook last van , en wat lekkers om ze mee te lokken daar trapt frans niet in , die kijkt er niet eens naar.
Mooie foto`s heb je gemaakt , en inderdaad bij die ene lijkt het net of ze zitten te fluisteren, leuk.
Groetjes Gonnie

Lin

Hey,

Ohoh oma/tante Lin reageert nog niet eens!! Prachtige fotos. Echt super gekozen. Ik sta helemaal achter de keuze van je valkjes. Super, op naar de lutino geelwang!

Groeten, oma/tante Lin

p.s. welke foto wil je voor in je handtekening?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Carin

Hoi Rianne,

Ik ben begonnen in je dagboek!

Wat een leuke verhalen en bovenal leuke valkjesfoto's!

Groetjes Carin

bobbie

Hoi Rianne,

Alles goed daar merk ik (buiten het bang zijn voor je handen van Tiara). Dat heeft Daisy hier ook. Die laat ik op een stok opstappen en dat gaat goed.

Leuke foto's ook. Ik heb gisteren hier ook een muur gesaust in de kleur van die bij jou. Hele mooie kleur, warm.

Tot de volgende keer.

Groetjes, Nel :)

trienke

hey rianne

WAt een leuke foto's weer van tinco tiara en ayko. Super lief stelletje  ;)

groetjes Trienke

Petra en Cheeky

Heee Rianne!
Ik zie je in alle dagboeken opduiken, behalve in je eigen dagboek! Het wordt weer hoog tijd om je wat naar voren te halen! Hoe is het nu met je drietal?
Groetjes,
Petra

Rianne

Ja sorry Petra! ;D
Weinig te melden hier. Ik heb Ayko z'n kooi vandaag weer uit de woonkamer gehaald want hij zit 's ochtends non stop te roepen vanaf 8 uur en dat is niet leuk! Dus alle valkjes staan weer op m'n computerkamer.
Ik heb een mooie voliere gezien op marktplaats, zo'n 6 hoekige van Ferplast. Zou mooi zijn om 2 koppels in te doen, en dan nog een derde koppel (en vierde ;D) in de kooien die ik al heb. Maar ja dat is misschien iets voor volgend jaar.
Ik sta inmiddels bij een kweker op de lijst voor een geelwang lutino, helaas wordt dat pas eind volgend jaar en dan is het nog de vraag of er 1 in het nest zit. Maar ik blijf ondertussen gewoon doorzoeken, het is nog geen eind 2006! ;)

Petra en Cheeky

Da's idd wel erg lang wachten op je geelwang lutino! Ik hoop voor je dat je eerder tegen een prachtig exemplaartje aanloopt!  ;) ;D

Je hebt nogal wat valkjesplannen? Je kunt ook i.p.v. losse kooien/kleiner volieres 1 grote voliere plaatsen waar ze allemaal in kunnen... of heb je daar geen ruimte voor?  ;)

Gingen Lin en jij nu wel of niet mee naar Avifauna? Ik had nl. gehoopt jullie daar ook nog even te zien! Maar zo niet, dan gaan we ongetwijfeld een ander keertje iets organiseren!

Groetjes,
Petra

Rianne

Mijn moeder en ik gaan in ieder geval naar Avifauna, dus mij kom je sowieso tegen. :)
Die grote kooi die ik gezien heb kunnen misschien wel 3 koppels in, maar dan heb ik mijn 'oude' kooien nog over. Maar misschien dat die dan wel handig zijn voor als er kleine valkjes zijn.
Linda en ik willen volgend jaar ook op de kwekers pagina, we willen samen gaan kweken door misschien onze jongen te koppelen. Maar helaas heb ik geen plaats voor een voliere in de tuin dus alles moet in huis. En mijn vriend probeert me nog een beetje in bedwang te houden maar inmiddels zijn er toch 2 valkjes bij; Tiara en Ayko. ;)

Caroline

Hoi Rianne,

Even een reaktie op de Ferplast kooi die jij had gezien op Marktplaats.nl. Dat is de rondo, ikzelf heb er zo eentje en nog 2 brio's ook kamervolières met een dakje, uit elkaar gehaald in de garage liggen. Ze zijn heel mooi en staan heel gezellig maar door die dakjes erop is het er altijd donker in zelfs als ze buiten staan want de rondo had ik als buiten volière staan.
En volgens mij heeft Karin(de Bonte Bende, waar is ze eigenlijk ik heb haar al weken niet hier gezien) ze daarom ook weggedaan, en andere kooien aangeschaft, puur voor de lichtinval in de kooi.
Daarnaast is het in de rustperiode heel gezellig om er 2-3 koppels in te doen, maar tijdens de kweek is de ruimte denk ik toch te klein voor 2 koppels, dit gaat problemen geven denk ik.

Ik zou eerst nog eens informeren bij andere kwekers die zo'n kooi ook gebruiken, het is anders ook zonde van het geld.

Groetjes van Caroline, Binky, Fleur, Pablo & (Chica).
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ja daar heb je wel gelijk in. Op de eerste pagina van dit dagboek zie je dat ik nu ook een voliere met een dakje heb. Maar volgens mij loopt het traliewerk van die Rondo niet in een punt omhoog, en zouden we er gaas overheen kunnen doen ipv zo'n dak.
Je hebt ook gelijk wat betreft het kweken, als je er 2 koppels in doet, moet je al 3 blokken ophangen zodat ze kunnen kiezen.
Het zou voor mij wel de ideale voliere zijn qua ruimte want ik heb nu 2 kooien staan, waarvan ik er dan 1 zou kunnen gebruiken voor de jongen. Moeilijk allemaal hoor. :-\ Maar gelukkig hoef ik volgend jaar pas te beslissen, ik kan pas in juli ongeveer met Tinco en Tiara kweken, voor Ayko heb ik nog geen popje.