5 mei 2024, 05:47:03

Tinco en de bende... in de mix!

Gestart door Rianne, 2 maart 2005, 12:04:09

« vorige - volgende »

Rianne

2 maart 2005, 12:04:09 Last Edit: 21 december 2005, 17:19:56 by Rianne
Ik zal ook maar een eigen dagboek beginnen.
Gisteren met Linda een kooi gekocht:


Alleen is ie een beetje verkeerd gemonteerd door de vorige eigenaren...


Het hele tralie werk zit verkeerdom...


En de uitschuifbare bodem zit met de opening aan de achterkant.

Ik ga nu dus even klussen.  ;D

Anita1

 ;D leuk zeg! en nu de valkjes er nog in.heb je die al of wanneer komen ze?
mooi kooitje trouwens.ff anders monteren lijk me wel handig ja hahahaah ;D ;D
veel succes met je dagboek.knuffie anita :-*

patty_dordtse valkjes

mooie kooi hoor toppie  ;D
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Rianne

Ik stuit nu al op problemen. Het grote luik kan waarschijnlijk niet andersom, omdat het traliewerk aan die kant in een voorgefabriceerde punt loopt... Ik zie wel.

Wanneer er een valkje in komt? Als ik geluk heb, met een week of... 10/11.

Rianne

Iemand nog tips voor het in elkaar zetten van de kooi? De hoekstukken gaan er erg moeilijk omheen...

Lin

Leuk een dagboek! kan je niet gewoon de kooi omdraaien of zit het luikje dan verkeerd om?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

De kleine luikjes kunnen ook niet andersom, omdat er pennetjes aan de onderkant van het traliewerk zitten die in de bak moeten. Het enige wat ik kan veranderen is dat de bodem er aan de voorkant uitgetrokken kan worden. Ach ja, er zijn ergere dingen.

ep

Dus je hebt het toch voor elkaar gekregen bij je vriendje.
Maar komt er nu 1 vogel in de kooi, de kooi is ruim genoeg voor meerdere vogels.

Dus pas op voor het valken virus. :D :D :D
gr.petra

Rianne

Citaat van: ep op  2 maart 2005, 12:45:35
Dus je hebt het toch voor elkaar gekregen bij je vriendje.
Maar komt er nu 1 vogel in de kooi, de kooi is ruim genoeg voor meerdere vogels.

Dus pas op voor het valken virus. :D :D :D
gr.petra


Ik ben nu nog vaak genoeg thuis om hem/haar gezelschap te bieden. Mocht dat anders worden dan is er uiteraard ruimte voor een tweede. Heb deze kooi geheel expres gekocht.

Rianne

De kooi zit weer in elkaar...

Ik heb alvast een lijstje gemaakt van spulletjes die ik nog moet halen:

Trosgierst
Eivoer
Sepia (kan iemand me uitleggen wat dat precies is?)
Kalk of mineraalblokje
Grit
Kiezel (zonder roodsteen of houtskool)
Houten zitstokken
Houtsnippers voor de bodem

En speeltjes, tja wat voor speeltjes vinden ze leuk?? Belletjes, spiegeltjes?

Ook ben ik al met namen bezig, ik heb alvast bedacht: Tinco, Timo of Tara. Maar misschien moet het valkje er eerst zijn voor je er een naam voor kan verzinnen.

Lin

Groente en fruit en zaadjes liefst zonder veel zonnepitten. eivoer is niet altijd noodzakelijk hoor. Bij mij vinden ze touwen leuk. Er is ook een topic volgens mij bij huisvesting end aar wordt die vraag van speeltjes ook gesteld. En je kan ook dus plastic stokken gebruiken maar dat weet je wel. Sepia is toch die schelp? Ik zou geen spiegeltje hechten ze toch wel aan en als je het weghaalt heb je een klein probleem. Een waterbakje (silo) verder en een knijper voor je trosgierst misschien en ev. nog een groenvoer bakje maar als het goed hebt had je dat voerbakje in delen. Dus dan kan je een deel voer doen en in het andere deel fruit/groente. en misschien nog een waterbak waar ze in kunnen badderen.Maar volgens mij weet je alle dingen wel die ik nu getypt heb.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Misschien moeten we eerdaags maar eens samen valkjes inkopen doen? Heeft nog geen haast hoor. ;D
Zit hier een beetje naar die lege kooi te kijken... kan niet wachten tot er een valkje in zit!

Kirsten

Hoi hoi,

Wat leuk dat je ook een valkje krijgt,. Kijk inderdaad maar uit, hihi ik begon er ook met ééntje en heb er nu 11!,,.  ;D,

Ik heb me in het begin er net zo in verdiept als jij en je komt hier op de site zoveel info tegen dat je je ook echt goed kan voorbereiden.

De speeltjes ben ik overigens zelf aan het maken,. Ik koop via marktplaats allerlei houten kralen op en knoop dan met dik touw vanalles in elkaar. Ik weet niet of je dat scoubiedouen kent (of hoe je het ook schrijft,.) maar die knooptechnieken kan je overal op sites vinden en zo met gewoon touw aan de slag,. Heb ook kattebelletjes enzo ertussen.

Verder weet ik niet waar je woont, maar ik heb in het begin ook allerlei vogelmarkten bezocht,.. ohh en dan wordt je verliefd op alles wat je ziet.. haha Wel zou ik als je een tam valkje wilt hem daar niet kopen, het kost dan toch vaak wat meer moeite om ze tam te krijgen nl. Wel kan je daar ook allerlei benodigdheden vinden.
Heb je eigenlijk al een idee waar je naar een valkje wilt gaan kijken?

Groetjes,
Kirsten





Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

patty_dordtse valkjes

2 maart 2005, 20:18:24 #13 Last Edit: 2 maart 2005, 20:21:05 by gizmo_spikey
ik heb er wel al 4 ::) MAAR ik w8t ook op een valkje hihi

ze hebben de valkjes naar binnen gehaald die mensen omdat de ouders niet goed voerde.
al 2 daagjes drie keer niks dus.
de oudste is van 8 februari

ik hoop dat mijnes het red. :'(
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop





Klik op de foto voor onze website

Rianne

Citaat van: Kirsten op  2 maart 2005, 20:17:34
Hoi hoi,

Wat leuk dat je ook een valkje krijgt,. Kijk inderdaad maar uit, hihi ik begon er ook met ééntje en heb er nu 11!,,. ;D,

Ik heb me in het begin er net zo in verdiept als jij en je komt hier op de site zoveel info tegen dat je je ook echt goed kan voorbereiden.

De speeltjes ben ik overigens zelf aan het maken,. Ik koop via marktplaats allerlei houten kralen op en knoop dan met dik touw vanalles in elkaar. Ik weet niet of je dat scoubiedouen kent (of hoe je het ook schrijft,.) maar die knooptechnieken kan je overal op sites vinden en zo met gewoon touw aan de slag,. Heb ook kattebelletjes enzo ertussen.

Verder weet ik niet waar je woont, maar ik heb in het begin ook allerlei vogelmarkten bezocht,.. ohh en dan wordt je verliefd op alles wat je ziet.. haha Wel zou ik als je een tam valkje wilt hem daar niet kopen, het kost dan toch vaak wat meer moeite om ze tam te krijgen nl. Wel kan je daar ook allerlei benodigdheden vinden.
Heb je eigenlijk al een idee waar je naar een valkje wilt gaan kijken?

Groetjes,
Kirsten



Echt crea ben ik niet hoor, hoewel ik handig schijn te zijn met kerststukjes ;D.
Ik neem straks een valkje bij Lin vandaan, als ze een nieuw nestje heeft.