28 april 2024, 19:47:34

vliegen

Gestart door Danielle, 28 maart 2003, 15:02:21

« vorige - volgende »

Danielle

Hallo,

We hebben sinds gister 2 valkparkieten. Deze hebben we opgevangen van 2 jonge mensen die een goed tehuis voor ze zochten.
Nu hebben we gisteravond de kooi al even open gehad..beter niet kunnen doen lees ik hier allemaal, voor het wennen.

Maar nu kwam de gele ( volgens mij man ) er meteen uit...en die zat lekker op onze schouders...op een moment ging deze vliegen en wist dus niet waar hij heen moest, door de nieuwe omgeving...toen vloog hij, gelukkig niet zo hard, tegen een houte muur....er is volgens mij niets aan de hand met hem, maar hoe kan ik voorkomen dat hij dalijk weer tegen de muren aan gat vliegen, want dat vind ik zielig...

Danielle

Kipje

hij moet eerst wennen aan de omgeving zodat hij zich goed kan orienteren.

Danielle

Hallo,

Dus ik kan er vanuit gaan dat het zonder ernstige verwondingen gewoon goed komt?
 :)

Paul

28 maart 2003, 22:24:38 #3 Last Edit: 28 maart 2003, 22:26:32 by Paul
Hoi Danielle,
In het begin landen ze altijd een beetje rot in een vreemde omgeving.
Laat ze eerst een paar daagjes in de kooi wennen en probeer dan even met het deurtje open.
Zorg dat ze de kooi goed kunnen zien als ze er uit zijn dan kunnen ze daar in elk geval op landen want dat is vertrouwd terrein.
Het zal nog wel vaker gebeuren dat er eentje neerstort maar met een paar dagen stuntelen landen ze al veel beter.
Wel oppassen dat ze niet tegen een raam kunnen vliegen want dat kan dodelijk zijn helaas :-(
Ook oppassen voor giftige planten wan daar kunnen ze aan eten met alle gevolgen van dien.
Kijk even voor de zekerheid in de lijst met giftige planten en je kan ook even op www.lutino.nl kijken daar staan ook lijsten met giftige planten op.


Groetjes,  Paul

Danielle

Ja die lijsten ken ik al.....ook voor mijn ratten zijn giftige planten lekkere knabbels :)

We hebben een groot raam met doorzichtige....wel blauwe gordijnen...als ik die dicht doe gaat het dan wel?

( sorry heb helemaal geen ervaring )


Paul

Hoi Danielle,
Als er gordijnen voor hangen is het prima ook al zijn ze iets doorzichtig.
Vitrage zien ze ook hangen dus dat zou ook al goed zijn.
Een raam zien ze helaas niet en dan vliegen ze in volle vaart er tegenaan en dat kan dodelijk aflopen.
Zelf heb ik het 1 keer meegemaakt bij een vriend van me e dat valkje heeft het niet gehaald helaas.
Als ze tegen een muur vliegen zien ze die muur vaak wel en dat komt veel minder hard aan dan een raam dus je valkje zal best wel eens ergens tegenaan vliegen maar dat komt vaak veel minder hard aa4n dan een raam.
En Vragen mag altijd hier hoor, domme vragen bestaan ook niet dus gewoon alles vragen wat je wilt weten.

Groetjes,  Paul