2 mei 2025, 07:28:50

Swiffer echt goed tam krijgen

Gestart door johanna, 1 maart 2005, 18:15:09

« vorige - volgende »

johanna

hoihoi iedereen,

ik heb een vraag, ik heb Swiffer anderhalve week en hij is opzich wel tam. hij komt op me hand maar dat was het ook. en hij gaat dan ook echt verschrikkelijk hard krijsen.
(iets wat knuppel nooit gedaan had dus ik verbaasde me echt wat een geluid zo'n vogel kan maken!) waarom doet ie dat?
en ook het knuffelen over z'n koppie aaien enzo wil die absoluut niet. en hij komt ook niet op mij af, ik moet hem echt pakken als ik hem bij me wil hebben.... wat kan ik hier aan veranderen? en hoe kan ik dat veranderen?
owja, hij is al heel erg bevriend met m'n 2 grasjes.

liefs johanna en de birdies

the_lost_valley

hoi Johanna,
Ik denk dat je nog wat geduld moet hebben. Je hebt je vogel pas net, dus het is logisch dat hij misschien niet meteen uit zichzelf bij je wilt komen. Als je hem lokt met een stukje trosgierst, of iets anders lekkers, zal hij eerder leren om sneller naar je toe te komen. Met veel geduld zul je dan een band met je vogel opbouwen, waardoor hij graag bij je komt zitten, en later ook geknuffeld en geaaid wil worden. Maar niet alle vogels houden ervan om over hun koppie geaaid te worden, maar met veel geduld, en wat lekkers kom je al een heel eind.
Dat hij zo krijst, komt waarschijlijk doordat hij nog niet echt gewend is, en zal mede door de stress komen. Als hij erg aan het krijsen is, moet je hem geen aandacht geven. Dus ook niet proberen te straffen, want dat is ook een vorm van aandacht. Gewoon met rust laten, en hij zal vanzelf merken dat schreeuwen niet de manier is om aandacht te krijgen. Maar dit alles kost wel tijd.
Veel suc6!
Groetjes Natalie