13 mei 2025, 01:34:07

krop te vol?

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 28 februari 2005, 18:44:49

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

28 februari 2005, 18:44:49 Last Edit: 1 maart 2005, 17:59:31 by Paul
Hey Lieve Iedereen!

Met de jonge gaat het super! :D Viggo en Jewel voeren ze eindelijk bijna goed..alleen..ik heb het idee..te veel..de jongste twee jonge hadden de krob echt gigantisch!!  ??? :o En valentijn had een krob zo groot als zijn hoofdje..dus die heb ik bij gevoerd..Hieronder wat foto's..is dit te veel? is dat gevaarlijk? en wat kan ik eraan doen?

Groetjes Jaimy en de jonge

Vetzakken toch? Die met de grootse krob weegt nu opeens 46 gram!!! en gisteren nog 29..niet normaal toch..

En natuurlijk mijn kleine valentijntje.. schatje he..zo met dat kleine kuiffie  ;D

Dikke forum  :-* van Mij en Mijn engeltjes!! :D

Inger m

28 februari 2005, 18:57:42 #1 Last Edit: 1 maart 2005, 18:58:41 by Paul
Hoi,
Je hoeft je hier ws geen zorgen over te maken. Vogelouders proppen hun jongen vaak erg vol en op de foto ziet het er niet afwijkend uit.

Leuke jongen!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Jaimy_en_Viggo

28 februari 2005, 19:02:32 #2 Last Edit: 1 maart 2005, 19:00:54 by Paul
okeej gelukkig..dus hij ontploft of stikt straks niet?  ;) Ja lieverds he!  ;D

Anita1

28 februari 2005, 20:00:34 #3 Last Edit: 1 maart 2005, 19:00:40 by Paul
 ;D ;D ;Dhahahaaa jaimy staat goed hoor die volle kropjes,
staat heel mooi,en ziet er goed uit!
mooie jonkies heb je trouwens hoor! wees er maar trots op kanjerr.en geef ze een knuff van mij.kuss anita ;D

Paul

28 februari 2005, 21:56:30 #4 Last Edit: 1 maart 2005, 19:00:26 by Paul
Hoi Jaimy,

Die krop is net een rubber zak die kan echt heel erg groot worden hij loopt ook heel hoog door en hij is groter dan je denkt.
De ouders voeren vaak als het jong het aangeeft en als die vol zit stopt hij met vragen en voeren de ouders niet meer.
Ze zien er goed uit ze krijgen een lekkere groeispurt nu :-)

Groetjes, Paul

Jaimy_en_Viggo

1 maart 2005, 15:29:00 #5 Last Edit: 1 maart 2005, 19:00:10 by Paul
Ja snel gaan ze he :)
Alleen valentijn wordt niet meer gevoerd en weegt opeens het lichts..  ??? Ik voer hem 2 keer per dag bij..maar ik denk niet dat dat genoeg is..want hij komt niks meer aan.. :-\ waarom voeren Jewel en Viggo Valentijn niet meer? En wat kan ik er aan doen?

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

1 maart 2005, 17:12:53 #6 Last Edit: 1 maart 2005, 18:59:55 by Paul
uit het nest halen en zelf voeren? de jongste wordt trouwens geplukt..

Inger m

1 maart 2005, 17:33:17 #7 Last Edit: 1 maart 2005, 18:59:39 by Paul
Hoi Jaimy,
Een reden dat de ouders zelf niet meer voeren, kan zijn dat er iets mis is met het jong en dat het zelf niet meer bedelt.
Ik weet niet wat hier de situatie is, maar ikzelf zou de voorkeur hebben om ze zoveel mogelijk bij de ouders te laten en evt bijvoeren. Het plukken is vervelend, maar zolang het alleen om veertjes gaat, zou ik ze zoveel mogelijk laten zitten.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

1 maart 2005, 17:38:41 #8 Last Edit: 1 maart 2005, 18:59:24 by Paul
Als hij helemaal geen eten krijgt zul je hem zelf moeten voeren. Ik zou hem zolang het lukt wel steeds na de voeding terug zetten bij de rest voor de warmte. En als dat niet lukt zul je een warmte lamp moeten gebruiken. Je kunt veel info op internet vinden over handvoeden. Hier alvast een link :
http://www.acstiels.com/Articles/Breeding/handfeed.html
Hou in ieder geval rekening met het volgende :
goede paptemperatuur ( 39 - 40 graden, niet heter ! Maar ook niet veel kouder )
goede hygiƫne
niet overvoeren ( 10- 12 % van het lichaamsgewicht per voeding ), ook al vraagt hij voor meer.
Minimaal 1 x per dag moet de krop helemaal leeg zijn  !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Jaimy_en_Viggo

Hey Kazoo,

Ja ik laat hem er ook bij..dat is ook wel beter. Maar ik vind het zo raar dat de ouders hem opees niet meer voeren.. ??? Maar goed..goed in de gaten houden maar.

Groetjes Jaimy

Karin

Ja, het kan zijn  dat hij zoals Inger zegt wat mankeerd, maar het hoeft niet. Summer werd op 2 weken leeftijd ook ineens niet meer gevoed, maar ze is gewoon uitgegroeid tot een levendig, gezond,vrolijk valkje  :-*

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves