Zelf alle veren er uitgetrokken na deels kortwieke

Gestart door Timmety, 27 maart 2003, 22:01:44

« vorige - volgende »

Timmety

Hoi
Ik heb gister mijn valken deels gekortwiekd zodat ze niet te ver konde vliegen dit werkte uitstekend maar nou kwam ik vanmiddag bij ze en nou waren bij allebei de veren van (bijna) heel de vleugel er af. en nou kunnen ze helemaal nie meer vliegen.....
Hoe kan dit....
En daar kan ik zkr niks meer aan doen ofwel...??
Tim

Paul

Hoi Tim,
Ik denk dat ze die afgeknipte veren als slechte veren zagen en die trekken ze er dan uit.
Je kan verder alleen afwachten tot ze weer aangroeien en dat zal 4 tot 6 weken duren dan vliegen ze weer.
Misschien hadden ze er ook wel last van want als je knipt worden die afgeknipte pennen scherp en daarom misschien uitgetrokken.
Je hebt in elk geval geen last dat ze wegvliegen.
Dit is dus ook een van de redenen dat al mijn valkjes alle veren nog hebben en nooit gekortwiekt zijn.

Groetjes, Paul

Kipje

Als je te kort afknipt is dit niet goed, ze kunnen irriteren. Te kort afgeknipte veren kunnen problemen veroorzaken, de nieuwe veer kan er doorheen willen groeien met alle gevolgen van dien.

Heb je alle pennen geknipt of van elke vleugel alleen de grote slagpennen?

Timmety

28 maart 2003, 19:11:23 #3 Last Edit: 28 maart 2003, 19:45:00 by Angelique
Hoi
k Heb maar een paar veren weggeknipt, en ik had ze geveilt. ze waren niet te kort, En jah ze zitten er ok nie aan te dabben enzo, maar ik vind da wel <piep>!
Tim