29 april 2024, 01:24:23

Help!!! Nica ziek!!!!!!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 27 februari 2005, 13:59:51

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey Iedereen,

Nica is al een paar dagen snoterig en niest ook..gisteren was zijn ontlasting ook heel raar..Het gaat snel achteruit..opgepoft zitten..en hij doet telkens zijn oogjes dicht!! Ik heb een foto van de ontlasting en van Nica..Ik heb hem net pap met druivesuiker gegeven..maar dat "schud" hij telkens uit zijn bekkie.. :'( :'( :'( weet iemand wat er aan de hand is??



zijn ontlasting



Mijn arme schatje... :'( :'(

..jaimy

bobbie

Hoi,

Ik zal alvast reageren.

Als ik jou was (is toch al een paar dagen ziek?) zou ik een vogelarts consulteren. Misschien kan je het telefonisch af, misschien moet je even langs gaan.

Ik zou in ieder geval wel bellen.

Succes,

Nel :)

Jaimy_en_Viggo

Hey Nel,

Ja dat is zo..beter het zeker voor het onzekere.. :-\ Ik bel sowieso..maar weet iemand wat het is? en of het erg is..?


Anita1

 :-\ hallo jaimy,
ik zou ook zo snel mogelijk naar een da. gaan.ook zou ik hem apart zetten van de anderen ,en warmte geven aan haar.
heb je een warmtelamp?
ik hoop dat ze snl weer opknapt.ik weet wel dat de d.a dokter feld zondags ook aanwezig is.dus gewoon bellen.heeel veeel sterkte knuff anita

Jaimy_en_Viggo

ik ga nu direct de dierarts bellen..hij laat helemaal zijn staart hangen..Zit helemaal tejanken hier..Nica is mijn allesie..ja ik heb een warmtelamp..eerst dierenarts en dan lamp..ik hou jullie op de hoogte.. :'( :'(

Valerie

Hoi Jaimy,

Weet je al meer? Wat zei de da? Ik hoop dat ze snel weer beter wordt!



Jaimy_en_Viggo

Hey hey iedereen,

Ik kom net terug van de DH die speciaal wat langer is gebleven om ons te helpen. Hij wist niet goed wat Nica had..dus hebben we antibotica gekregen die alle infectie's tegen gaat en alle bacterie dood die in Nica kunnen zitten..als het een virus is helpt het medicijn natuurlijk niet..maar we moeten hem warm houden en in de gaten houden (had ik zelf ook wel kunnen nagaan) Even afwachten dus of het medicijn aanslaat..

Groetjes Jaimy

Paul

Hoi Jaimy,

Als ik dat zo hoor is het een luchtweginfectie of misschien zelfs al een beginnende longontsteking :-(
Wipt hij ook erg met de staart als hij op een stok zit?
Warm houden is het beste en zorg dan dat hij op 28 a 29 graden zit zeker niet warmer dan krijgen ze het benauwd.
Antibiotica is wel goed in zo'n geval meestal maar welke soort heb je gehad?
En ben je niet naar dr Feld geweest dan dat is wel een van de beste met vogels.
Je kan hem anders ook altijd even bellen en uitleggen wat je gekregen hebt dan heb je in elk geval zekerheid of dat goed is.
Sterkte met Nica ik hoop dat hij snel weer de oude is.

Groetjes, Paul