11 mei 2025, 11:33:47

Blauw ? Welke mutatie is dit ?

Gestart door Ria, 26 februari 2005, 19:57:34

« vorige - volgende »

Ria

Hallo,

Vanmiddag kreeg ik een foto toegestuurd van een blauwe valkparkiet. Degene van wie ik deze foto kreeg is bezig om deze mutatie aan te schaffen. Ik keek wel even vreemd op mijn neus omdat hij zo blauw is. Als hij meer informatie had dan hoorde ik dat. Zelf heb ik ook wel belangstelling. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Ria

Karin

Ik denk dat de foto erg vertekend  ;D Blauw bestaat echt niet. Ik denk dat ze olijf bedoelen, die zijn wat groenig. Komt nog niet veel voor. Ik kon er een aantal uit Amerika halen, maar dat werd me te duur  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rox4nne

Peter

Hoi,

Helaas bestaat blauw echt helemaal niet. Het is dus absoluut onmogelijk. Dit is aangetoond via wetenschappelijk onderzoek.

En Olijf is een mutatie die ook niet groen is maar omdat het veren exact 50% grijs en 50% geel zijn lijkt het bij bepaald licht groen achtig. Maar dat is dus ook optisch bedrog.

Helaas geen blauwe valkparkiet...

Groetjes,
Peter

Paul

Hallo,

Wil je echt een blauwe valkparkiet dan kan je een albino nemen en die met gifvrije waterverf badderen maar dat is natuurlijk niet echt.
In de efteling vliegen zo verschillende kleuren duiven rond van paars tot rose en die zijn volgens mij ook zo behandeld.
Maar ik zou dat zelf nooit doen hoor want ik vind ze juist in hun natuurlijke kleuren erg mooi.
Net als een rode kanarie die is uit zichzelf ook nooit zo mooi rood dat word gedaan met kleurstof door hun voedsel dus eigenlijk is dat ook allemaal nep  ;D

Groetjes, Paul

Tara

Hoi Ria,

die foto is gewoon met een camera met slechte kwaliteit genomen ofzo hoor, ik zie gewoon cinnamon bont geparelde valkjes en die ene gewoon cinnamon bont geloof ik, blauw zie ik echt niet snel er in, komt gewoon door de lichtinval enzo..

Groetjes, Tara

Valerie

Lijkt wel mooi dat blauw, maar is volgens mij ook bedrog door het licht.

Rox4nne

:'(

Nou en toch wil ik er één  :D :P

~Natas~

Hey Rox,

Wat lees ik nu weer.
Wil je nu weer een BLAUWE vogel :):)
Nou als er een blauwe bestaad ben ik de 2e die er 1 wilt hebben, want mijn kleur is toevallig ook BLAUW :D
Maar die droom komt NIET uit :(

Gr Natas

Paul

28 februari 2005, 07:02:21 #9 Last Edit: 28 februari 2005, 22:20:38 by Paul
Hoi Roxanne,

Komt dat even goed uit het is bijna pasen en dan kan je van die verf kopen om de eieren te kleuren dus op verzoek lever ik Little wel in de gewenste kleuren hoor  ;D

Groetjes, Paul

Rox4nne

Citaat van: Paul op 28 februari 2005, 07:02:21
Hoi Roxanne,

Komt dat even goed uit het is bijna pasen en dan kan je van die verf kopen om de eieren te kleuren dus op verzoek leven ik Little wel in de gewenste kleuren hoor ;D

Groetjes, Paul

STOUTE PAUL!!

(niet doen hoooor, en anders.. )

Ed

Hoi Allemaal,

Hier hebben jullie een link kunnen jullie er nog een keer over nadenken.

http://www.quarrion.com/platino.htm

Groetjes
Ed

Roosje