mijn valksparkiet legt veel eieren !!!!!

Gestart door stefanuitgroningen, 26 februari 2005, 18:22:12

« vorige - volgende »

stefanuitgroningen

??? ??? mijn valkparkiet blijft maar eieren leggen deze maand al meer dan 10 eieren en das geen grapje.
maar ik had op internet gelezen dat dat niet nomaal is maar wat moet ik er tegen doen. ikheb ze al weg gehaald! ik heb ze laten liggen heb een nep ei er in gelgt werkt ook niet hij blijft maar door gaan met eieren leggen . maakt het uit dat hij het enige diertje in huis is ????ik weet het niet meer wie kan mij helpen  ??? :-\

Inger m

Hoi Stefan,

Hier kun je er meer over lezen: http://www.valkparkiet.com/nl/files/gezondheidziekevogel.htm

Soms brengt een hormooninjectie uitkomst. Vraag hiervoor advies bij een vogeldierenarts.

Opvallend is dat dit gedrag juist voorkomt bij individueel gehouden vrouwtjes. Persoonlijk vind ik dat sociale vogels, zoals valkparkieten niet alleen gehouden horen te worden. Indien mogelijk kun je opzoek gaan naar een partner (man of pop). Ze kunnen net zo tam blijven.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Stefan,

Broed ze er ook op als je de eitjes laat liggen?
Vaak als je ze 3 weken laat liggen en ze gaat er op broeden dan stopt ze voor een tijdje met eitjes leggen.
10 Eitjes is een aardig aantal maar nog wel redelijk normaal.
Zorg in elk geval voor voldoende kalk in de kooi want dat kan anders een prbleem opleveren.
Sepia, een mineraalblok en vogelgrit zijn heel belangrijk en zeker nu maar ze moeten het eigenlijk altijd tot hun beschikkeing hebben.
Een prikpil (hormooninjectie) zou is pas laten doen als er echt geen andere mogelijkheid is want hun gedrag kan hier ook erg door veranderen.

Groetjes, Paul

stefanuitgroningen

;D :D bedankt voor de tips ik zal er zeker wel mee gaan echt bedankt !!! namens mijn vogel chipie ook bedankt !!!