10 mei 2025, 12:29:01

kwartels in de voiliere

Gestart door Gertjeh, 26 februari 2005, 15:02:32

« vorige - volgende »

Gertjeh

Ik zou graag kwartels houden in m'n buitenvoiliere. Maar ik heb wel een vraagje. Ik heb geen sluis voor m'n voiliere. Dus wnr de deur opengaat kunnen de kwarteltjes zomaar weglopen. Heeft hier iemand een oplossing voor ?!

Grtz
Gertje

Tara

Hoi Gertje,

da's dan best moeilijk, het beste is gewoon een volière met dubbele deuren hebben... Het allerallerbeste is dan eigelijk zelfs een gang, ikzelf heb zo een volière waar je eerst een deur hebt, die kan sluiten, dan in een gang beland en dan kun je deuren van de buiten-en binnenvolière openen. Als je een of ander verhoogje zou hebben kunnen ze er met gemak overspringen hoor die kwartels, kwartels kunnen best hoog springen, geloof me..

Als je echt kwartels wil, dan doe je dat beter niet in die volière, of binnen de korste keren ben je ze kwijt...

Groetjes, Tara

Rianne

Ligt er denk ik ook aan of ze tam of schuw zijn. Ben af en toe oppas bij mijn moeder, haar vriend heeft een buitenvoliere met kanaries en een koppel kwartels. Ze zijn best mak en als ik ze voer blijven ze rustig zitten. Maar ja, die voliere heeft dus ook een tussendeur.

Riny

Hallo allemaal
Ik heb 2 buitenvoliere's een voor valkparkieten en een voor kanarie's.
In beide voliere's lopen dwergkwartels,ik heb geen dubbele deuren en nog nooit problemen gehad dat er een kwartel de benen nam.
Groetjes Riny :D :D :D