27 april 2024, 12:58:18

Poepjes verwijderen.

Gestart door Agnes, 22 februari 2005, 15:48:33

« vorige - volgende »

Agnes

Hallo allemaal,

Binnenkort komt Pucky bij ons wonen, en het is natuurlijk de bedoeling dat zij veel uit de kooi is. Wij hebben al een grasparkietje dat af en toe los vliegt.
De onvermijdelijke poepjes verwijder ik dan gewoon met een sopje, maar soms moet je nog aardig krabben als ze al hard geworden zijn. ;D
Hebben juliie soms  betere methodes?

Alle tips zijn welkom ;)

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Ria

Hoi hoi,

Ik haal meestal gelijk de poepjes weg met een closetpapiertje of een keukenrol. De poepjes die ik mis laat ik vaak even weken, dan haal je ze er ook zo af. Op de vloer gebruik ik af en toe zo'n mesje die je ook gebruikt om verf van het raam te krijgen, dat wil ook nog wel eens helpen.

Groetjes,
Ria

bannanne

ik heb nog zo van die oude stickers van panini ( oud plakboek van de voetbal) en heb er nog meer of duizend dubbele of ongeplakte dus als ze losvliegen en ze laten eentje vallen is het simpel gewoon beschermpapiertje er af , opscheppen en toeplakken , heel hygiĆ«nisch en dat stinkt ook nie als je het even vergeet weg te halen want de lucht kan er niet aan  :P zover de theoretische uitleg
groeten bart

Kolkkie

Citaat van: bartje op 22 februari 2005, 17:37:49
heel hygiĆ«nisch en dat stinkt ook nie als je het even vergeet weg te halen want de lucht kan er niet aan  :P zover de theoretische uitleg
groeten bart



Hoi Bart,

Poepjes van valkjes stinken doorgaans niet (als een popjes eitjes heeft kan het wel wat ruiken).

Als ze zouden stinken had ik nu niet achter de pc gezeten  :D, want ik moet de boel nog dweilen  :-[.

Dit ff ter info ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Kolkkie

Hoi Agnes,

Anderhalf jaar geleden had ik nog vloerbedekking op mijn slaapkamer. Dus het was vaak met een sopje in de weer om de boel weer schoon te krijgen.
Op de plekken waar ze vaak zaten legde ik vaak papier neer zodat ze daarop hun poepjes lieten vallen, dus dat was makkelijk weghalen dan.
Uit praktische overweging is er dus anderhalf jaar geleden zijl in mijn slaapkamer gekomen.
Het is nu helemaal makklijk om het schoon te maken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Agnes,

Ik gebruik hier een soort schuim op hardgeworden poepjes.
Ik spuit het in en na een kwartiertje kan je het vaak zo zonder krabben wegvegen omdat het helemaal zacht word.
Het is officieel badkamerreiniger en het lost ook een beetje kalk op dus dat is dan juist goed voor de vogelfletsjes :-)
Bij schlecker kost een grote spuitbus 1,1 euro dus dat valt erg mee en ik vind het geweldig spul.

Groetjes, Paul

Agnes

23 februari 2005, 09:48:20 #6 Last Edit: 23 februari 2005, 09:52:55 by Agnes
Citaat van: Kolkkie op 22 februari 2005, 18:36:23
Hoi Agnes,

Anderhalf jaar geleden had ik nog vloerbedekking op mijn slaapkamer. Dus het was vaak met een sopje in de weer om de boel weer schoon te krijgen.
.

Groetjes,

Mariska


Hoi Mariska, Gelukkig hebben we al zeil in de kamer, want twee kleine kinderen kunnen ook aardig smeren! Dus dat gelukje heb ik al. ;)

Citaat van: Paul op 23 februari 2005, 03:21:29
Hoi Agnes,

Ik gebruik hier een soort schuim op hardgeworden poepjes.


Groetjes, Paul


Hoi Paul,

Ik heb iets soortgelijks in huis, ga even op poepjesjacht om het uit te proberen ;D ;D

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

ep

tico zit heel vaak boven op de kast , en laat bijna altijd zijn behoeften daar vallen.
ik heb er nu plakplastic opgeplaket zo dat ik het makelijk schoon kan maken.
Wij hebben op grond laminaat en dan is het ook zo te verwijderen.
petra