20 mei 2024, 00:48:59

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Monky

Hi Karin,

Je vergeet er een  :-\ ;D Ze is dan ook zusje van Whooshy  ;D
Aangezien ik weet dat Whooshy en Sunny broer en zus zijn  ;D Wat leuk... we zouden eigenlijk de foto's van allemaal eens naast elkaar moeten zetten  :)

Maar het is een enorme beauty.... volgens mij als ze helemaal heropgevoed is, zal je denk ik helemaal geen problemen hebben met een nieuw huisje te vinden... en al helemaal niet als het zo'n kroeldoos is  :D

Maar uhm... waar zij alle foto's gebleven op je website in de fotogalerij?  ??? Ik wilde net even checken  ;D

Verder alles goed met jou en je valkjes?

Groetjes,
Monky

Karin

Eh, volgens mij heb ik die een tijdje geleden weggegooid. Ik wist dat ik het van plan was, ik wist niet dat ik het al gedaan had  ;D Ruimtegebrek op de site  ;) Maar als je in mijn dagboek terugbladert vind je vast foto's. Het is ff zoeken, maar je weet ongeveer de datum  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

17 juni 2007, 12:32:02 #3288 Last Edit: 17 juni 2007, 12:41:22 by Marc van de Kuifjes
Even opgevist... ;D

Citaat van: Karin op  8 januari 2006, 18:09:27
Het derde jong, deze komt de eerste 2 maanden alleen te wonen en dan komt er een cinnamon gepareld jong van Dimple en Magic bij te wonen. Deze heet Chico en heeft prachtige langgerekte parels. Ik denk dat het een mannetje is :





...en Rikske op diezelfde dag... ;D





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Wow wat een mooi valkje is chico :o
Kijk haar eens gezellig op de hand zitten :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anke

Hoi Karin,
Chico en ik hebben een goede reis gehad. Het is wel heel gezellig om een valkje in de auto te hebben, misschien wel wat TE gezellig, want je moet natuurlijk ook op de weg letten ;)
Het in de kooi zetten is goed gelukt, ze wilde bijna er tussen het bakje en de kooi doorfloepen maar een zacht duwtje van mijn kant zorgde ervoor dat ze toch in de kooi kwam ;D

Chico is nu druk bezig om haar kooi te verkennen, als eerste ging ze meteen grit zitten eten...
Jaco en Mijntje vind ze erg interessant en dat geldt natuurlijk ook andersom.
Overigens ging madame zodra ze in de kooi zat er eerst even voor zitten om lekker gekroeld te worden. Ze was het er in de auto er helemaal niet mee eens dat kroelen niet ging, dus viel er wat in te halen ;D
Kortom Chico doet erg goed haar best.
Ik ben benieuwd hoe het vannacht gaat.
Ik vond het erg leuk en gezellig om je nu eens live te ontmoeten ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Marc van de Kuifjes

Ahhh Chico heeft reeds een nieuw baasje! :D
Goed om dat te horen! :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Chico is vanavond opgehaald ! Ze gaat nu wonen bij "Til" of te wel Anke  ;D Ik weet dat de oude  baasjes meelezen, jullie kunnen Chico volgen in haar dagboekje : KLIK HIER Anke was op slag verliefd op Chico en ondanks mijn uitgebreide gedragsbeschrijving die ik haar gegeven heb  ;D wilde ze haar dolgraag hebben. Ze komt nu eerst in een jokkooi te zitten naast de kamervolière met 2 valkjes. Over een week of 3 krijgt Chico een mannelijk maatje, James Bont  ;D Ze woont alleen met haar valkjes en katten ( die niet in de kamer zijn als ze rondvliegen ) en heeft dus alle tijd voor haar dieren. Ze heeft alvast een mooie kamervolière voor Chico en James gekocht waar ze in de toekomst samen in komen te wonen. Heeft ze lekker veel vriendjes om haar heen en zal ze zich zeker niet vervelen.

Ik wilde eerst Chico hier langer houden om haar al een beetje te heropvoeden, maar het was nogal lastig om haar hier rond te kunnen laten fladderen. Ik heb nml een oude demente hond en toen ik de honden in de hal deed ( zo mogen niet in de kamer als er wat los vliegt ) raakte ze in paniek en liep zichzelf vast achter de fiets die in de hal staat. Chico kon er dus hooguit een half uurtje uit. Voor een weekje is dat niet erg, maar voor langer.... En Anke heeft alle tijd om Chico te heropvoeden, dus dat gaat wel goed komen  ;D

Vanmorgen is Marcel langs de vogelhandel gegaan voor zaad en heeft meteen een doos van 15 kilo trosgierst meegenomen !  ;D Kan ik even voor uit. Het is wel Chinese ( normaal geef ik Franse, die is beter ), maar volgens de vogelhandel was dit hele goede, en ik kweek op dit moment toch niet. Moeten ze maar even genoegen nemen met deze  ;) Het is in ieder geval een stuk voordeliger. Normaal betaal ik 6 euro voor een kilo Franse rode en nu heb ik 15 kilo voor 28 euro !

Ook is mijn luchtreiniger binnen gekomen. Ik had hem vorige week al gehad, maar die bleek kapot te zijn  ::) ik hoop dat deze heel is. Het weekend zal hij in werking gaan  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Wat fijn dat Chico een goed thuis heeft gevonden bij Anke! :D Ze zal het daar vast naar haar zin krijgen. En zo te lezen is Anke idd heel veel bezig met haar valkjes, echt leuk zeg.

En wat vind ik het leuk om Sunny weer in het klein te zien. :D  :-* :-* Ik heb op die link geklikt en herkende Sunny meteen. Wat lief.  :-* :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Diaantje

Hoi Karin,

Wat fijn dat je al zo snel een nieuw huisje hebt gevonden voor Chico..
Ik hoop dat het goed gaat bij Anke..


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 22 juni 2007, 21:33:19
Vanmorgen is Marcel langs de vogelhandel gegaan voor zaad en heeft meteen een doos van 15 kilo trosgierst meegenomen !  ;D Kan ik even voor uit. Het is wel Chinese ( normaal geef ik Franse, die is beter ), maar volgens de vogelhandel was dit hele goede, en ik kweek op dit moment toch niet. Moeten ze maar even genoegen nemen met deze  ;) Het is in ieder geval een stuk voordeliger. Normaal betaal ik 6 euro voor een kilo Franse rode en nu heb ik 15 kilo voor 28 euro !


Tjonge... 15kg trosgierst... dat moet nogal een hoeveelheid zijn! :o ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Hoi Karin,
Met Chico gaat het supergoed ;D
Ze is er vandaag lekker veel uitgeweest en zoekt ook  al contact met Jaco en Mijntje :)
Jaco en Mijntje eerst wat afstandelijk vinden het nu wel interessant. Mijntje wilde zelfs al bij Chico het hok inklimmen ;D
Helaas mocht dat niet van mij, ik vind het nog wat te vroeg voor zulk soort visites ;)
Heb jij trouwens een foto van de ouders van Chico?
Ik heb je dagboekjes eens lekker doorgespit en ik denk dat Jazzy en Dizzy de ouders zijn :) Maar een foto kan ik niet  vinden (of ik kijk niet goed  ;)  )
En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mandy

Fijn dat Chico een nieuw goed thuis heeft gevonden. ;)

Ik geef trouwens altijd Chinese trosgierst maar die was hier een hele poos op en toen moest ik Franse geven. Maar gek genoeg vinden ze die hier niet zo lekker. Omdat ze er niet aan gewend zijn zeker. Ik heb nu eindelijk weer Franse en daar vielen ze meteen op aan! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marc van de Kuifjes

Citaat van: til op 23 juni 2007, 21:37:16
...
Heb jij trouwens een foto van de ouders van Chico?
Ik heb je dagboekjes eens lekker doorgespit en ik denk dat Jazzy en Dizzy de ouders zijn :) Maar een foto kan ik niet  vinden (of ik kijk niet goed  ;)  )
En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig ;D
Groetjes Anke


Die foto's kun je wel terugvinden op Karin's web site hoor.

Is Chico nu nog steeds een epilady?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Anke

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 24 juni 2007, 07:11:33
Citaat van: til op 23 juni 2007, 21:37:16
...
Heb jij trouwens een foto van de ouders van Chico?
Ik heb je dagboekjes eens lekker doorgespit en ik denk dat Jazzy en Dizzy de ouders zijn :) Maar een foto kan ik niet  vinden (of ik kijk niet goed  ;)  )
En ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig ;D
Groetjes Anke


Die foto's kun je wel terugvinden op Karin's web site hoor.

Is Chico nu nog steeds een epilady?


hallo,
Dat van de website had ik inmiddels ook bedacht. Stom natuurlijk dat ik daar niet eerder aan dacht, maar ik lees meer dagboekjes dan dat ik websites kijk ;)
Het is niet zo gek dat Chico zo'n knappe dame is, als je ziet wat voor knappe ouders ze heeft ;D
Het epilady gedrag valt erg mee. Ze zit graag op mijn schouder aan mijn oorbel te knabbelen, ook het kettinkje om mijn nek is favoriet knabbel speelgoed ;D
Chico is ook erg gecharmeerd van Jaco en Mijntje als ze los zijn met elkaar volgt zij hen overal :)
Ik ben dan niet echt interessant, behalve als veilige landingsplaats ;D
Groetjes Anke






Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes