2 juni 2024, 04:46:57

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi Karin,

Wat erg voor Tessa (en jullie natuurlijk)! Ik hoop dat ze er snel weer helemaal bovenop komt! Sterkte!



Karin

Zo, vandaag de bevestiging op de bus gedaan voor het bestellen van de nieuwe broedkooien ! Hij wordt 2.25 hoog, 0,80 breedt en 0,50 diep. Het zijn in totaal 3 broedkooien boven elkaar van ieder 0,50 hoog met eronder een kast. Deze is speciaal voor mijn tamme valkjes. Er zitten lekker grote deuren in, kunnen ze er makkelijk uit om lekker rond te fladderen. In juli / augustus is het klaar en wordt het thuisbezorgt. Mooi op tijd voor het volgende broedseizoen  ;D ;D ;D

Vanavond zijn we weer voor het eerst na 3 weken naar de hondenschool geweest met Indy. De trainster kon een paar weken niet. We doen met haar sport en spel. Dat is een beetje behendigheid, speuren, doggydance en apporteren. Vandaag zijn we begonnen met "buigen" aan te leren  ;D Even op internet een plaatje erbij gezocht, zo ziet dat eruit :



Volgende week na de hondencursus wordt Chico terug gebracht, een gepareld popje bij mij vandaan van een jaar of 1 1/2 die helaas de nare gewoonte heeft om haren uit te trekken  ::) Ik ga kijken of ik haar kan "heropvoeden"  ;D Ik had er een heel leuk tehuisje voor gevonden, maar ze wonen helaas helemaal in Limburg en door een operatie kan de man des huizes niet zo ver autorijden.  Nou ja, eerst maar eens zien "hoe erg ze is"  ;D

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Citaat van: Caroline op  8 juni 2007, 08:55:09
Hé, wat leuk een "Tollertje"!! ;D ;)


;D ;D ;D Yep, was even het enige wat ik kon vinden  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Zo, net terug van de hondentraining in de stromende regen  ;D Ik was het liefst meteen onder de douche gestapt, maar we kregen nog visite... Om half tien werd Chico gebracht, een valkparkietje die ik vorig jaar verkocht heb, maar het ging helaas niet meer bij de eigenaren. Ze zat met een zusje uit het nest erna en Chico vocht de hele tijd met dat valkje. Chico is wat dominant en had het vrouwtje voor haarzelf opgeëisd en wilde niet dat het andere valkje aandacht kreeg. Daarnaast heeft Chico de vreemde gewoonte om haren bij het vrouwtje / baasje uit te trekken als ze stopte met kroelen. Ze is heel erg tam en een grote kroelerd, maar helaas... het ging niet meer. Ze hebben het een hele tijd geprobeerd, maar we hebben besloten dat Chico terug kwam. Ik ga even kijken hoe het gaat met haar. Ik hoop dat dat haren trekken hier over is. Ik denk dat ze het beste op haar plaats is met iemand die een vrij dominant mannetje heeft waar ze bij kan. Ook is ze lastig met terug zetten in de kooi. Ze is veel vrijheid gewend. Het is echt een schitterend valkje, mooi fors, schitterende parels. Ze is uit het op één na laatste nest wat mijn lieve Jazzy heeft gekregen, mijn supermannetje die helaas vorig jaar is overleden. Ze is split witmasker en kanssplit bont.
Voor we naar de hondenschool gingen kwam Marcel thuis met een jong eendje. Die lag in het gras omringt door een paar kauwen en een ekster. Hij had het nog geen minuut ervoor nog in de sloot gezien, maar mams was er vandoor. De vogels vlogen weg en toen hij keek zag hij het jong ademen. Hij heeft het mee naar huis genomen. Op het kopje zat bloed, verder zag het er nog goed uit, maar viel wel steeds op zijn zij. Ik heb het meteen in een klein bakje gezet met een warmtelamp erboven. De wond een beetje schoongemaakt en ik heb het wat water met antibiotica en druivensuiker gegeven. Helaas was het toen we terug kwamen van hondentraining overleden  :'( Ik had er al weinig hoop op, maar ja, zomaar dood laten gaan doe je ook niet, je probeerd het toch....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Sneu van het kleine eendje maar .... net wat je zegt, je hebt je best gedaan.  :D

Succes met het zoeken van een fijn adresje voor Chico.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Diaantje

Hoi Karin,

Wat sneu van het kleine eendje... :'(
achhh...maar ja je kan het ook niet laten liggen, dus inderdaad doe je toch je best zodat ie het misschien overleefd..
Ik ben heel benieuwd of het haren trekken van Chico nu over is..
Is wel te hopen...


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

HOi Karin

Ow wat sneu van het eendje.

Mara

Karin

Chico is hier nu bijna 2 dagen en is een ontzettend leuk valkje. Als je naast de kooi gaat staan doet ze meteen haar kopje naar beneden : kroelen ! Ook kroelen in de kooi vindt ze heerlijk ! Vanavond mag ze er voor het eerst uit. Ben benieuwd hoe het gaat, vooral het terugzetten  ;D Ze is niet luidruchtig of zo. Ze heeft een lief fluitje. Alleen als 's avonds mijn valkjes boven hun tetter aan zetten gaat ze terug fluiten, maar dat is normaal  ;) Ik heb het even nagezocht en ze is een nestgenoot van 2 valkjes die hier op het forum zitten, nml Rikske van Marc en Sunny van Manja  ;) Ze is van december 2005 dus 1 1/2 jaar. Als ik wat meer van haar weet zet ik haar weer bij herplaatsing. Ze moet echt een superadresje krijgen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Zo te horen is Chico een heel lief valkje! :D Wat leuk dat zij een nestgenootje was van Sunny. Sunny is ook al zo een lieverd.
Heeft Chico al geprobeerd, haren bij je uit te trekken? Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met terugzetten in de kooi.

Wat zielig voor het eendje. Natuurlijk kan je het niet laten liggen.
Helaas heeft het het niet gehaald.  :-\
Maar iig is hij niet levend opgegeten door de kauwen en de ekster.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 16 juni 2007, 14:47:27
Ik heb het even nagezocht en ze is een nestgenoot van 2 valkjes die hier op het forum zitten, nml Rikske van Marc en Sunny van Manja  ;) Ze is van december 2005 dus 1 1/2 jaar. Als ik wat meer van haar weet zet ik haar weer bij herplaatsing. Ze moet echt een superadresje krijgen  ;)


Als het een zusje van Rikske is moet het een flinke valk zijn! ;D En waarschijnlijk ook erg lief ;) :D...





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Nou, hier de beloofde foto's van Chico.
Ze is er vanavond dus voor het eerst uit geweest en is verslaafd aan knuffelen !  :-* Ze is ook niet echt eenkennig, zit zowel bij mij als bij Marcel. Ze heeft wel even epilady geïmiteerd bij Marcel, maar na een minuutlang iedere keer proberen, en iedere keer tegen haar hoofdje aan blazen gaf ze het op  ;D Dat wordt voor de nieuwe eigenaar voorlopig lange mouwen aan, veel blazen en een alternatief bieden om te knabbelen, zoals een vogeltouw of een veter of zo  ;) Terug zetten ging redelijk goed, bij de tweede poging zat ze er al in. Of ze er de volgende keer ook in trapt weet ik natuurlijk niet, hahahaha. Hier is ze dan :









Mooi hè ? En schitterende pareltjes ! ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Ze is prachtig! :D Een echt zusje van Sunny! Ik sluit me bij Marc aan hoor...Sunny is echt een groot en stevig valkje, is Chico dat ook? Lief joh, echt een schatje. Grappig van dat blazen, maar ja, misschien leert ze het zo echt af.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Caroline

Inderdaad, wat een prachtige parels!!!  :D

Die vindt vast gauw weer een fijn adresje.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Ik wilde net nog even de foto's in het fotoalbum op Jadazoozer raadplegen maar blijkbaar zijn de foto's verdwenen ???...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -