2 juni 2024, 22:25:14

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Noop, niet op vakantie, maar wel druk, druk  ;D Ik had dus mijn eigen dagboek over het hoofd gezien en niet gemerkt dat er gereageerd was  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Er is er één jarig, hoera hoera !!!! Indy is 1 jaar !



Ook een beetje een dubbele betekenis voor ons, want het is ook precies een jaar geleden dat Kaylee onverwacht overleedt. Vandaag hebben we het schilderij opgehaald van Indy, die is ingelijst door de lijstenmaker. Ik zal snel een foto maken !

Morgen gaan we met Indy naar de schaapjes toe, in Friesland  ;D Daar krijgt ze een aanlegtest. Kijken of ze niet wegrent van de schapen  ;D

Op valkjesgebied is het hier vrij rustig. Ik moet nog het blok bij de primroses ophangen, maar ben er eigelijk nog niet aan toegekomen. Ik heb een ontwerpje gemaakt voor een stelling broedkooien voor het volgende broedseizoen. Het wordt in het zelfde materiaal als de grote volière ( bordeauxrood aluminium met trespa ) en met een kastje eronder. Deze wordt door dezelfde bouwer als de volière gemaakt en hij is helemaal uit elkaar te halen. Deze komt dan i.p.v. de gretakooien die ik ieder broedseizoen van zolder pluk  ;D De open kast ( type boekenkast ) op de vogelzolder gaat weg en op die plaats komt een vaatwasser te staan. Zo hoef ik niet steeds met alle voerbakjes naar beneden te lopen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Alweer 1 jaar, pfffh, wat gaat dat toch snel!!

Gefeliciteerd, Indy.  :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Proficiat hoor! :D
Is het alweer een jaar geleden :o? Wat vliegt de tijd toch! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  4 mei 2007, 20:36:09
Ik heb een ontwerpje gemaakt voor een stelling broedkooien voor het volgende broedseizoen. Het wordt in het zelfde materiaal als de grote volière ( bordeauxrood aluminium met trespa ) en met een kastje eronder. Deze wordt door dezelfde bouwer als de volière gemaakt en hij is helemaal uit elkaar te halen.


Kan die volièrebouwer volières volledig op maat maken? Ik ben er nog niet helemaal uit wat voor kooi we willen nemen wanneer we verhuisd zijn. Ofwel zo'n "Arthur" ofwel iets op maat gemaakt. Maar met standaardpanelen zal het niet lukken denk ik voor de plaats die we denken te benutten. Kun je ons misschien vertellen wie jouv volièrebouwer is? :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Ja hoor, alles op maat. Ik heb zowel bij de grote volière als bij deze broedkooien zelf maten gegeven en hoe ik het wil hebben en hij maakt het  ;D Niet goedkoop, maar wel goede kwaliteit en gespoten alluminium. Is veel mooier  ;) Hij heet van Mierlo. Gewoon ff bij google intikken : volièrebouw mierlo. Hij komt het tegen meerprijs ook thuis bezorgen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag hebben we een nieuwe kooi gekocht. Nou ja, nieuw.... tweedehands  ;D Ik heb op de vogelzolder naast de grote volière allemaal ferplast flora volières. Hier zitten ze per 2 koppels in. Ik vind dit ideale kamervolières, maar helaas worden ze niet meer gemaakt. Op marktplaats zag ik er eergisteren een staan, niet te ver hier vandaan en heb er op geboden. Vrij laag, maar het bod werd geaccepteerd  ;D Vanavond heeft Marcel hem opgehaald en hij ziet er nog redelijk goed uit, alleen het onderrandje heeft op een stukje een likje hameride nodig. Morgen ga ik hem uitsoppen en verven. Deze kooi ga ik klaar maken als broedkooi voor mijn primrosekoppel, hebben ze lekker de ruimte  ;) Dan kunnen de rest van de volièrevogels de hele volière gebruiken.  En nu maar hopen dat de primroses hun best gaan doen  ;D ;D ;D

Verder is het rustig op valkjesgebied. Ik heb wel emails over de 3 druktemakertjes gehad dat het heerlijke kroelers zijn geworden  ;D Erg fijn om te horen !

Verder zijn we afgelopen zaterdag met Indy naar Friesland geweest om een aanlegtest schapendrijven te doen en erge leuke foto's gemaakt. Indy achter de schapenboutjes aan  ;D











En vrijdag hebben we het schilderij van Indy opgehaald bij de inlijster. Door de flits lijkt de lijst anders, maar het is zilverachtig met goudbruinig  ;D

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Volgens mij zijn het hoofdzakelijk geitenboutjes of niet :)

Waar is dit, doen ze dat daar vaker en heeft Indy het goed gedaan?

Ik heb trouwens die broedmachine aangeschaft. Dan hoef ik geen eitjes meer onder andere koppels te leggen zonder te weten of ze bevrucht zijn en nog leven. Plus als red middel als het eens mis gaat natuurlijk, als ik zelf dan geen pleegkoppel heb geeft het wat tijd een andere oplossing te vinden.

Succes vast met je primroses! :)

Karin

Nee hoor,echt schapenboutjes, geschoren schaapjes  ;D Dit is bij de JJ Ranch, die doen het idd vaker. Indy heeft een voldoende gekregen  ;D Maar ik wil pas echt met haar werken als ze wat ouder is. Eerst maar eens lekker gewoon trainen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

Citaat van: Karin op  7 mei 2007, 23:21:03
Nee hoor,echt schapenboutjes, geschoren schaapjes  ;D Dit is bij de JJ Ranch.


Huh? Met zulke hoorns? Wat is dat voor ras dan? Vrij groot of lijkt dat maar zo.

p.s da's niet ver van hier, gaaf. Als ik tijd heb ga ik eens kijken naar die clinnics :)

Caroline

Leuke foto's van een werkende Indy.

Leuk dat ze een voldoende heeft gehaald als je in de toekomst met haar dit wilt gaan doen.

PS. ik had je een IM gestuurd, had je die ontvangen??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*Yvon

Hoi hoi

Je schilderij is prachtig geworden !!  ;D
Wat een mooie foto's van de schapendrijvende Indy.
Ziet er goed uit.  ;D
Lijkt me idd ook heel leuk om in het eggie te zien.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  7 mei 2007, 22:32:59
Verder zijn we afgelopen zaterdag met Indy naar Friesland geweest om een aanlegtest schapendrijven te doen en erge leuke foto's gemaakt. Indy achter de schapenboutjes aan  ;D












Wel... ik was niet graag schaap geweest! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  6 mei 2007, 22:50:37
Ja hoor, alles op maat. Ik heb zowel bij de grote volière als bij deze broedkooien zelf maten gegeven en hoe ik het wil hebben en hij maakt het  ;D Niet goedkoop, maar wel goede kwaliteit en gespoten alluminium. Is veel mooier  ;) Hij heet van Mierlo. Gewoon ff bij google intikken : volièrebouw mierlo. Hij komt het tegen meerprijs ook thuis bezorgen.


Ziet er allemaal héél mooi en professioneel uit. Alleen... Zwolle (of de omgeving ervan) is wel érg ver rijden voor ons :-\...
En als hij het wil komen brengen zal het wel tegen een flinke meerprijs zijn denk ik ;D.
Maar ik ga hen tóch een keertje contacteren hoor! Je weet maar nooit! :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves