19 mei 2024, 19:05:32

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Citaat van: caro op 20 maart 2007, 09:40:05
Hoi Karin,

Weer bijna al je jongen weg. Het zijn wel prachtige vogels geworden.

Groetjes

Caro


Dank je  Het zijn weer prachtjes geworden dit seizoen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Marije, P&S op 21 maart 2007, 19:09:17
Hoe gaat het met de piepkuikens? Alweer gegroeid? En zijn je grijze haren al doorgekomen? ;D


Jáááá, en die grijze haren zullen wel snel weer komen     
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanavond is Salsa opgehaald ! En hij blijft zo heten. leuk hè ?  ;D Voorlopig woont hij alleen in een kamervolière, maar over een paar maandjes kopen ze er een valkje bij. Morgen wordt Luna opgehaald. Die komt een maandje alleen en dan komt één van de druktemakertjes van Dazzle en Chico erbij wonen. Overmorgen wordt Zenya opgehaald, die komt bij een ander valkje te wonen. En dan heb ik mijn handen vrij om me helemaal te storten op de drie druktemakertjes  Nu knuffel ik ze 1 x per dag, maar dan wordt het 2 x per dag. Het zijn prachtjes aan het worden. Nummer 1, bont, degene met de spreidpootjes. Die zien er nu goed uit. over een weekje haal ik het elastiekje weg. De foto's zijn eergisteren genomen  :





Nummer 2, bont :





Nummer 3, pareltje :

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Die nummer 2 lijkt me een mooi geel kuifje te zullen krijgen! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marije

Ja, nummer 2 ziet er idd heel zonnig uit!
Ben benieuwd hoe de geel/grijs verhoudingen worden, jong 2 lijkt over het algemeen wat geler te zijn...

Kun je ook al wat over de karaktertjes vertellen, of zijn het nu alleen nog maar blazende stekelvarkentjes? ;D

Mara


Monky

Hi Karin,

Wat een schatjes weer  :D
Ze worden al weer erg mooi. Ik ben benieuwd hoe ze eruit zien als ze helemaal in de veren zitten.

Marije... Heb jij plannen?  ;D

Groetjes,
Monky

Marije

Citaat van: Monky op 22 maart 2007, 16:52:51
Marije... Heb jij plannen?  ;D

Wat? Plannen? Hoe kom je daar nou weer bij? ;D
Lalalalala.... 8)

Karin

Citaat van: Marije, P&S op 22 maart 2007, 16:46:01
Ja, nummer 2 ziet er idd heel zonnig uit!
Ben benieuwd hoe de geel/grijs verhoudingen worden, jong 2 lijkt over het algemeen wat geler te zijn...

Kun je ook al wat over de karaktertjes vertellen, of zijn het nu alleen nog maar blazende stekelvarkentjes? ;D



Eh, op dit moment is nummer 2 het drukste en nummer 1 de rustigste, maar op deze leeftijd lastig te zeggen hoor  ;D ;D ;D O, ene... nummer 3 is een gewoon pareltje geworden  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marije

Citaat van: Karin op 22 maart 2007, 17:25:44
O, ene... nummer 3 is een gewoon pareltje geworden  ;)

Jeeeeee! :D

ManjaV

Hoi Karin,

Wat een lieverdjes om te zien.  :-* :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

carco

Wat een heerlijke eigenwijze koppies :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karin

Volgens mij lag valkparkiet.com er een paar uur uit  ::) Dus nu kan ik pas eindelijk zeggen hoe het ophalen van Luna verlopen is :
Eerst Cuba eruit, die heeft weer zijn charmes laten zien, iedereen wil hem wel hebben  ;D Hij is ook prachtig, alleen zijn manieren......  ;D

En toen de wildebrasjes van Dazzle en Chico naar beneden gehaald. Ze zijn alle 3 uitbundig geknuffeld en vielen zelfs al genietend in slaap. Ja, nu nog wel ! Hahahaha, maar goed, ze waren natuurlijk op slag verliefd. Ze hadden eerste keuze en zijn voor het pareltje gevallen  ;D Deze krijgt net zulkje mooie pareltjes als Dazzle heeft !

En toen natuurlijk Luna naar beneden gehaald. Ik denk dat het een pop is, want de veertjes onder aan haar rug die teruggegroeid zijn hebben parels. Het is niet 100 %, maar de kans is groot. Ondanks haar kale achterhoofde en halve kuifje ziet ze er schattig uit en heeft een heel zacht karakter. Een echt knuffeltje. Zo zullen ze een rustig en een druk valkje krijgen  ;D ;D ;D

Morgen wordt Zenya opgehaald en dan kunnen de beide koppels weer in de kamervolière. Eerst morgen even langs de vogelhandel, want mijn vogelzaad is op, moest zelfs wat zaad bij elkaar schrapen om nog met Luna mee te kunnen geven  ;D En dan haal ik meteen nog wat lianen om in de kamervolières te doen. Zijn vrij prijzig, maar zijn erg mooi en goed voor de pootjes !

De andere 2 jongen zijn overigens ook "besproken". 1 bontje gaat naar iemand die vorig jaar al 2 valkjes bij me gekocht heeft, maar 1 is helaas van de week bij de vakantieoppas verongelukt  :'( :'( :'( En de ander gaat misschien naar........ mits het een popje is  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

Hoi Karin,
wat een mooie jongen heb je weer ,het is mijn favo koppel hoor ;D
Ik heb er zo´n goud valkje aan,dazzle is de enige waar ik echt maatjes mee ben,altijd roept ie me,altijd het bouwvakkersfluitje en kletsen,die wil ik voor geen goud meer missen,dat zijn toch wel een paar grijze haren waard toch ;) ;D
Dus als je je twijfels weer hebt met de jongen denk dan aan Dazzle jr,mijn allerliefste valkje :-*

ben benieuwd hoe deze zich gaan ontwikkelen.
groetjes eefje

Marije