20 mei 2024, 12:22:43

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Citaat van: Marc - Vijf Kuifjes op  9 maart 2007, 20:29:44
Citaat van: Karin op  9 maart 2007, 18:56:27
Ik zal ze missen, maar mijn handen vol gaan hebben aan de jongen van Dazzle en Chico, hahahaha ;D


Skippy zal niet uit het zicht verdwijnen hoor! ;) ;D


Nee, gelukkig zal  ik er minimaal nog 2 kunnen blijven volgen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Diaantje(s) op  9 maart 2007, 21:48:55
Hoi Karin,
Jammer zeg dat ook nummer 5 voor Salsa niet doorgaat. Ik had nog aan mijn ouders gevraagd maar helaas die willen toch maar niet haha..
Ik ben blij dat de ontlasting goed is.
Tjippy zit maar over het toestenbord te rennen... maar dat mag ie niet want hij trekt heel hard aan de knoppen, straks sloopt ie het nog.. monster(maar wel een hele lieve.. ;D ;D)


Hahaha, lijkt me ook niet zo'n goed idee, lastig tam te houden hoor, 2 tegelijk nemen  ;D Ik denk dat je je handen vol krijgt aan Simba en Tjippy bij elkaar  ;) Toetsenborden vinden ze geweldig  ::) Wacht maar tot hij je muis ontdekt  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

HIj heeft de snoeren al ontdekt die vind ie geweldig!!! ;D
Ik bedoelde eigenlijk Samba bij mijn ouders thuis.
Tjippy woont bij mij en mijn vriend en Simba natuurlijk straks ook..
Mijn vriend ziet me aankomen met nog meer valkjes haha ik geloof niet dat hij dat wil(ik wel hoor , ik vind ze geweldig ;D) maar eerst maar eens afwachten hoe ze straks samen zijn.
Dan zien we wel weer...
Zoals je merkt ben ik al helemaal besmet met het valkenvirus.. :D ;D


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Citaat van: Diaantje(s) op  9 maart 2007, 22:04:41
HIj heeft de snoeren al ontdekt die vind ie geweldig!!! ;D
Ik bedoelde eigenlijk Samba bij mijn ouders thuis.
Tjippy woont bij mij en mijn vriend en Simba natuurlijk straks ook..
Mijn vriend ziet me aankomen met nog meer valkjes haha ik geloof niet dat hij dat wil(ik wel hoor , ik vind ze geweldig ;D) maar eerst maar eens afwachten hoe ze straks samen zijn.
Dan zien we wel weer...
Zoals je merkt ben ik al helemaal besmet met het valkenvirus.. :D ;D



O, hahaha, verkeerd begrepen ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Salsa is besproken. Hij gaat in een mooie kamervolière wonen en krijgt er over een paar maanden een vriendje bij  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

Ik wist wel dat je Salsa nog wel kwijt ging raken.
Het is toch een prachtig en gezond valkje.
Ben je trouwens weleens met een jong valkje blijven zitten?
Veel succes met het spalken van het ene pootje.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Nee hoor, nog nooit. Normaal is alles gereserveerd ruim voor ze weg mogen ( de meeste al voordat de eitjes er zijn ), maar ja, als je ineens 2 annuleringen hebt....  ::) Ik had al een aantal mensen nee moeten verkopen. Maar goed, het is allemaal goed afgelopen hoor. Die mensen waren dolblij dat Salsa nog niet verkocht was  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Geweldig dat Salsa nu ook is verkocht. Zo te horen krijgt hij een goed adresje. :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Diaantje

Hoi Karin,

Ik ben blij dat Salsa ook is besproken... gelukkig maar en zo te horen een kamervoliere is wel super denk ik..

Tjippy is vannacht ergens van geschrokken... :o :o zijn snavel (tussen zijn neusgaatjes) in is helemaal kapot en ook een stukje boven zijn neus, en weer het voorste randje van zijn vleugel. Kon gelijk zijn kooi schoonmaken overal zat bloed op tralies...
Hij maakt het zelf verder goed en heeft nergens last van...
Brokkenpiloot....


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Heb je een nachtlampje hangen ? Ik heb er nu 4 in de vogelkamer  ;D ;D ;D Maar ja, als er bij mij er 1 in paniek raakt gaan ze ook met zijn alle ! En als je dan voor de zoveelste keer om 4 uur 's nachts ze gerust aan het stellen bent koop je meteen een stuk of wat bij de blokker  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Dit was de eerste keer dus ik hou het even in de gaten, als het vaker gebeurt dan ga ik er wel een kopen..
Hoe is het met mijn kleine 'meisje' Simba?
Ik ben zo benieuwd.. Ze ziet er in ieder geval uit om op te eten... :-* :-* :-*


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

...en hoe gaat het intussen met Skippy en co? Lang geleden dat we nog eens iets gehoord hebben! ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Vandaag is het eerste jong naar de nieuwe baasjes gegaan ! Sydney is gaan wonen bij broer/zus Kiama ! Eigelijk een dagje eerder dan de bedoeling was, maar hij/zij zat al zo van de zaadjes te schansen dat hij wel weg kon  ;D Het is echt een heerlijk valkje ! Maar ja, dat zijn ze allemaal hè ?  :-* Ik kreeg nog een schitterende bos bloemen van het vrouwtje van Sydney en Kiama voor de goede zorgen, altijd erg leuk natuurlijk !  ;D

Morgenavond wordt Skippy opgehaald door Marc, en zondag worden Elvis en Sky opgehaald. De andere 4 zullen allemaal 1e helft van aankomende week opgehaald worden, maar even kijken of ze allemaal al goed eten. Salsa heb ik al flink zien schansen, dus ik neem aan dat Simba dat ook doet ( die is ouder ), maar eerst even laten zien !  ;D En Zenya en Luna heb ik ook al zien snoepen ! 

Ik zal eerst eens laten zien waarom ik de laatste week erg druk bezig ben geweest en wat minder tijd had voor mijn dagboek  ;) De 3 jongen van Dazzle en Chico ! Het oudste jong heeft me bloed, zweet en tranen gekost maar het is er nog steeds ! Dat is het jong met de spreidpootjes. Dat ging eerst helemaal niet goed. Na het elastiek wat niet goed ging had ik sporttape gebruikt. Nou, dat was helemaal niks ! Dat gaf absoluut geen steun en het jong lag constant plat op zijn buik. Het gevolg was dat het geen voer kreeg. Het is vrij normaal dat na het spalken van spreidpootjes het jong niet rechtop kan zitten, maar dat is na een halve dag over. In dit geval dus niet ! Ik heb het een dag of 2 proberen uit te zingen en ben het jong zelf gaan voeren, om de 3 uur pap. Toen is het jong gelukkig goed aangekomen en kon ik eindelijk pootringetjes gebruiken om de pootjes bij elkaar te binden. Nog een dag of 2 erna bijvoeren tot het op krachten kwam en eindelijk weer door de ouders gevoerd werd. Het is nu even groot / zwaar als het tweede jong die 4 dagen jonger is, maar het gaat verder goed met ze !

Dit is het oudste jong, met de spreidpootjes, een bontje :


Het tweede jong, ook een bontje :


En het jongste jong, dit wordt of een wildkleurtje of een pareltje  ;D



1 jong is sowieso besproken, welke weet ik nog niet. De andere 2 zijn nog vrij, dus als er iemand gek is op lekker eigenwijze, ondernemende valkjes.....  ;D ;D ;D Deze jongen gaan me gegarandeerd grijze haren bezorgen. Ze krijgen nu al 1 - 2 x per dag pap om goed te wennen en als de andere jongen weg zijn gaan ze op 2 x per dag pap over. De ouders doen natuurlijk de rest. Daarnaast intensieve knuffelsessies en zangcursussen in de hoop dat deze 3 jongen zich netjes gaan gedragen  ;D ;D ;D

O ja, nog een groepsfoto :


En dan nog de andere jongen. Dit zullen de laatste foto's zijn, want binnen een paar dagen zijn ze allemaal verhuist  ;D

Elvis


Sydney


Skippy


Sky


Simba


Salsa


Zenya


Luna


En beide op mijn hand wachtend op pap  ;D Helaas heeft mams zus aan de kuifjes geprutst. Ze is ermee begonnen toen ik het blok weggehaald heb. Nou ja, het groeit wel weer bij  ::)



Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

Hoi Karin,

Ik vroeg me ook al af waar je nou al die tijd was...
Nou duidelijk he met de kleine bezig... jeetje wat een gedoe met het oudste jong.. maar gelukkig gaat het nu beter..

Ik kan haast niet wachten wanneer we Simba kunnen halen ben zo benieuwd hoe ze op elkaar reageren..
Tjippy deed vandaag voor het eerst duidelijk het bouwvakkersfluitje na, echt super... ;D ;D
Hij is zo lief en knuffelig :-* :-* af en toe kan ik hem wel opeten..haha


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Als ze haar best doet mag ze maandag weg, anders wordt het woensdag  ;D Maar die eigenwijs eet geen zaadjes waar ik bij ben, wel trosgierst en scharrelen op de grond  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves