23 mei 2024, 10:05:21

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

...wat zou je denken van "Bontje"?
We hebben het nu al de hele tijd over het "vrije bontje" en het is lekker simpel, zoals ik het leuk vind...
8)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Eigenlijk past bontje niet bij de mooie namen die je voor de anderen hebt...
Heeft die tv-serie waar je de andere namen vandaan had geen andere namen die leuke zijn?


Marc van de Kuifjes

Andere namen genoeg, maar ik weet niet of het er leuke zijn...
Ik zal in het Vier (+1) Kuifjes dagboekje eens een lijstje zetten van de meest voorkomende personnages. ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Je bent dus serieus?
Wel heel erg leuk  ;D Jammer dat je het geslacht niet weet... Golda was wel een leuke naam geweest voor een popje... Uhm... laten we maar verder gaan in jouw dagboekje  ;D ;D ;D

Sorry Karin  :-[ :D

Groetjes,
Monky

Karin

 ;D ;D ;D Vind ik niet erg hoor  ;)

Wat dacht je van Elmo ? Zo had ik hem / haar genoemd als het nog niet besproken zou zijn.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Euhhh... Leentje vindt het niet goed... :-[ :-[




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op  1 maart 2007, 20:17:19
Euhhh... Leentje vindt het niet goed... :-[ :-[


Niet Belgisch genoeg ? Suske, Wiske, Leffe, Jupiler, Zottegem  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Hoi,

Leuk om te lezen over ? bontje.. haha..
Tjipy is inderdaad een knuffelkont een heerlijk lief beestje die het liefst heel de dag bij je zit en wil knuffelen..
Ik ben benieuwd of Simba ook zo is.. dan wordt het echt ruzie om wie er geknuffeld wordt.. krijg ik het nog druk..haha....


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Monky

Misschien een naam met ida erin. Ik bedoel je hebt een rikske en een fikske, misschien is dan iets als Rida of Nida of Vida of Onida of Calida of Davida of Jaida of Kalida of Lida of Maidaof Naida?

Even wat ideetjes opgegooid hahaha.

Groetjes,
Monky

Karin

Gisterenavond heb ik de grote volière een flinke sopbeurt gegeven    De volière is 4 meter lang, maar ik kan hem in delen verdelen. Hij is op dit moment 3 meter plus 1 meter. In die ene meter zit het primrose koppel, en het 3 meter gedeelte zitten de andere koppels. Het 3 meter gedeelte schoonmaken is niet zo'n probleem, als ik links bezig ben gaan de valken rechts zitten en visa versa. Maar het kleine gedeelte.... Tot nu toe ging het altijd goed, maar gisteren had het popje besloten om de benen, of liever gezegt "de vleugels" te nemen  Ik heb de volière maar open laten staan zodat ze terug kon, maar al snel volgde de man    Ze hebben er met zij tweetjes een lekker uitstapje van gemaakt. Ze deden alsof ze nog nooit anders hebben gedaan. Ze gingen op alle speeltjes en zittouwen zitten en zich uitgebreid poetsen.

Eerst gezellig aan de wandel bovenop de grote volière :









Samen op het touw wat aan het plafond hangt :



Cocktail is zo brutaal als de pest. Hij vloog naar het bakje waar ik de valkjes uit voer en begon te smikkelen. Toen ik deze foto's maakte stond ik op nog geen 40 cm afstand. En als hij overvloog lande hij bijna op mijn hoofd. Niet per ongeluk, want hij heeft het wel 4 x gedaan 





Indra is wat schikachtiger, maar ook hier stond ik niet ver vanaf :





Ik heb ook foto's van de andere valkjes in de volière gemaakt, die zal ik dit weekend of zo wel laten zien.

Ik heb de blokken bij het primrosekoppel en bij Jipper en Mellody weggehaald. Het primrosekoppel heeft helemaal geen interesse getoont, Jipper wel, die heeft hartverscheurend zijn best gedaan om Mellody het blok in te lokken, maar ze vertikte het  ;D Eerlijk gezegt vind ik het helemaal niet erg. Alleen Dazzle en Chico zitten nog op eitjes en als zij "klaar" zijn is mijn broedseizoen afgelopen. Dan heb ik weer rust  ;D Daarnaast kunnen de koppels weer lekker in de kamervolières en kan ik de ferplastkooien opruimen. Ook kunnen eindelijk de kerstspullen weer achter het luik. Dat luik is achter de kooi van Jipper en Mellody en ik durfde ze niet te storen. Die staan dus nog steeds op de rommelkamer  ;D

Ik heb vandaag veertjes van jong 6 op de bus gedaan voor een DNA test. Als het een popje is hou ik het, is het een man dan niet  ;D Ik heb er misschien iemand voor als het een man is. Hij heeft al 2 valkjes ( mannen ) bij mij vandaan en wil er nu of volgend seizoen nog een man bij. Hij had al aangeboden als ik een man het de DNA test te betalen, dus ik hoef dan geen extra kosten te maken  ;D En als hij hem niet wil vind ik er vast wel iemand voor  ;)

Vandaag heb ik de catharina's in de grote volière gezet ( zie andere dieren : problemen met catharina's ). Het gaat tot nu toe redelijk. Kiwi zit gewoon naast Kazoo op stok en Lemon zit op het houten speeltje die ook in hun kooi hing. Wel is Lemon ( voorheen Tinka, maar omdat het nu zeker een man is gebruik ik nu de tweede naam  ;D ) als een gek tegen de zijkant van de volière gevlogen. Ineens zoveel ruimte was even te veel  ::) Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden. Hun kooi heb ik meteen naar beneden gehaald. Ik ga hem morgen lekker uitsoppen, foto maken en meteen op marktplaats zetten. Heb ik weer wat ruimte  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje(s) op  1 maart 2007, 21:18:55
Hoi,

Leuk om te lezen over ? bontje.. haha..
Tjipy is inderdaad een knuffelkont een heerlijk lief beestje die het liefst heel de dag bij je zit en wil knuffelen..
Ik ben benieuwd of Simba ook zo is.. dan wordt het echt ruzie om wie er geknuffeld wordt.. krijg ik het nog druk..haha....


Ik had op aanraden van Karin jouw dagboekje gelezen (zonder een berichtje na te laten :-[) en toen was ik overtuigd! :D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Monky

Hi Karin,

Ik zat van de week al te denken, misschien als de kweek over is, plaatst ze wat foto's van haar andere valkjes...  ;D

Het zijn mooie foto's geworden. Het zijn een stel donderstenen hahaha  :-\ Mooie donderstenen  ;D

Ik ben benieuwd naar je andere foto's  :D Ik ben gek op foto's  :-X ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Hey Karin,
Je hebt het wellicht al gelezen maar "Bontje" wordt dus "Skippy"!
;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -