1 juni 2024, 03:45:51

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Rianne

Als de jongen nog klein zijn kunnen ze niet zo lang uit het blok maar zo gauw ze pennetjes krijgen kunnen ze wel even 10 minuten uit het blok zodat je het kan verschonen. :)

Caroline

Jawel hoor, gewoon na enkele dagen heb ik het blok verschoond.

Terwijl de ouders waren eten, heb ik de jongen op een in de magnetron verwarmde pittenkussen gelegd met een lekkere warme theedoek erover, geen enkele probleem hoor.

Ik vind het trouwens anders veel te veel gaan stinken in huis hoor, een poepluier is e rniks bij.  ;D ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Jáááá, eindelijk doet Lycos het weer. Voor hoe lang is de vraag  ;) Erg lastig, want via Lycos krijg ik ook de aanvragen om jongen te reserveren, maar gelukkig is alles goed gekomen  ;D Snel alle foto's geupload en hier zijn ze dan, eerst de 6 jongen van Nessa en Kenya :













En de 2 jongen van Dimple en Magic :





En een verdere update van mijn broedseizoen :
Dazzle en Chico hebben eitjes, maar het is maar afvragen of ze bevrucht zijn, want hun vorige nest was niet bevrucht. Dazzle is erg fel op het blok, dus ik kijk er maar niet in  ;D

Jipper en Mellody hebben wel interesse in het blok, maar nog geen eitjes.

Mijn primrose koppel kijkt nog niet om naar het blok.

Beide koppels hebben nog tot eind deze maand, en zijn er dan nog geen eitjes dan gooi ik de blokken eraf en is het broedseizoen over. Anders kom ik in de knoei met mijn vakantie.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Allereerst: wat heb je een prachtige handtekening! Heel lief! :D

En de kleintjes zijn natuurlijk weer heel schattig. Ik vind het kleintje op foto nr. 2 heel lief om te zien.  :-*  :-* Is het een witmaskertje?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Yvon

20 februari 2007, 13:16:01 #2989 Last Edit: 20 februari 2007, 13:35:26 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Citaat


Hmmm,ik vind dit wel een mooie stoere .  ;D
Volgens mij wordt dit een hele mooie.
Niet dat die andere niet mooi zijn,integendeel.  ;)
Het zijn allemaal weer hele mooie valkjes.

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

•=Bonnie=•

Hang er anders een ander blok bij bij je primrose koppel? Of aan een andere kant ofzo, dat wil ook nog wel eens helpen. :)

Karin

Citaat van: ManjaV op 20 februari 2007, 11:22:32
Hoi Karin,

Allereerst: wat heb je een prachtige handtekening! Heel lief! :D

En de kleintjes zijn natuurlijk weer heel schattig. Ik vind het kleintje op foto nr. 2 heel lief om te zien. :-* :-* Is het een witmaskertje?

Groetjes,
Manja


Mooi hè ! Die heeft iemand anders voor me gemaakt ;) Hij is maar tijdelijk, maar voorlopig heb ik zoveel handtekeningen gemaakt dat ik er even geen puf meer voor had ;)

Ja, de tweede is een cinnamon geparelde witmasker.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Yvon en Rene op 20 februari 2007, 13:16:01
Hoi hoi

Citaat


Hmmm,ik vind dit wel een mooie stoere . ;D
Volgens mij wordt dit een hele mooie.
Niet dat die andere niet mooi zijn,integendeel. ;)
Het zijn allemaal weer hele mooie valkjes.

Groetjes Yvon



Stoer hè ? Maar de bontjes zijn juist de grootste schijtlijsters ;) met een week of 4 trekt dit gelukkig weer bij. De geparelde zijn veel relaxter.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Bonnie op 20 februari 2007, 13:32:55
Hang er anders een ander blok bij bij je primrose koppel? Of aan een andere kant ofzo, dat wil ook nog wel eens helpen. :)


Ik wil eigelijk nog een extra ophangen, maar het klepje zit aan de verkeerde kant  ::) Degene die ik nu heb staat op een verhoogt klein tafeltje. Nu maar duimen dat ze binnen de 1 1/2 week er toch zin in krijgen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

•=Bonnie=•

ja, zou wel zonde zijn anders. Kan je aan de andere kant geen klepje maken? Meestal zijn ze vrij simpel even om te zetten.

Diaantje

Hoi Karin

Weet je eigenlijk welke 2 jongen van Nessa en Kenya de pleegjongen zijn?

groetjes


Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

Hoi Karin

Wat zijn ze toch ruig als ze zo jong zijn, geweldig gewoon. Echt wel. En je handtekening die is gewoon super.

Groetjes

Mara

Karin

Citaat van: Bonnie op 20 februari 2007, 17:00:14
ja, zou wel zonde zijn anders. Kan je aan de andere kant geen klepje maken? Meestal zijn ze vrij simpel even om te zetten.


Ja, morgen haalt Marcel even een nieuw blok, bij ranzijn verkopen ze hele lichte blokken ( eigelijk voor rosella's ) en die kan makkelijk aan het gaas. Onze zelfgemaakte blokken zijn daar te zwaar voor. We gaan kijken of we hem misschien via de opening waar normaals de voerbakken in ronddraaien kunnen ophangen. En dan ga ik even precies uitrekenen voor welke tijd ze eitjes moeten hebben. Ik wil graag een primrose pop voor Nova, die mooie primrose man. Dus ze moeten wel aan de slag ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Diaantje(voorheen Snoepie) op 20 februari 2007, 19:39:03
Hoi Karin

Weet je eigenlijk welke 2 jongen van Nessa en Kenya de pleegjongen zijn?

groetjes


Ja hoor, jong 1 en 2. Dat zijn namelijk de geparelde, Nessa en Kenya kunnen alleen bontjes krijgen. Over een klein weekje mag de eerste op de lijst kiezen, dus nog even gedult dan mag je ook kiezen ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Mara op 20 februari 2007, 19:58:30
Hoi Karin

Wat zijn ze toch ruig als ze zo jong zijn, geweldig gewoon. Echt wel. En je handtekening die is gewoon super.

Groetjes

Mara


Ja, dit is ook een hele leuke leeftijd ! Bleven ze altijd maar zo :D Ik vind de handtekening ook wel cool ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves