19 mei 2024, 20:32:05

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

kimmie

Heey Karin,

Gecondoleerd met Dollie...

Mooie foto's... Ze groeien al goed...

Groetjes Kim
Groetjes Kim, Karel en Lady


*Yvon

Hoi hoi

Jeetje wat rot dat je Dollie in heb moet laten slapen.
Maar voor haar het beste.
Voor je schoonouders zal het ook moeilijk zijn. :-\
Allemaal sterkte !

De jongen staan er weer lekker gevuld op.
En wat is mams toch ook een mooi valkje.;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Vervelend dat zoiets tijdens een vakantie gebeurd... :-\ Veel sterkte er mee.

Je foto's zijn weer mooi! :D

Hoe gaat het eigenlijk met het opvang persje wat je toen had? :)

ManjaV

Hoi Karin,

De kleintjes krijgen zo te zien goed te eten! Leuke foto's!
En ik vind het heel verdrietig dat je het hondje in hebt moeten laten slapen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Het papjong Cuba is bijna zelfstandig  En dat terwijl hij / zij 1 1/2 week geleden op 4 voedingen stond. Sinds een paar dagen heeft Cuba de zaadbak ontdekt en hangt er nu de hele dag in  Er hangen 4 voerbakken in de kooi, 1 zaad, 1 eivoer en 2 soorten pellets. Hij / zij eet van alles wat, maar vooral het zaad. Cuba krijgt nu nog 2 kleine papmaaltijdeen per dag die grotendeels bestaan uit gemalen pellets. Ik heb Cuba 2 x horen "proberen te fluiten"  Zou het dan toch een man zijn, of een vokale pop  Ik kan Cuba wel DNA testen, maar wat dan... als het een man is.... hou ik hem waarschijnlijk toch ook  Het is zo'n leukertje ! En een draak ! En dat kan ik natuurlijk niemand aan doen, zo'n dondersteen  Cuba is geen andere valkjes gewend, was enigskind en zit vanaf en week of 4 al alleen en is dus heel erg op mensen gericht. Zeer veeleisend is hij / zij  Ik heb wel erg goede smoezen om Cuba zelf te houden, hè ?  Hier nog wat foto's van Cuba :







Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Wat een heerlijk papkindje.  :-* :-* :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

kimmie

Groetjes Kim, Karel en Lady


carco

Je hebt zeker hele goede redenen om Cuba zelf te houden: die kan gewoon niet meer weg ;D ;D
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ManjaV

Hey Karin,

Zo een lieverdje zou ik ook zeker weten zelf houden...wat een mooi valkje zeg. Hij ziet er zoooooo lief uit... :-* :-* :-* :-* :-* :-*
En het is ook wel leuk eigenlijk, een valkje dat op de mens gericht is...ik heb er hier ook zo eentje zitten... :-* :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Karin,

Wat een poepie is Cuba geworden, zeg ! :-* :-* :-*

Hij is ook heel erg mooi geworden... Als je er nog eentje kwijt kan, zou ik zeggen, gaan met die banaan  ;D

Lijkt me toch heel speciaal om een jong uit eigen nest te houden... Ik bedoel dan het nest van je valkjes  :-[ ;D

Groetjes,
Monky


Mara

Hoi Karin

Wat een schatje is Cuba zeg. En hoe mooi dat hij aan het worden is! Nou nou, en een hoop goede smoezen om Cuba te houden!

Mara

Karin

Citaat van: carco op  9 februari 2007, 22:47:12
Je hebt zeker hele goede redenen om Cuba zelf te houden: die kan gewoon niet meer weg ;D ;D
Groetjes: Caroline.


;D ;D ;D Dat vond ik nou ook  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: ManjaV op 10 februari 2007, 11:33:03
Hey Karin,

Zo een lieverdje zou ik ook zeker weten zelf houden...wat een mooi valkje zeg. Hij ziet er zoooooo lief uit... :-* :-* :-* :-* :-* :-*
En het is ook wel leuk eigenlijk, een valkje dat op de mens gericht is...ik heb er hier ook zo eentje zitten... :-* :-*

Groetjes,
Manja


Is zeker leuk, ik heb er nog 3 zitten die denken dat ze mens zijn Gisterenavond weer heerlijk met ze geknuffeld. Genieten gewoon  :-*
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Monky op 10 februari 2007, 11:55:48
Hi Karin,

Wat een poepie is Cuba geworden, zeg ! :-* :-* :-*

Hij is ook heel erg mooi geworden... Als je er nog eentje kwijt kan, zou ik zeggen, gaan met die banaan ;D

Lijkt me toch heel speciaal om een jong uit eigen nest te houden... Ik bedoel dan het nest van je valkjes :-[ ;D

Groetjes,
Monky




Ik heb nog plek voor zeker 2 "vrijgezellen dames", en ach, als er en man bij zit ( Cuba in dit geval ) heeft hij toch de hemel op aarde  ;D Ik heb alleen geen plek meer voor koppeltjes, dus zich voortplanten gaan niet. Maar goed, stel dat Cookie er over een paar jaar niet meer is ( is een zwak vogeltje, uit mijn allereerste nestje en daarom zelf gehouden, ik denk niet dat die heel oud wordt ) dan zou Cuba, als het een man is, kunnen aanpappen met Kenzie  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

10 februari 2007, 22:34:43 #2969 Last Edit: 10 februari 2007, 22:36:56 by Karin
Hier weer nieuwe foto's van de jongen.
De eerste 4 zijn tussen 30 januari 's avonds en 31 januari 's morgens vroeg geboren.
Jong 1, cinnamon gepareld :



jong2, cinnamon geparelde witmasker  :



jong 3, bont :



jong 4, bont :



Jong 5, geboren 1 februari, bonte witmasker :



Jong 6, geboren 2 februari, bonte witmasker :



En dan.... het nest van Dimple en Magic ! Een kleiner nest dan deze  ;)
1 ei heeft zich niet volledig ontwikkeld en 1 ei was minimaal een week voor het uitkomen behoorlijk beschadigt. Er zat een diep steekgat in en was al een stuk zwart uitgeslagen.
Ik had het dus al als verloren beschouwt. Helaas was het jong toch uitgekomen, maar doordat het ei beschadigt was was
het ei uitgedroogt en heeft het uitkomen teveel van het jong gevergt. Het was erg zwak en de ouders hielden het hierdoor
niet warm en is uiteindelijk gestorven. Heel jammer  :'( Had ik het eerder gevonden had ik het misschien nog kunnen redden, maar het was midden in de nacht uitgekomen. Toen ik het vond was het koud en zo goed als dood. Ik heb het nog proberen op te warmen, maar na 5 minuten was het gestopt met ademen. Maar goed, als je bedenkt dat de ouders 2 x van het nest af zijn geweest doordat ik het blok moest behandelen tegen vogelmijt is het nog een geluk dat er uiteindelijk 3  jongen zijn !  Hier zijn ze. De witte is een cinnamon geparelde witmasker en de gelen zijn cinnamon geparelde. De oudste is van 3 februari, de middelste van 4 februari en de jongste van 7 februari :



Het ei wat er nog ligt is dus "overdatum" maar is een goede steun en warmtebron voor de jongen.

Ik heb toen er nog maar 2 jongen geboren waren ook nog een paar foto's gemaakt van mams met de jongen :
















Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves