23 mei 2024, 09:10:25

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

tamara

15 januari 2007, 18:45:14 #2880 Last Edit: 15 januari 2007, 19:47:54 by tamara
hoi karin,

de werkzame stof in ardap is o.a. cypermethrin en permethrin.
het werkt tegen mijt, vlooien, teken enz. Is speciaal voor vogels in de voliere maar kun je ook voor kooi in huis gebruiken.
Ik heb het van een kweker die ook een winkeltje heeft en hij zei dat het ook erg goed helpt tegen mieren!!!!
Het is een grote bus en kost 14,50
groetjes

groetjes tamara en tequila en amigo

Karin

Citaat van: Riny op 15 januari 2007, 15:30:22
Hoy Karin
Dat is IVERMECTINE GEL.
Je kunt de gel alleen gebruiken voor de jonkie's omdat je het op onbevederde plekken moet aanbrengen.
Het wordt ook veel voor duiven gebruikt werd mij verteld.
Groetjes Riny :D



O, die hebben wij in de praktijk voor kalkpoten bij kippen !  ;D Dan kan ik die morgen meteen meenemen. Vandaag was ik vrij i.v.m. een begrafenis. 1 druppel per jong valkje of onder iedere vleugel 1 ? En vanaf welke leeftijd ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: tamara op 15 januari 2007, 18:45:14
hoi karin,

de werkzame stof in ardap is o.a. cypermethrin en permethrin.
het werkt tegen mijt, vlooien, teken enz. Is speciaal voor vogles in de voliere maar kun je ook voor kooi in huis gebruiken.

groetjes


Dank je ! Permetrin zit in de meeste vlooiensprays ook. Wat dat andere is zal ik eens opzoeken. Ik weet dat wij een goede vlooienspray voor in huis verkochten in de praktijk, maar dat is ook uit de handel gehaald, omdat het niet meer geregistreerd was. Misschien zijn het wel dezelfde werkzame stoffen ! Ik geloof dat we nog een aangebroken fles hebben staan op mijn werk. Ik zie nu geen mijten meer, maar ik hou het wel in de gaten, iedere dag alles nalopen met een stuk tape ( plakken ze lekker aan vast ;)  ) en over een weekje weer insprayen als het lukt.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Ik gebruik het de eerste keer als de jonkie's een dag of 2 oud zijn.
Groetjes Riny :D

Karin

Citaat van: Riny op 15 januari 2007, 19:36:33
Hoy Karin
Ik gebruik het de eerste keer als de jonkie's een dag of 2 oud zijn.
Groetjes Riny :D



Ok, bedankt ! En dan 1 druppel per jong ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

tamara

de spray die ik gebruk heet dus ardap en is helaas in nederland ook niet meer geregistreerd,
Degene waar ik het van gekocht heb heeft die bus in belgie gehaald.
Het werkt echt super, 1 keer gebruikt  en dag erna was alles kapot(behalve de valkjes natuurlijk)
na 1 week heb ik het nog eens gesprayd ivm eventuele gelegde eitjes door de mijten
Nooit geen last meer van gehad.
bij een voliere voldoet het als je het op de houten onderdelen spuit en een beetje op de valkjes(beste onder de vleugels ook)

groetjes tamara en tequila en amigo

Karin

Citaat van: tamara op 15 januari 2007, 19:51:52
de spray die ik gebruk heet dus ardap en is helaas in nederland ook niet meer geregistreerd,
Degene waar ik het van gekocht heb heeft die bus in belgie gehaald.
Het werkt echt super, 1 keer gebruikt en dag erna was alles kapot(behalve de valkjes natuurlijk)
na 1 week heb ik het nog eens gesprayd ivm eventuele gelegde eitjes door de mijten
Nooit geen last meer van gehad.
bij een voliere voldoet het als je het op de houten onderdelen spuit en een beetje op de valkjes(beste onder de vleugels ook)


Ik zag bij toeval op internet het middel staan, ik ging iets anders bestellen en dit stond er ook bij. Maar ik moest dan per 12 bestellen, iets te veel van het goede  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Ik heb nog eens zitten denken , maar spray jij valkjes nooit in voor je ze bij je eigen valkjes plaatst?
Als er bij bij nieuwe valkjes komen, worden ze in gesprayd voor en na de quarantaine.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Groetjes Riny :D


Karin

Citaat van: Riny op 16 januari 2007, 21:51:35
Hoy Karin
Ik heb nog eens zitten denken , maar spray jij valkjes nooit in voor je ze bij je eigen valkjes plaatst?
Als er bij bij nieuwe valkjes komen, worden ze in gesprayd voor en na de quarantaine.
Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn.
Groetjes Riny :D




Ik geef ze altijd een kuur ivermectine, dat gebruik ik vooral tegen wormen, maar werkt ook tegen mijten. Maar ja...  blijkbaar toch een mijtje doorgeglipt. Overigens is die gel niet meer te koop, is niet meer geregistreerd in Nederland, maar ik heb nu otimectin meegenomen. Is volgens de dierenarts precies hetzelfde. Het is eigelijk voor katten met oormijt ;) Per gram gel zit er 1 mg ivermectine in.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,
Wat vervelend dat je last had van mijt, nou ja, je vogels dan  ::)
Ik hoop dat je ze allemaal te pakken hebt en dat ze nu verdwenen zijn.

Hoe gaat het verder met je kleine pollewoppies?
En met je catharina parkietjes?

Groetjes,
Monky


Karin

Citaat van: Monky op 17 januari 2007, 12:34:01
Hi Karin,
Wat vervelend dat je last had van mijt, nou ja, je vogels dan ::)
Ik hoop dat je ze allemaal te pakken hebt en dat ze nu verdwenen zijn.

Hoe gaat het verder met je kleine pollewoppies?
En met je catharina parkietjes?

Groetjes,
Monky




Ik zie geen mijten meer, maar ik hou het natuurlijk wel goed in de gaten ! En als er jongen komen krijgen ze wat van die otimectin. De 5 piepkuikens van Nessa en Kenya gaan vanaf vanavond weg. De laatste worden vrijdag opgehaald. Verder heb ik nog het pleegjong van Dizzy en Diba, een schattig cinnamon bonte witmaskertje. Die geef ik nu een paar keer per dag pap, omdat die niet meer goed gevoerd wordt. Één jong vind Dizzy niet de moeite, Diba voert nog wel een klein beetje, maar veel te weinig. Ook plukken ze het jong.  Als de piepkuikens weg zijn verhuis ik dit jong naar de huiskamer en ga ik het volledig met de hand voeren. Het blok bij de catharina's heb ik van de week weggehaald, want ze hadden er een groot gat ingeknaagd. Ze konden er bijna door naar buiten. En omdat er na 3 maanden nog steeds geen eitjes waren ga ik er maar vanuit dat het 2 mannen zijn, helaas.... En omdat ik geen plek heb voor 2 popjes erbij hou ik het maar zo.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Ze hebben er een gat in geknaagd ???  :o :o :o ;D ;D ;D
Sorry, maar ik vind dat heel grappig  :D
JAmmer dat het dan waarschijnlijk 2 mannetjes zijn, maar zo erg is het ook weer niet, wat het zijn twee schatjes  :)

Dan zal het wel weer even stil zijn. Wat groeien ze dan ineens hard in 2 weken... :-\

Wat zijn de volgende plannen? Of hou je het weer even rustig, las je een pauze in? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben  :-[ Maar ik vind het altijd leuk om bij jou de jongen groot te zien worden... Leuke herinneringen denk ik  ;D

Whooshy wordt trouwens gestalkt  ;D Ik ben benieuwd of ze eraan toe gaat geven  :)

Groetjes,
Monky


Karin

Citaat van: Monky op 17 januari 2007, 14:51:13
Ze hebben er een gat in geknaagd ??? :o :o :o ;D ;D ;D
Sorry, maar ik vind dat heel grappig :D
JAmmer dat het dan waarschijnlijk 2 mannetjes zijn, maar zo erg is het ook weer niet, wat het zijn twee schatjes :)

Dan zal het wel weer even stil zijn. Wat groeien ze dan ineens hard in 2 weken... :-\

Wat zijn de volgende plannen? Of hou je het weer even rustig, las je een pauze in? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben :-[ Maar ik vind het altijd leuk om bij jou de jongen groot te zien worden... Leuke herinneringen denk ik ;D

Whooshy wordt trouwens gestalkt ;D Ik ben benieuwd of ze eraan toe gaat geven :)

Groetjes,
Monky




Yep, ze hadden een broedblokje wat normaal voor agaatjes is, en die had 2 gaten in de achterkant om ze eventueel op te hangen. Die hebben ze in 3 maanden tijd een stukje groter gemaakt ;)

De volgende plannen ?
Beide koppels die jongen hadden mogen nog 1 ronde.
Diba en Dizzy niet meer, blok weggehaald. Hadden toch alleen onbevruchte eitjes.
Mijn primrose koppel gaat het voor het eerst proberen, over een weekje krijgen ze een blok. Tegelijkertijd krijgen Dazzle-Chico en Jipper-Mellody een blok, die mogen 1 ronde doen. En dan is het over  ! Als het primrose koppel het goed doen mogen ze na mei nog 1 ronde doen. Die mutatie zal wel makkelijk te plaatsen zijn in de zomer ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Esther*

Heej,

Begrijp ik het goed dat je dan wat langer doorgaat dan andere jaren?
Leuk!

gr Esther

Karin

Citaat van: crosser op 18 januari 2007, 20:59:21
Heej,

Begrijp ik het goed dat je dan wat langer doorgaat dan andere jaren?
Leuk!

gr Esther


Nee, ik stop in maart / april met maximaal 2 nesten per koppel, alleen als de primroses het goed doen hebben ze maar kans op 1 nest. Omdat ik laat met ze kweek. Daarom mogen ze misschien nog 1 nest na de vakantie, maar dat zie ik als uitzondering ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves