23 mei 2024, 10:12:00

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Bianca

Citaat van: Karin op 13 januari 2007, 13:40:23
Citaat van: Mara op 13 januari 2007, 12:55:47
Hahaha Bianca, dat gevoel had ik ook ja, jeuk overal....Bah, ik kan me echt voorstellen dat het vies en smerig is, jakkie.

Mara


Zeker, en ik maar denken omdat ik de valkjes binnen heb zitten dat ik de dans ontspring, mooi niet ! 
Maare.... veel van jullie kweken buiten, hebben jullie er nooit last van ?


Ik heb er (even afkloppen) gelukkig nog geen last van gehad, maar daar en tegen wel van muizen, ook niet echt fijn........
vreten m'n hele binnenhok op.....GRRRRRRRRRR, morgen weer een nieuw plan in werking stellen en de nieuwe ïngangen afsluiten"
Als iemand nog durft te beweren dat die beesten dom zijn, nou! >:( >:( >:( >:(


Even terug op de kriebelbeesten;
ik spray de blokken sowieso voor en na de kweek helemaal in maar ook tijdens mijn tussentijdse schoonmaak doe ik het wel eens, just to be sure.

Nieuwe vogels spray ik ook altijd als ze vanuit de transport in quarentaine gaan en daar vandaan naar de voliere.

Verder is mijn voliere overdekt, niet dat dat veel zegt maar misschien scheelt dat wel..

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Brrrr, muizen ( alhoewel ik ze schattig vind om te zien ) in je volière, ja, dat gaat ook nog stinken. Ik heb vroeger in een dierenasiel gewerkt en sliep daar wel eens als de eigenaren op vakantie waren. Ze hadden daar een echte muizenplaag en die liepen 's nachts over je bed heen. Ach, bang ben ik dus niet, maar ik vind hun urine vreselijk stinken  ;D En als je 's morgens hier en daar een stukje muis vind omdat de vaste asielkat er wat gevangen had vond ik het wat minder smakelijk  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik ben er vandaag achter gekomen dat het middel wat ik nu gebruik tegen vogelmijt ( en geloof me, werkt geweldig ! 2 jaar geleden bij de kippen voor een vermogen gif gebruikt, niks werkte, en met dit middel had ik het binnen een week onder controle ) niet meer verkocht mag worden in Nederland  :'( Ze hebben het niet meer geregistreerd. Het is nog wel onschadelijk voor de vogels ( vogels mogen gewoon in de kooi blijven ) en het werkt ook tegen bacteriën, schimmels en virussen ( kwam ik ook net pas achter  ;D ). Ik ga dus kijken of ik het via bijvoorbeeld het buitenland kan krijgen. Mocht iemand interesse hebben om mee te doen.... Normaal kost het een euro of 11, maar nu zal het dus wel duurder zijn.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

Hè wat vervelend Karin maar gelukkig heb je het op tijd ontdekt, alvorens er jongen in zitten.
En het is toch mijt en geen bloedluis hé?
Hopelijk heb je het snel onder controle en zie je ze nooit meer terug!
Ik heb het gelukkig (nog) niet meegemaakt dus ik kan je weinig tips geven. Ik spray altijd alles in met Beaphar voor en na de kweek en hoop het zo nooit te zien.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Citaat van: Mandy op 14 januari 2007, 18:16:58
Hè wat vervelend Karin maar gelukkig heb je het op tijd ontdekt, alvorens er jongen in zitten.
En het is toch mijt en geen bloedluis hé?
Hopelijk heb je het snel onder controle en zie je ze nooit meer terug!
Ik heb het gelukkig (nog) niet meegemaakt dus ik kan je weinig tips geven. Ik spray altijd alles in met Beaphar voor en na de kweek en hoop het zo nooit te zien.



Vogelmijt en bloedluis is het zelfde. Het is een mijt, maar wordt in de volksmond bloedluis genoemd. Maar ze zijn brrrrrrr..... Ja, ik spray nooit, omdat ik binnen kweek, zo zie je maar  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

tamara

hoi karin,

ik heb het ook op 1 van mijn valkjes gehad. Ik heb mijn 2 valkjes binnen maar ze kwamen vanuit een voliere.
Ik heb toen bij een kweker die ook spullen voor volieres verkoopt een spuitbus gehaald.
Dit gif werkt onzettend goed maar is helaas ook verboden in nederland. Het komt uit belgie en het heet ardap.
het werkt echt onzettend goed, na 1 behandeling waren allebeestjes kappt!! ;D ;D
En inderdaad smerige bestjes om te zien, ik krijg er nog de rillingen van als ik er aan denk!!!!!!!!!!!

groetjes tamara en tequila en amigo

Karin

Jammer dat het niet hier te koop is. Weet je wat de werkzame stof is ? ( staat op het flesje )
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag is het laatste jong van Dimple en Magic weggegaan. Helaas hebben ze door al het gespray in het broedblok de eitjes verlaten. Ik heb hun blok er nu afgehaald en buiten gegooid en heb er een ander blok opgehangen die ik eerst goed ingesprayed heb. Ik heb het blok van Dizzy en Diba gebruikt en hun jong zit nu gewoon los in de kooi. Dat jong wordt nogal geplukt, dus zo sla ik hopelijk 2 vliegen in één klap.

Vanaf woensdag gaan de jongen van Nessa en Kenya weg. Ik ga ze nu nog even lekker kroelen  ;D Het zijn erg leuke valkjes geworden met een leuk karakter !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi Karin,
Vervelend dat je bloedluis hebt.
Ik zag hier op het forum dat je mijn vogels ervan van verdacht. Ik heb echter in de 16 jaar dat ik valkparkieten en andere vogels heb gehad geen last gehad van bloedluis. Lijkt me dus sterk dat je er ineens (5 maanden nadat ze bij mij gekocht zijn) er via mijn vogels last van krijgt.

Ik hoop dat je er zo snel mogelijk vanaf komt.

Veel succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Riny

Citaat van: Karin op 13 januari 2007, 13:40:23

Zeker, en ik maar denken omdat ik de valkjes binnen heb zitten dat ik de dans ontspring, mooi niet !
Maare.... veel van jullie kweken buiten, hebben jullie er nooit last van ?


Hoy Karin
In al die jaren dat ik buiten kweek, heb ik er alleen het allereerste jaar last van gehad.
Wel controleer ik de jonkie's er iedere dag op.
Ook ik heb een aantal valkjes van Inger, en heb nergens last van.
Hopelijk ben je er snel vanaf.
Groetjes Riny :D

Karin

Citaat van: Inger m op 15 januari 2007, 06:45:31
Hoi Karin,
Vervelend dat je bloedluis hebt.
Ik zag hier op het forum dat je mijn vogels ervan van verdacht. Ik heb echter in de 16 jaar dat ik valkparkieten en andere vogels heb gehad geen last gehad van bloedluis. Lijkt me dus sterk dat je er ineens (5 maanden nadat ze bij mij gekocht zijn) er via mijn vogels last van krijgt.

Ik hoop dat je er zo snel mogelijk vanaf komt.

Veel succes!

gr Inger


Even goed lezen Inger  ;) Ik beschuldig je nergens van hoor  ;D Ik heb naast jou 2 valkjes rond dezelfde tijd nog 2 primrose valkjes gekocht, en waarschijnlijk zijn ze dus met één van de nieuwe valkjes ( of ze nou bij jou vandaan komen of met de andere ) meegelift. Omdat ik nu de verwarming meer aan heb en blokken heb hangen hebben ze mijten de kans gekregen om zich voort te planten. Er hoeft maar één zwanger vrouwtje te zijn geweest die eitjes gelegt heeft.... Ja, en kom daar maar eens achter. En net als katten en honden altijd wel eens tegen een vlo aanlopen, zullen vogels altijd wel tegen een mijt aan lopen. Alleen zijn nu de omstandigheden ideaal voor ze om zich voort te planten :(
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Riny op 15 januari 2007, 12:47:15
Citaat van: Karin op 13 januari 2007, 13:40:23

Zeker, en ik maar denken omdat ik de valkjes binnen heb zitten dat ik de dans ontspring, mooi niet !
Maare.... veel van jullie kweken buiten, hebben jullie er nooit last van ?


Hoy Karin
In al die jaren dat ik buiten kweek, heb ik er alleen het allereerste jaar last van gehad.
Wel controleer ik de jonkie's er iedere dag op.
Ook ik heb een aantal valkjes van Inger, en heb nergens last van.
Hopelijk ben je er snel vanaf.
Groetjes Riny :D



Ik zie ze niet meer, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet meer zitten  ::) Ik blijf ze dus heel goed in de gaten houden  ;) Jou vogels zitten natuurlijk buiten, dus nu zul jij weinig kans hebben op mijt omdat het te koud is ( ik heb gelezen dat ze pas boven de 15 graden "actief worden" en zich voortplanten ) en je nog geen blokken hebt hangen. Ook zul jij je blokken waarschijnlijk altijd voor de kweek inspuiten, deed ik dus niet "omdat ik toch maar binnen kweek", maar ik heb mijn lesje nu wel goed geleerd  ;D Voortaan alles flink besproeien voor het opgehangen wordt !!
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Mijn blokken worden inderdaad voor het kweekseizoen ingespoten en ook na ieder nest.
Ik gebruik ook altijd een creme waar ik de jonkie's mee in smeer.
je hoeft er maar een druppeltje van te gebruiken.
Mocht er soms een verdwaalde bloedluis zitten , dan kan ze nog niet veel kwaad aanrichten , bij de jonkie's.
Groetjes Riny :D

Karin

Citaat van: Riny op 15 januari 2007, 15:18:17
Hoy Karin
Mijn blokken worden inderdaad voor het kweekseizoen ingespoten en ook na ieder nest.
Ik gebruik ook altijd een creme waar ik de jonkie's mee in smeer.
je hoeft er maar een druppeltje van te gebruiken.
Mocht er soms een verdwaalde bloedluis zitten , dan kan ze nog niet veel kwaad aanrichten , bij de jonkie's.
Groetjes Riny :D



Hoe heet die crème ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Riny

Hoy Karin
Dat is IVERMECTINE GEL.
Je kunt de gel alleen gebruiken voor de jonkie's omdat je het op onbevederde plekken moet aanbrengen.
Het wordt ook veel voor duiven gebruikt werd mij verteld.
Groetjes Riny :D