20 mei 2024, 19:09:51

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Jasses.

Ik spray nieuwe vogels altijd in voordat ze in de quarantaine gaan en weer voordat ze bij de rest gaan. Ik vind die dingen ook zo vreselijk smerig. Bij ons achter aan het vorige huis hing een nestkastje, als de mezen eruit waren zat de kast vol vlooien!

Eens de fout gemaakt het te openen omdat ik het schoon wou maken, vervolgens zat mijn hele gezicht vol. Gelukkig was het stik warm dus ik heb mijn kleren uitgedaan en in een emmer water gelegd met een steen erop, heb me buiten onder de slang gedouched en mijn man heeeft biologische vlooien shampoo gehaald. *grin* Pas daarna durfde ik weer in de buurt van de voliere en binnen bij de vogels te komen.

Karin

Citaat van: Caroline op 12 januari 2007, 15:05:45
Hè getver!! :P :-X

Heel veel sterkte met de beestjes, en succes met schoonmaken.




Dank je ! Ik heb al veel vogelmijtlijkjes gevonden vandaag  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Bonnie op 12 januari 2007, 17:40:08
Jasses.

Ik spray nieuwe vogels altijd in voordat ze in de quarantaine gaan en weer voordat ze bij de rest gaan. Ik vind die dingen ook zo vreselijk smerig. Bij ons achter aan het vorige huis hing een nestkastje, als de mezen eruit waren zat de kast vol vlooien!

Eens de fout gemaakt het te openen omdat ik het schoon wou maken, vervolgens zat mijn hele gezicht vol. Gelukkig was het stik warm dus ik heb mijn kleren uitgedaan en in een emmer water gelegd met een steen erop, heb me buiten onder de slang gedouched en mijn man heeeft biologische vlooien shampoo gehaald. *grin* Pas daarna durfde ik weer in de buurt van de voliere en binnen bij de vogels te komen.


Getver, ik moet er niet aan denken, al die kriebelbeestjes in je gezicht !  :-X Ik geef nieuwe valkjes altijd ivermectine, moet eigelijk ook tegen mijt werken, maar blijkbaar dus toch één of twee doorgeglipt  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Patricia*

hoi Karin,

Toen ik nog gerbils had heb ik ook eens zo'n plaag gehad. vreselijk!!!
ik zou het voer eens goed doorkijken en als je beukensnippers gebruikt die ook!
ik heb begreopen dat die rotbeesten ook zich in het zaagsel kunnen ophouden. dus kan ik me voor stellen dat ze ook in beukensnippers kunnen zitten.

groetjes Patricia

en succes

Rianne

Gadver! Mijn moeder had eens een kanarie nest wat vol met beestjes zat. Ik vond dat de jongen er zo futloos bij lagen, niet zo vreemd, ze hadden bloedluis. :-\

Bianca

Als ik dit alleen al zo lees krijg ik overal jeuk.........

"krab, krab"......

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Mara

Hahaha Bianca, dat gevoel had ik ook ja, jeuk overal....Bah, ik kan me echt voorstellen dat het vies en smerig is, jakkie.

Mara

Karin

Citaat van: mammalief op 13 januari 2007, 07:31:18
hoi Karin,

Toen ik nog gerbils had heb ik ook eens zo'n plaag gehad. vreselijk!!!
ik zou het voer eens goed doorkijken en als je beukensnippers gebruikt die ook!
ik heb begreopen dat die rotbeesten ook zich in het zaagsel kunnen ophouden. dus kan ik me voor stellen dat ze ook in beukensnippers kunnen zitten.

groetjes Patricia

en succes


Ik heb wel toevallig bij dit koppel zaagsel onder in de kooi gehad omdat ik ff geen hennepvezel had. Misschien is het daar mee meegekomen ? Maar ja, datzelfde zaagsel gebruik ik in alle broedblokken.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Rianne op 13 januari 2007, 10:07:06
Gadver! Mijn moeder had eens een kanarie nest wat vol met beestjes zat. Ik vond dat de jongen er zo futloos bij lagen, niet zo vreemd, ze hadden bloedluis. :-\


Ja, vandaar dat ik er zo bovenop zit ! Ze hebben nu weer eitjes en ik wil natuurlijk niet dat de jongen er zo dadelijk last van krijgen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Bianca op 13 januari 2007, 12:53:56
Als ik dit alleen al zo lees krijg ik overal jeuk.........

"krab, krab"......


Ja, jij begrijpt mij ;) Maar ik vecht terug hoor
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Mara op 13 januari 2007, 12:55:47
Hahaha Bianca, dat gevoel had ik ook ja, jeuk overal....Bah, ik kan me echt voorstellen dat het vies en smerig is, jakkie.

Mara


Zeker, en ik maar denken omdat ik de valkjes binnen heb zitten dat ik de dans ontspring, mooi niet ! 
Maare.... veel van jullie kweken buiten, hebben jullie er nooit last van ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Hoi Karin

Ik heb er geen last van gehad, ondanks dat ik het afgelopen jaar het winterschot er vrij lang voor had zitten. En zo door het jaar heen heb ik er ook geen last van.

Akelige beestjes hoor, yukkie.

mara

caro

13 januari 2007, 15:02:02 #2862 Last Edit: 18 januari 2007, 15:25:04 by Karin
Hoi Karin,

Wat erg die  :censuur beestjes. Diverse malen schoonmaken en ontsmetten.
Ik heb vorig jaar bloedluis gehad in mijn voliere, heeft mij ook een paar jongen gekost. Je moet de handelingen met schoonmaken wel een paar keer herhalen, om ook de eitjes te doden. En ook een paar keer de vogels behandelen.


Heel veel succes ermee.


Groetjes

Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

*Patricia*

Citaat van: Karin op 13 januari 2007, 13:35:17
Citaat van: mammalief op 13 januari 2007, 07:31:18
hoi Karin,

Toen ik nog gerbils had heb ik ook eens zo'n plaag gehad. vreselijk!!!
ik zou het voer eens goed doorkijken en als je beukensnippers gebruikt die ook!
ik heb begreopen dat die rotbeesten ook zich in het zaagsel kunnen ophouden. dus kan ik me voor stellen dat ze ook in beukensnippers kunnen zitten.

groetjes Patricia

en succes


Ik heb wel toevallig bij dit koppel zaagsel onder in de kooi gehad omdat ik ff geen hennepvezel had. Misschien is het daar mee meegekomen ? Maar ja, datzelfde zaagsel gebruik ik in alle broedblokken.


ik had ook altijd een groot pak zaagsel en verschillende kooien terwijl het dan maar in een kooi voor kwam.
dat heeft denk ik te maken met de juiste omstandigheden voor die beesten. het is zo smerig en moeilijk helemaal goed te verwijderen.
ik had toen spul bij de dierenwinkel vandaan wat wel goed werkte voor de kooien. i, zou nog eens kunnen vragen wat dat was.

Patricia

*Yvon

Hoi hoi

He wat vervelend dat je van  :censuur  beestjes hebt !!
Nog vervelender is de behandeling die je moet doen om ervan af te raken.

CitaatMaare.... veel van jullie kweken buiten, hebben jullie er nooit last van ?

Wij hebben tot nu toe 1x gehad,maar het was wss minimaal.
Het was ontdekt door iemand die een jonkie van ons gekocht had.  :-\
Maar het leek erop dat alleen die er last van had,we hebben de andere allemaal goed bekeken en niks gezien,wel allemaal behandeld en de voliere een flinke beurt gegeven met u02 (?)
Maar zo zie je maar,binnen of buiten kweken,krijgen kan je ze.  :-\

groetjes Yvon[/color]


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >