1 juni 2024, 16:42:39

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Naast de verrassingen op de vorige pagina ook natuurlijk foto's van de piepkuikens die ik al had    Ze zitten nu in mijn favoriete leeftijd : de stekeltjesleeftijd 

Hier met zijn alle op een rijtje :



KLIK HIER VOOR ORIGINEEL FORMAAT

Jong 1



Jong 2



Jong 3



Jong 4



Jong 5



Het zijn weer heerlijke jongen ! Dit is echt een superkoppel 

Ik sta een beetje voor een dillema : Luana en Raven voeren hun enige jong nog goed, maar zitten bijna niet meer in het blok. Ik hou de vogelkamer wel op 20 graden, maar is dat voldoende voor een jong van een dag of 4 - 5 oud ? Veel warmer kan ik het niet krijgen en een warmtelamp kan niet in de volière, dan kunnen de ouders bij het snoer. De eitjes die erbij lagen waren kapot, ik heb er net 4 nepeitjes bijgelegt, zo heeft hij toch wat steun. Omdat de ouders hem nu zo goed verzorgen wil ik hem liever niet weghalen. Maar ik vraag me af of hij warm genoeg blijft zo.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Hoi Karin,

eerst even over je vraag: bij handopfok staat een temperatuurschema, daarin staat hoe warm het jong ongeveer moet zijn op een bepaalde leeftijd. Ik geloof wel dat dat met 4-5 dagen warmer is als 21 graden.

Ik zag de eerste groepsfoto en dacht meteen aan kerstbomen in de sneeuw ;D Die zijn ook zo mooi wit ;D

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Rianne op  9 december 2006, 11:34:15
Ik zag de eerste groepsfoto en dacht meteen aan kerstbomen in de sneeuw ;D Die zijn ook zo mooi wit ;D


;D daar lijkt het inderdaad wel op!

Maar... euh... er is ook gele sneeuw bij :o!

;D ;D ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Rianne

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op  9 december 2006, 11:39:26
Citaat van: Rianne op  9 december 2006, 11:34:15
Ik zag de eerste groepsfoto en dacht meteen aan kerstbomen in de sneeuw ;D Die zijn ook zo mooi wit ;D


;D daar lijkt het inderdaad wel op!

Maar... euh... er is ook gele sneeuw bij :o!

;D ;D ;D


Don't eat yellow snow! ;D

Lin

Hey Karin,

Wat een schatjes weer! Vooral jong 3 heeft een superkoppie! fijn dat het met je kitten ook goed gaat en een mooie toekomst heeft.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Nessa en Kenya gaan steeds vaker van het nest af, dus ik kan nu makkelijker foto's maken  ;D





En dan de eenling van Raven en Luana. Ik heb er 4 nepeitjes bijgelegt en nu zitten de ouders steeds weer in het blok  ;D Hopelijk blijft dat zo :

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Net even gekeken, Luana en Raven waren net even gaan eten, maar het jong zag er goed uit, kropje vol enz. Voor ik diep in de nacht naar bed ga ( ik blijf als ik niet hoef te werken tot een uur of 3 - half 4 op om mijn oude hond nog te laten plassen, anders haalt ze de nacht niet ) kijk ik nog even of ze er weer op zitten.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanmiddag heb ik het jong toch overgeleg, want het had tot 2 x toe een half lege krop en het bleef maar piepen. De ouders  zaten er ook veel minder op. Ik moet morgen en overmorgen werken en dan kan ik het jong niet in de gaten houden. Als het ineens dood ligt sla ik mezelf voor mijn kop. Hij ligt nu bij de jongen van Nessa en Kenya. Nu groeit hij ook op met broertjes en zusjes en dat vind ik toch ook heel belangrijk. Wel even sneu voor de ouders, maar ze hebben trosgierst en meer ruimte als troost gekregen  ;D Ze vliegen nu in een volière van 3 meter met 2 andere koppels waar ik niet mee kweek. Ik heb het tussenstuk dus uit de volière gehaald. Binnenkort zal ik het koppel wat in het laatste gedeelte zit er ook bij laten en dan hebben ze 4 meter vlucht  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Wat een leuke foto's weer...
Ik ben weer helemaal verliefd op je jongen... maar dat had ik geloof ik al gezegd  ;D

Groetjes,
Monky

Monky

Hi Karin,

Hoe gaat het met je kleine pollewoppies ? :D

Groetjes,
Monky

Karin

Gisterenavond weer wat foto's van de piepkuikens gemaakt.
Het nest van Dimple en Magic :

Met zijn vijven op een rijtje



ORIGINEEL FORMAAT

Jong 1, een prachtig valkje, echt lichtgevend geel :



Jong 2, een klein drukte makertje, maar geniet met volle teugen van gekroel ! :



Jong 3, dit is zo'n heerlijk ding, die rent echt steeds naar me toe :



Jong 4, ja hoor, er zit er weer één bij met een elviskuif  ;D Gelukkig trekt dit altijd weer snel bij, voor hij 4 weken is staat hij weer recht :



Jong 5, deze krijgt hele zachte pareltjes, zo mooi ! :



Dan het nest van Nessa en Kenya. Niet op een rijtje, want omdat het nog zulke onervaren ouders zijn durf ik ze nog niet allemaal tegelijk uit het blok te halen.

Jong 1 :



Jong 2 :



Het pleegjong :



Jong 3 :



Jong 4 :



De jongen groeien niet zo supersnel ( de jongste is 8 dagen oud ), maar zoals jullie zien ligt het niet aan de ouders  ;D ;D ;D

En dan nog foto's van de 3 papjongen. Ze zijn zo goed als van de pap af, alleen nog 5 ml 's avonds. Ze eten verder erg goed en alles alles goed gaat mogen ze over 1 - 1 1/2 week weg :

DJ en Elmo :



Jos kijkt om het hoekje heen  ;D



Jos begint ook al te brabbelen, dus ik denk dat het alle 3 mannen zijn  ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Jeetje: ik kijk altijd vol verbazing naar die ontzettend grote kroppen van jouw jonkies: dat ze nog kunnen zitten zeg :o ;D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Valerie

Hee Karin,

Deze vind ik toch echt heel erg mooi!! Daarom dat ik hem nog eens apart neerzet. ;)



Monky

Oh Karin,
Wat zien ze er weer heerlijk uit!!! Bij jong drie moet ik denken aan hoempa doempa doempa die doe....  ;D Wat een lekker ding zeg  :-*

Citaat van: Karin op 14 december 2006, 16:07:28
Jong 2 :




Hey!! I'm cooolll....  ;D

Hele leuke foto's weer, Karin. Ik heb weer heerlijk genoten. Weet jje, er komen allemaal herinneringen terug. Ik zat al helemaal terug te kijken naar foto's van Disa, Garath en Whooshy toen ze klein waren  :) Heeerlijk....  :)

Groetjes,
Monky

Rianne

Wat zijn je kleintjes mooi geworden! :D Jong 3 van Dimple en Magic lijkt wel een beetje mollig, ziet er iig grappig uit zo! ;D