19 mei 2024, 22:01:53

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Gisterenavond heb ik jong 1 t/m 4 geringd. Ik moet dat toch voortaan eerder gaan doen, want de pootjes waren al behoorlijk dik  ;D Het laatste teentje door het ringetje was een behoorlijk gepiel. Normaal gebruik ik er een klein stokje voor, maar die had ik ff niet. Maar het is gelukt ! Ze waren wel niet blij met me, maar het is voor een goed doel  ;D Naderhand allemaal weer op de kiek gezet :



Jong 1



Jong 2



Jong 3



Jong 4



Jong 5

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Het zijn weer hele leuke foto's geworden. Jong 1 kijkt heel lief in de camera! :D :D  :-*

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

3 december 2006, 18:26:23 #2702 Last Edit: 3 december 2006, 18:37:32 by Karin
We hebben gisteren een tweedehands minivaatwassertje gekocht.... voor de valkjes  ;D ;D ;D Naast het gewoon schoonmaken van de voer- en waterbakjes gooi ik ze 1 of 2 x per week in de vaatwasser. Maar  ten eerste moet ik dan steeds alles van boven naar beneden halen en ten tweede gaat het dan bij mijn eigen vaat. Niet altijd even fris natuurlijk. Dus nu hebben ze een eigen vaatwassertje  ;D Ik ben alleen bang dat ik hem zelf in en uit moet ruimen, doen ze niet voor me  Hij moet nog wel aangesloten worden, maar we wachten even tot de piepkuikens iets groter zijn.

En even een snelle update van de valkjes : helaas zijn de eitjes van Raven en Luana niet goed. Bij 2 zie ik helemaal niks ( ze hadden rond deze tijd uit moeten komen ) en 1 is niet goed. Jammer, maar helaas.... Als ze uit het blok gaan haal ik het blok weg en mogen ze het over een jaar weer proberen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben als ze uit het blok gaan, want wat maken die een zooitje zeg ! Ik heb nog nooit een koppel gehad die zo veel en zo smerig poept tijdens de kweek. Alles zit onder ! Als ze klaar zijn ga ik eerst hun gedeelte van de volière flink uitsoppen ( vooral het gaas dus... ) en dan gaat alles bij elkaar. De volière is nu in 3 delen verdeelt, 1 van 2 meter en 2 van 1 meter. Raven en Luana zitten dus apart en het fallow bonte witmasker koppel waar ik pas volgend jaar mee ga kweken, omdat de pop nog heel jong is. Misschien laat ik dit koppel nog even apart zitten ( ze zijn nml nog niet echt een koppel ), maar uiteindelijk mogen ze allemaal bij elkaar.

Het koppel Dizzy en Diba hebben 4 eitjes, maar ik vrees alle vier niet bevrucht. Ik had van Jipper en Mellody 2 eitjes weggehaald om eigelijk bij Dazzle en Chico te doen ( zie 1 of 2 bladzijden terug     ), maar die heb ik vandaag bij Dizzy en Diba gelegt. Mellody was namelijk spontaan gestopt met eitjes leggen na die 2 en Dazzle en Chico maken nog helemaal geen aanstalten. Na ruim een week ging Mellody toch weer eitjes leggen, maar ik weet niet of Dazzle en Chico "op tijd zullen zijn". Dizzy is een ervaren pop, dus mocht het mis gaan bij Jipper en Mellody, dan kan ik hun jongen overleggen naar Dizzy toe, maar dan moet ze natuurlijk zelf wel jongen hebben. Vandaar dat zij nu die 2 eitjes heeft gekregen. Ik neem aan dat Diba keurig mee gaat voeren ( hij broed in ieder geval geweldig ), maar Dizzy zal het in ieder geval wel gaan doen. Nou, een beetje ingewikkeld, ik hoop dat jullie het kunnen volgen 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Wat een heerlijke jongen heb je weer. Die blauwe kleed maakte de foto's iets minder somber, maar de jongen zijn nog steeds prachtig  ;D

Ik lees dat je het voor dit jaar opgeeft wat betreft Raven en Luana. Dus geen geparelde lutinootjes dit jaar als ik het goed begrijp?
Jammer, volgend jaar dan maar weer...hoop ik hahaha.

Hoe gaat het eigenlijk met je catharinaparkietjes? Doen die nog wat? Hebben al die voorbeelden om hun heen nog vruchten afgeworpen  ;D hahahaha. Ik hoor het wel.

Groetjes,
Monky


Karin

Citaat van: Monky op  4 december 2006, 00:34:42
Hi Karin,

Wat een heerlijke jongen heb je weer. Die blauwe kleed maakte de foto's iets minder somber, maar de jongen zijn nog steeds prachtig ;D

Ik lees dat je het voor dit jaar opgeeft wat betreft Raven en Luana. Dus geen geparelde lutinootjes dit jaar als ik het goed begrijp?
Jammer, volgend jaar dan maar weer...hoop ik hahaha.

Hoe gaat het eigenlijk met je catharinaparkietjes? Doen die nog wat? Hebben al die voorbeelden om hun heen nog vruchten afgeworpen ;D hahahaha. Ik hoor het wel.

Groetjes,
Monky




Ja, helaas pindakaas..... Maar ik vind nu 2 nestjes ( ook al was er maar 1 jong ) en afgelopen zomer 1 nest genoeg. Ze mogen nu een lekker lange rust houden ;) Wie weet probeer ik in de zomer 1 nest, als het past tussen onze vakanties. Maar ik denk dat ze gewoon pas september 2007 weer aan de slag mogen. En de catharina's ? Niks, noppes, nada, niks :( Ik ga steeds meer twijfelen hoor, zijn het toch 2 mannen ? Nou ja, of het nou een koppel is of 2 mannen, ik kan er verder niks aan doen. Ze gedragen zich echt als een koppel ( man voert "pop", paren, samen in het blok enz. ), maar geen eitjes....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

De 3 papjongen zitten nu al weer een tijdje in de huiskamer. Ze zitten nu op 1 voeding per dag. Ze eten al  goed, alleen nog niet voldoende zaadjes. Ze maken gelukkig niet veel lawaai ( ik heb nog wel eens papjongen die de hele dag brullen om eten  ;D ;D ;D ) en het wegfladderen kan ik nog onder controle houden  ;D Deze foto's zijn gisteren gemaakt. Links Jos, rechts Elmo en voor DJ :







DJ had gisteren een hele dikke hoge krop. Zo te voelen zat er allemaal zaad in. Hij heeft ook flink staan bunkeren  ;D Ik heb hem voor de zekerheid een druppeltje gegeven voor de spijsvertering. Vandaag had hij weer een normaal kropje. Ik weet niet of hij misschien de zaadjes niet goed gepeld had of zich gewoon helemaal volgepropt had  ::)

Ik heb vandaag hun ontlasting opgestuurd naar Feld. Het wordt onderzocht op bacteriën en schimmels ( laat ik standaard doen bij al mijn jongen ). Meestal heb ik na een week de uitslag. Ik hoop dat ze over 1 1/2 - 2 weken naar hun nieuwe baasjes kunnen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne


Monky

Oh gut...wat een moppies...  :-* :-* :-*
Ik ben verlieeeeefffffdddddd....

En Karin, ik wacht gewoon tot volgend jaar. Als het dan weer niet lukt, heb ik gewoon pech  :P ;D

Groetjes,
Monky

Ineke


Karin

Ja, lief zijn ze hè  :-* Ze zitten ook de hele dag met elkaar te kroelen, zo lief !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mara

Hoi Karin

Ik moest eigenlijk net wel even lachen, ik was bij aan het lezen en toen zag ik dat je een mini vaatwasmachine gekocht had waar je ze 1 of 2 keer per week ingooide. Ik vroeg me al af of je daar de valkjes in gooide, die indruk kreeg ik. Moest er zelf wel mee lachen.

Wat een mooie foto's zeg.

Liefs

Mara

Sanna

Citaat van: Mara op  6 december 2006, 16:20:02
...dat je een mini vaatwasmachine gekocht had waar je ze 1 of 2 keer per week ingooide. Ik vroeg me al af of je daar de valkjes in gooide...


Dat was ook inderdaad mijn eerste gedachte ;D ;D ;D. Goed voor de papresten :D.

Schattige foto's ;).

Groetjes, Sanna

Karin

Citaat van: Mara op  6 december 2006, 16:20:02
Hoi Karin

Ik moest eigenlijk net wel even lachen, ik was bij aan het lezen en toen zag ik dat je een mini vaatwasmachine gekocht had waar je ze 1 of 2 keer per week ingooide. Ik vroeg me al af of je daar de valkjes in gooide, die indruk kreeg ik. Moest er zelf wel mee lachen.

Wat een mooie foto's zeg.

Liefs

Mara


CitaatNaast het gewoon schoonmaken van de voer- en waterbakjes gooi ik ze 1 of 2 x per week in de vaatwasser


Hahaha, maar als je die zin leest lijkt het me toch duidelijk dat ik het over de voerbakjes heb
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Sanna op  6 december 2006, 17:05:15
Citaat van: Mara op  6 december 2006, 16:20:02
...dat je een mini vaatwasmachine gekocht had waar je ze 1 of 2 keer per week ingooide. Ik vroeg me al af of je daar de valkjes in gooide...


Dat was ook inderdaad mijn eerste gedachte ;D ;D ;D. Goed voor de papresten :D.

Schattige foto's ;).

Groetjes, Sanna


Dat zou wel handig zijn 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Monky op  5 december 2006, 14:00:45
Oh gut...wat een moppies...  :-* :-* :-*
Ik ben verlieeeeefffffdddddd....

En Karin, ik wacht gewoon tot volgend jaar. Als het dan weer niet lukt, heb ik gewoon pech  :P ;D

Groetjes,
Monky


Ik hoop dat het ze dan beter gaat lukken 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves