20 mei 2024, 15:54:46

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

18 november 2006, 17:35:39 #2641 Last Edit: 18 november 2006, 17:39:28 by Karin
CitaatAan de slanke kant met 85 gram?
Ik vind ze er goed uit zien hoor.


Ja, maar de borstbeentjes zijn wel heel duidelijk te voelen hoor, bij de oudste 2. Maar ik hoop dat ze snel wat vet op zich krijgen  ;D

CitaatTrouwens, wat een mooie foto's van de kleintjes. Het wildkleurtje ziet er heel lief uit! Dat is een mannetje? Hij is al zo geel!


Ja, het is een ventje      En ook een kleine dondersteentje hoor ! 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag zijn de piepkuikens naar beneden verhuisd, en geen dag te vroeg ! Gisteren hebben de ouders binnen een paar uur ( tussen 2 voedingen door ) het kopje van het wildkleur mannetje helemaal kaalgeplukt en van het tweede jong ook een gedeelte    Gelukkig aan de achterkant, dus het valt niet zo op. De ouders zaten echt te springen om aan een nieuw nest te beginnen 

Het geelwangpopje zit nu ook in haar nieuwe kooi. Ze heeft ze wat de ruimte zolang ze nog hier woont. Ik ga vanavond weer advertenties zetten, maar het is nu een lastige tijd om kweekvogels te verkopen. Er worden er nu veel aangeboden, omdat de kwekers allemaal hun keuzes gemaakt hebben. Maar ze is zo mooi ! Wie zou haar nou niet willen  Het is wel heel moeilijk om een geelwang goed op de foto te krijgen zeg. De wangetjes lijken steeds oranje, maar ze zijn toch echt zachtgeel hoor ! 







Mocht iemand dus interesse hebben.... een goed tehuis is belangrijker dan een hoge prijs 

Cocktail, mijn cinnamon primrose witmasker man, is verhuisd van de vogelkamer naar de quarantainekamer. Daar zit hij nu met zijn toekomstige vlam ( hoop ik toch    ) in een kooi om ze te koppelen. En over een paar weekjes krijgen ze dan een broedblok. En nu maar duimen dat er een mooi primrose popje  bij zit voor me 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

18 november 2006, 19:47:26 #2643 Last Edit: 18 november 2006, 21:20:23 by Marc - Vier Kuifjes
Citaat van: Karin op 18 november 2006, 18:26:48
Maar ze is zo mooi ! Wie zou haar nou niet willen 


Ik weet toch iemand! 

Ik vind het in ieder geval een heel mooi vogeltje! Mij spreekt het wel aan! :D Ze lijkt erg op Ida, afgezien van die wangen natuurlijk.




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 18 november 2006, 19:47:26
Citaat van: Karin op 18 november 2006, 18:26:48
Maar ze is zo mooi ! Wie zou haar nou niet willen


Ik weet toch iemand!

Ik vind het in ieder geval een heel mooi vogeltje! Mij spreekt het wel aan! :D Ze lijkt erg op Ida, afgezien van die wangen natuurlijk.


Ja, ze is inderdaad ontzettend mooi ! Ook qua formaat en ze zit heel mooi in de veren. Helaas niet tam, anders was ik haar al snel kwijt geweest. Al een aantal reacties gehad van mensen die haar in een kamervolière willen doen, maar daar maak ik dit valkje echt niet gelukkig mee  Ze moet lekker fliedefladden 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik heb "de late dienst" ( mijn 14 1/2 jaar oude hond kan de plas niet meer ophouden en ik blijf dan lang op om haar nog te laten plassen, en manlief staat weer vroeg op om haar uit te laten ), dus nog maar even wat foto's laten zien. Gisteren nog wat foto's gemaakt van het katje. Indy is gek op het katje, likt het helemaal af, maar of het nou liefde is of het katje gewoon lekker nog wat etensresten in de vacht heeft...  :









En wie kan dit lekkere bekje weerstaan 















Ik ga zo de piepkuikens weer pap geven. Nu ze beneden zitten gaat het iets makkelijker, ik hoop dat het door gaat zetten. Ze maken gelukkig nog niet veel lawaai, want Marcel kan daar niet goed tegen. Ze staan op de kast waar ook het kleine katje staat, gezellig, zo'n dierentuin 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Het lijkt toch helemaal goed te zullen komen met het katje. Heeft het al een naam?
Wel gek hoe die oogjes kijken...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Het is gegroeid de kleine "Poekie".

Ik vind haar er steeds beter uit gaan zien,  hoe gaat  het nu met haar??

Het is toch een haar??

Indy is ook al flink gegroeid en een parchtige hond geworden. (ze was natuurlijk al een prachtg puppy  ;) )

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Caroline op 19 november 2006, 09:58:26
Het is gegroeid de kleine "Poekie".


Ach ja "Poekie" was het... ik had het al eens gelezen maar was het vergeten... :-[




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Rianne

Awww.... Is het vreemd als ik zeg, dat ik zojuist mijn scherm heb geknuffeld? ;D Wat een lieverd!

ManjaV

Hey Karin,

Het wildkleurtje is prachtig om te zien! Wat een lieverd zeg.  :-*

En je katje is ook heel mooi. Wat heeft ze grote ogen! En zo klein is ze nog! Heel lief om je hond er ook bij te zien.

Ik hoop dat je een lief baasje vindt voor het geelwangpopje. Ze is prachtig!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Citaat van: Rianne op 19 november 2006, 12:41:41
Awww.... Is het vreemd als ik zeg, dat ik zojuist mijn scherm heb geknuffeld? ;D Wat een lieverd!


Nee hoor, helemaal niet vreemd, hij is een moppie ! Ja, een hij, zover ik in iedergeval kan zien tussen al die haren  ;D En hij eet nu bijna alleen nog maar vers vlees, wat een tijger hè ?

O nee, leeuw  ;D Ik heb net weer allerlei vers vlees voor Indy besteld en meteen 2 rollen carnibest voor het kleine ding. Nou, daar kan hij wel even mee vooruit. Hij was 380 gram toen hij bij mij kwam en is nu bijna 6 ons
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Zo, dat gaat hardstikke goed! :D Kan het nog mis gaan met Poekie of is zijn overlevingskans inmiddels groter als 20%?

Karin

Citaat van: Rianne op 20 november 2006, 21:31:39
Zo, dat gaat hardstikke goed! :D Kan het nog mis gaan met Poekie of is zijn overlevingskans inmiddels groter als 20%?


Ja ;) Maar nog steeds niet 100 % hoor.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

21 november 2006, 23:18:18 #2654 Last Edit: 21 november 2006, 23:20:01 by Karin
Vanavond heb ik theorieexamen gehad voor de puppycursus, en.... een 9 1/2 ! Net alsof ik weer op school zit, trots op mijn cijfer  ;D ;D ;D Indy is nu klaar met de puppycursus en in januari beginnen we met de jonge hondencursus.

Eindedlijk..... de piepkuikens gaan goed eten ! Zucht, bloed, zweet en tranen.... drupje voor drupje, maar sinds gisterenavond maken ze alledrie echte bedelgeluiden en slikken ze de pap snel in, scheelt me weer héél veel tijd.

Ze, en dan vooral het wildkleurtje die het erg deed, blazen ook niet meer als je langs loopt. Ze leren ook alle huiskamergeluiden nu kennen. Normaal komen de jongen nooit beneden, maar omdat ik deze 100 % moet voeren is dit handiger. Kan ik het "ff tussendoor"doen. Ze zijn niet echt moeders mooiste meer met dat kale achterhofdje en kropje, maar ach.... ik hou toch nog steeds van ze hoor 

Deze foto's zijn gisterenavond gemaakt. Het oudste jong :



Het tweede jong :



En het wildkleurtje :



De 2 bonte witmaskertje klimmen ook echt op mijn vinger en beginnen dan meteen te brullen, het wildkleurtje kan nog niet op de vinger, maar dat komt vanzelf wel. De nageltjes zijn echt vlijmscherp en omdat ik een paar sneetjes in mijn vingers heb ( 1. ongelukje op mijn werk, 2. een scherp stuk plastic in de keuken 3. gesneden aan de nieuwe nylon riem van Indy ) is dat heel pijnlijk. Op de één of andere manier mikken ze met hun nageltjes altijd in zo'n sneetje 

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves