19 mei 2024, 19:25:25

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Rianne

Mijn vriend vindt mijn katten ook niet supermooi maar hij vindt ze wel heel erg lief. Hij is vooral erg gek met m'n witte, Boily. :)

Karin

Hij is ook erg lief  Hij begint nu al echt een fel ding te worden  Hij is gek op stoeien met mijn hand.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Mijn batterij was weer eens bijna leeg  , dus maar 1 foto van de piepkuikens :



VLNR : cinnamon bonte witmasker, ik denk een man, 27 dagen
cinnamon bonte witmasker, ik denk een pop, 26 dagen
wildkleur man, 23 dagen.
De geslachten van de bonte witmaskers denk ik bijna zeker te weten. Leuk zeg, dat dat bij dit koppel zo duidelijk is. Het eerste jong is al bijna vokaal te noemen en heeft een echt mannenkarakter    Al bijna macho te noemen. Het tweede jong heeft een echt meisjesuitstraling    en is heel anders van karakter, maar van deze ben ik niet zo ( bijna ) zeker als het mannetje. Ik geef ze vanaf vandaag maar 3 voedingen i.p.v. 4. Eigelijk een paar dagen te vroeg, maar ze eten zo vreselijk moeilijk. En ik geef ze dan liever 3 x 12 % dan 4 x 8 %. Ze hebben nu wat meer honger en dan gaat het makkelijker. Ze knabbelen ook al wat aan trosgierst.

De ouders hebben er weer helemaal zin in. Knuffelen heel wat af en zitten weer regelmatig in het blok. Helaas voeren ze helemaal niet meer. Ik denk dat er binnenkort wel weer eitjes liggen. Ik haal de eerste 3 of 4 weg en die hou ik even apart. In de tussentijd krijgen Dazzle en Chico hun broedblok ( ik heb hun nieuwe kooi al helemaal uitgeboend en ingericht ). De eitjes die Dazzle gaat leggen haal ik weg en vervang ik door eitjes van Mellody. Zoals ik al eerder uitgelegt heb krijgen Dazzle en Chico vrij moeilijke jongen en ik wil graag dat ze tegelijk broeden  met Jipper en Mellody, zodat als het weer mis gaat ik de jongen over kan leggen. Dazzle en Chico zijn echt superouders, hebben vorig jaar zelfs 8 jongen tegelijk groot gebracht toen een ander koppel niet goed meer voerden. De jongen waren al 3 weken, maar daar hadden ze helemaal geen problemen mee, goed hè    Aan de ene kant is het zonde van dazzle's eitjes, maar ja, ik gooi wel vaker bevruchte ( altans, dat denk ik dan, want ik laat ze er natuurlijk niet op broeden ) eitjes weg als een koppel er een derde ronde aan vast wil plakken  En misschien mogen ze de volgende ronde dan wel hun eigen eitjes uitbroeden. Ik zie wel.

In de quarantainekamer heb ik nu dus nog 2 valkjes zitten : een primrose popje voor Cocktail ( ze heeft nog geen naam ) en een cinnamon geelwang popje die ik nog moet verkopen. Ik heb gisteren ( weer ) een extra kooi gekocht ( ik kom inmiddels om in de kooien  ) en als ik die schoon gemaakt heb gaat de geelwang erin. Ze zit nu in een veel te kleine kooi. Ik had gehoopt haar snel verkocht te hebben, maar ze zit nu al 2 1/2 week in dat kooitje, dat vind ik zielig. Ik heb al 3 gegadigde voor haar gehad, 1 wilde er 25 euro voor geven, die weet waarschijnlijk niet wat een geelwang is, de ander dacht dat hij haar wel gratis kon krijgen en de derde ( was eigelijk de eerste ) had er echt interesse in, heeft zelf een split geelwang man, prijs was ok enz, maar toen ik vroeg om een foto van zijn volière ( wil toch wel weten waar ze terecht komt ) gaf hij niet meer thuis  Nou, ze zit me niet in de weg hoor, ik vind het alleen zo sneu. Het is een echt volièrevalkje en hoort niet in een kooitje. Maar goed, ze krijgt dus een ruimere kooi van me ( ferplast Greta ). Ik wil Cocktail van de week uit de volière halen en bij de primrose pop in de quarantainekamer zetten. Ze zit dan 3 weken apart en vind dat nog te kort om boven op de vogelkamer te zetten. Dan zet ik liever de man bij haar. Ik laat ze dan een paar weken aan elkaar wennen en dan krijgen ze een broedblok. Aangezien Cocktail alles wipt wat hij te pakken kan krijgen zal het vast geen problemen geven  Hij wipwapt nu steeds met de spit bonte fallow witmasker pop die voor mijn fallow bonte witmasker man is, en dat terwijl ze pas een paar maanden oud is  Met een beetje geluk dus begin volgend jaar primrose jongen ! En als er een mooi popje bij zit hou ik die aan voor mijn andere primrose man.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

Het middelste valkje vind ik echt om te  :-* :-*
De andere ook wel,maar die net iets meer.  ;) ;D
Je bent weer lekker bezig.
Zo te zien hebben niet alleen de valkjes er zin in,maar jij ook.  ;D
Kan ik me ook helemaal voorstellen.

Groetjes Yvon


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

ManjaV

Hey Karin,

Wat zijn ze lief!  :-* :-* :-* :-* Ze zijn echt prachtig geworden!
Het middelste valkje staat er als een echt model op. ;)
Dus je gaat toch maar de eitjes van Dazzle en Chico vervangen...wel gaaf dat het zo een superkoppel is.
Ik wil op termijn wel nog graag een valkje van je - ik heb namelijk nu vier popjes en twee mannetjes, extra mannetje zou leuk zijn - maar voorlopig kan het niet omdat ik voor mijn voet naar het ziekenhuis ga en dan zeker twee maanden in het gips zit! Tot wanneer duren jouw broedrondes? Anders wellicht volgend jaar.
Je kan nog steeds merken dat je veel tijd in Sunny hebt gestopt, hij is eigenlijk altijd heel kroelerig gebleven, en nu nog steeds, ook toen hij in de zogenaamde 'pubertijd' zat. ;D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Monky

Hi Karin,

Wel zorgen dat je batterijen opgeladen zijn hè  ;D ;D ;D
De middelste is wel prachtig... die tekening.

Je hebt weer prachtige valkjes in het nestje  :-* :-* :-*
De nieuwe baasjes zullen er ook wel van smullen hahaha.

Ik blijf je volgen dit seizoen...Ik moet zeggen dat het heel moeilijk is om me in te houden als ik die mooie jongen van je valkjes zie  :-\ ;D

Groetjes,
Monky

Rianne

Ik vind het middelste valkje ook het liefst :D
Jammer dat het met de verkoop van je geelwang niet wil lukken. Maar misschien krijg je eerdaags een fotootje opgestuurd, je weet het maar nooit met sommige mensen ;)

Karin

Citaat van: Yvon en Rene op 15 november 2006, 23:51:55
Hoi hoi

Het middelste valkje vind ik echt om te :-* :-*
De andere ook wel,maar die net iets meer. ;) ;D
Je bent weer lekker bezig.
Zo te zien hebben niet alleen de valkjes er zin in,maar jij ook. ;D
Kan ik me ook helemaal voorstellen.

Groetjes Yvon




Ja, mooi is ze hè ?  Ja hoor, we hebben er allemaal zin in 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: ManjaV op 16 november 2006, 09:57:20
Hey Karin,

Wat zijn ze lief! :-* :-* :-* :-* Ze zijn echt prachtig geworden!
Het middelste valkje staat er als een echt model op. ;)
Dus je gaat toch maar de eitjes van Dazzle en Chico vervangen...wel gaaf dat het zo een superkoppel is.
Ik wil op termijn wel nog graag een valkje van je - ik heb namelijk nu vier popjes en twee mannetjes, extra mannetje zou leuk zijn - maar voorlopig kan het niet omdat ik voor mijn voet naar het ziekenhuis ga en dan zeker twee maanden in het gips zit! Tot wanneer duren jouw broedrondes? Anders wellicht volgend jaar.
Je kan nog steeds merken dat je veel tijd in Sunny hebt gestopt, hij is eigenlijk altijd heel kroelerig gebleven, en nu nog steeds, ook toen hij in de zogenaamde 'pubertijd' zat. ;D

Groetjes,
Manja

Wat fijn dat je zo tevreden bent met Sunny  In mei moet alles klaar zijn, want dan gaan we op vakantie. Het ligt er dus een beetje aan hoe snel alle koppels zijn. Ze mogen maximaal 2 hele rondes ( dus onbevruchte eitjes niet meegerekend ) 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Monky op 16 november 2006, 10:29:23
Hi Karin,

Wel zorgen dat je batterijen opgeladen zijn hè  ;D ;D ;D
De middelste is wel prachtig... die tekening.

Je hebt weer prachtige valkjes in het nestje  :-* :-* :-*
De nieuwe baasjes zullen er ook wel van smullen hahaha.

Ik blijf je volgen dit seizoen...Ik moet zeggen dat het heel moeilijk is om me in te houden als ik die mooie jongen van je valkjes zie  :-\ ;D

Groetjes,
Monky


Hahaha, ja, moeilijk hè, inhouden  En wat dacht je van mij, het is dat ik het de mensen al geloofd heb, want anders....  Maar ach, ik hoop nog op vele mooie bonte witmaskers, ook van Nessa en Kenya.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Rianne op 16 november 2006, 11:13:56
Ik vind het middelste valkje ook het liefst :D
Jammer dat het met de verkoop van je geelwang niet wil lukken. Maar misschien krijg je eerdaags een fotootje opgestuurd, je weet het maar nooit met sommige mensen ;)


Ze zit me niet in de weg hoor, maar ik vind het zo sneu voor haar. Ik zal morgen eens een nieuwe foto van haar maken, misschien dat iemand op het forum haar toch graag wil hebben    Het is echt een prachtvalkje !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV


Citaat

Wat fijn dat je zo tevreden bent met Sunny  In mei moet alles klaar zijn, want dan gaan we op vakantie. Het ligt er dus een beetje aan hoe snel alle koppels zijn. Ze mogen maximaal 2 hele rondes ( dus onbevruchte eitjes niet meegerekend ) 
Citaat


Hoi Karin,

Zijn dan in maart de laatste rondes, reken ik dit goed zo?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marc van de Kuifjes

Je zult die geelwang tóch moeten bijhouden hoor! ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: ManjaV op 16 november 2006, 18:40:26

Citaat

Wat fijn dat je zo tevreden bent met Sunny In mei moet alles klaar zijn, want dan gaan we op vakantie. Het ligt er dus een beetje aan hoe snel alle koppels zijn. Ze mogen maximaal 2 hele rondes ( dus onbevruchte eitjes niet meegerekend )
Citaat


Hoi Karin,

Zijn dan in maart de laatste rondes, reken ik dit goed zo?

Groetjes,
Manja


Op zijn laatst ja. Als ze in februari al klaar zijn ( lees : 2 x een nest gehad ), dan stopt het dan al.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 16 november 2006, 19:53:08
Je zult die geelwang tóch moeten bijhouden hoor! ;)


Noooop, gaat echt niet lukken  Moet ik er weer een man bij kopen.... Nee hoor, geen plek voor wilde valkjes, alleen nog een primrose pop en nog een tam popje.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves