1 juni 2024, 10:04:20

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

Hey Karin,

Jammer dat het met die kleintjes niet zo super gaat met voeren. Heb je enig idee waarom? Wat een verhaal van dat katje zeg! Jeetje ik zou hetzelfde hebben gedaan. een kans is beter dan geen kans. Ik neem aan dat als alles goed dit katje bij je blijft? Ik denk dat hij/zij er wel doorkomt.

Rian,

tja ik hoef niet tezeggen welke ik het mooist vind.. spreekt voor zich bij mij  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Dit was ook één van de redenen waarom mijn ouders ermee gestopt zijn om er mee te fokken, wij hadden ze ook voor ons plezier en vinden die met neus mooier dan die zonder neus.

Er was alleen meer vraag op dat moment naar de neusloze  :-\ en op TT´s en show had je al helemaal geen kans meer "met neus".

Sorry, Karin, wel erg off-topic in jouw dagboekje.  :-[

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Ach wat een lekker snoepie :-*

Ik had precies hetzelfde gedaan ;)
Toppie hoor, dat jij de zorg op je neemt.

Ik heb dat voer van Hill's dit jaar ook gebruikt om een teefje van mijn ouders te dwangvoeren :-\
Dat werkte wel ontzettend goed.

Ik hoop dat dit kleine snoepje het gaat redden en een heel mooi leventje tegemoet gaat :D

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

Citaat van: Rianne op  9 november 2006, 20:01:58
Dat neusje... is het echt zo'n ingeslagen platte neus, of nog een beetje toonbaar, zoals mijn katten? (kwestie van smaak, ik vind het geen potje, zo'n kat die de hele dag zit te tranen) ;)




Gelukkig heeft het wel een neusje. Deze fokker wil alleen maar hele platgeslagen neusjes, misschien dat hij daarom er geen tijd in wilde steken. Niet showwaardig 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Inger m op  9 november 2006, 20:05:27
Citaat van: Karin op  9 november 2006, 19:47:44
.
CitaatIk vond het kopje ook vrij plat lijken. Dat wassen is iig wel een goed teken. Maargoed door dat haar ziet is er toch een beetje 'apart' uit.


Hahahaha, het is een pers, die zien er altijd zo uit  ;D Hij is alleen een beetje vies van de pap en zo. verder is hij ook veel te klein enzo. Ook zou een kambeurt geen overbodige luxe zijn, maar eerst maar eens aansterken.


Hoi,
Ik weet het. Het was ook een reactie op Caroline die begon over de pers. Persoonlijk is zo'n kat met platte kop niet mijn smaak, maar zo te lezen zijn er ook gradaties in (zo schrijft Rianne). Ik ga weleens kijken op kattenshows, dus ik ben globaal wel bekend met de verschillende kattenrassen. Bij onze buren hebben ze ook een pers.

gr Inger


Het is ook niet mijn ras, maar dat arme beesje heeft zichzelf niet gemaakt 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Lin op  9 november 2006, 20:16:32
Hey Karin,

Jammer dat het met die kleintjes niet zo super gaat met voeren. Heb je enig idee waarom? Wat een verhaal van dat katje zeg! Jeetje ik zou hetzelfde hebben gedaan. een kans is beter dan geen kans. Ik neem aan dat als alles goed dit katje bij je blijft? Ik denk dat hij/zij er wel doorkomt.

Rian,

tja ik hoef niet tezeggen welke ik het mooist vind.. spreekt voor zich bij mij :D


Het is hun eerste nest. Misschien zijn ze zo geschokken van dat dode jong. Dat is het enige wat ik me kan bedenken 

Het ligt niet in de planning dat het katje blijft, ik heb zelf al 5 katten en ik weet niet of ze dat wel gaan accepteren. Maar daar maak ik me verder nog niet druk over, eerst maar eens overleven, dan zien we wel    Het is niet de eerste kat die ik mee heb genomen uit de praktijk en tot nu toe zijn ze allemaal weg gegaan. Maar dat waren allemaal volwassen katten, dat gaat sowieso niet met onze katten.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Caroline op  9 november 2006, 20:18:39
Dit was ook één van de redenen waarom mijn ouders ermee gestopt zijn om er mee te fokken, wij hadden ze ook voor ons plezier en vinden die met neus mooier dan die zonder neus.

Er was alleen meer vraag op dat moment naar de neusloze  :-\ en op TT´s en show had je al helemaal geen kans meer "met neus".

Sorry, Karin, wel erg off-topic in jouw dagboekje.  :-[

Succes!!


Ach, maakt niet uit hoor, mijn dagboekje puilt al uit wat betreft valkparkietjes, er mag wel een katje tussendoor 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Mariska op  9 november 2006, 21:52:08
Ach wat een lekker snoepie :-*

Ik had precies hetzelfde gedaan ;)
Toppie hoor, dat jij de zorg op je neemt.

Ik heb dat voer van Hill's dit jaar ook gebruikt om een teefje van mijn ouders te dwangvoeren :-\
Dat werkte wel ontzettend goed.

Ik hoop dat dit kleine snoepje het gaat redden en een heel mooi leventje tegemoet gaat :D

Liefs
Maris!!


Dank je. Ja, het is heel goed voer. Ik heb er ook ooit een bunzingjong mee groot gebracht    Als ik het jong niet mee had genomen was het ingeslapen, en dat wil ik zeker niet op mijn geweten hebben. Als er een kleine kans ik probeer ik het...
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Niet showwaardig? Is een katwaardig bestaan niet veel belangrijker...
Ik ben 1 keer naar een onofficiele show geweest met mijn Shaded Golden (de bruine pers) en naast me zat een pracht van een pers, een hele grote kat met een prachtige vacht. En, heel grappig, hij at uit z'n pootje. De eigenares zat hem heel trots te borstelen en te kammen, en de kat vond het zalig.
Ze ging naar de keurmeester. Later kwam ze terug, smeet de kat in de bench en ging weg. Wat bleek, het dier had een aangeboren handicap met z'n bekje en er mocht niet mee gefokt worden... Als je er zo mee om gaat, dan houd je toch niet van je dieren? :'(

Karin

Alsof die kat er wat aan kan doen  >:( Ja, ik heb het idee dat er in de perzenwereld heel veel rotte appels zitten !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Mijn vader had vroeger een witte Pers, die nog Nederlands Kampioen is geweest geloof ik. Mijn ouders gingen ermee naar shows en wat ze daar gezien hebben... Eigenlijk gebeurd hetzelfde op vogelshows, mensen die een dier bevuilen met sigaretten as bijvoorbeeld. Alles haat en nijd in de 'showbizz'. Dat leed wilde ik mij en mijn dieren besparen dus ben er nooit mee naar officiele shows geweest.

Monky

Hi Karin,

Wat een schatje is dat katje  :-*
Ik hoop echt dat ze er weer bovenop komen.

Hoe gaat het met het jonge grut?

Heb je al enige wipwap signalen bij de cati's gezien?
Inquiring minds...wanna know  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Karin

10 november 2006, 19:36:02 #2577 Last Edit: 10 november 2006, 19:40:09 by Karin
Helaas bij de catharina's nog weinig activiteit     Ze zitten wel regelmatig in het blok, maar meer om te spelen denk ik. Wel veel geknuffel en gevoer ( en de kweker vertelde me dat een man, in dit geval Kiwi, nooit een andere man zal voeren, dus ik neem nog steeds aan dat Tinka / lemon een pop is. Maar ja, nog geen eitjes te zien      ) en in hun oude kooi ook veel gewipwap. Misschien moeten ze nog even wennen aan de nieuwe kooi 
Ik zal zo weer een update van de piepkuikens neerzetten, moet de foto's nog bewerken.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, hier dan eindelijk weer foto's van de piepkuikens. Na de dood van het ene jong had ik er ff een paar dagen geen zin in. De jongen voer ik nu dus bij, omdat de ouders heel slecht voeren. Zolang er nog een beetje gevoerd wordt laat ik ze er wel bij zitten. Het oudste jong was iets afgevallen, maar dat komt omdat hij de pap slecht neemt. De andere 2 zijn bijgekomen. Vooral het kleinste jong eet geweldig pap. Vreemd hè, dat zie ik bij bijna alle nesten, dat de jongste de pap het beste naar binnenslurpen. En ze schelen maar een paar dagen. Dit is het oudste jong :



Dit is het tweede jong :



En dit het pleegjong :



Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mariska

Hoi Karin,

Wat gaat het hard :o
Het zijn echt plaatjes om te zien :-*

Ik had hier trouwens ook dat de jongste de pap goed namen en de oudste niet.
Een wereld van verschil was het ::)

En als het klopt wat de cathikweker tegen jou heeft gezegd is mijn vermoeden ook bevestigd ;D
Hier wordt er namelijk ook 1 gevoerd.

Ik ben wel benieuwd wanneer ze aan een nestje gaan beginnen ;D

Hoe is het met het poesje?

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)