20 mei 2024, 18:02:33

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Met de andere 3 valkjes gaat het in principe nu goed, alleen de ouders voeren bijna niet meer  Ik ben ze nu dus bij aan het voeren. Voorlopig 3 x per dag, want ik hoop dat de ouders het weer op gaan pakken. Ik heb vanmiddag een extra brood voor ze gebakken in de hoop dat ze weer goed gaan voeren 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Naast de piepkuikens die ik nu gedeeltelijk met de hand groot breng ( zie hier boven ) heb ik er nog een handenbindertje bij    Een jong katje van een week of 7 - 8, maar hij ziet eruit alsof het 3 - 4 weken is. Hij heeft niesziekte en een zware longontsteking en toen ik hem meenam gaf de dierenarts hem 20 % kans om het te overleven    De fokker  vond het niet de moeite waard en wilde hem in laten slapen    Ik ga dus proberen om het toch groot te krijgen. Om de dag geef ik antibioticainjecties en eerst gaf ik met een spuit speciaal blikvoer ( Hill's A/D ) aangemaakt met wat water in de bek. Sinds vandaag eet hij het ook een beetje van een schoteltje. Hij is nog geen gram bijgekomen de afgelopen dagen en is broodmager, hij heeft eerst alle kracht nodig om beter te worden. Ik hoop dat hij dan ook een beetje gaat groeien. Hij heeft een kruikje en ik heb de verwarming dag en nacht lekker hoog staan. Hij zit in de oude bench van Indy ( daar past Indy al lang niet meer in    )

Hier is de kleine : http://www.youtube.com/watch?v=scsqg1EHj7c
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Tjonge! :o Het beestje ziet er niet uit! :(




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Inger m

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op  9 november 2006, 18:38:26
Tjonge! :o Het beestje ziet er niet uit! :(


Hoi,
Dat wilde ik nu net niet zeggen... :D
Is het een raskatje of lijkt het haar zolang?

Succes ermee!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Caroline

Och, Karin wat een scheetje!!  :'(

Een klein Persje, toch??

Mijn ouders hebben die vroeger gefokt en lang geleden heb ik er zelf ook 3 gehad.

Ik duim voor jullie dat hij het gaat redden.

Heel veel sterkte ermee.

Geen haar maar een lekkere knuffel van me.

Groetjes!!

PS. op zich ziet hij er best wel goed uit, zoals hij zich lekker zitte wassen, niet helemaal een verkeerd teken.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inger m

Hoi Caroline,
Ik vond het kopje ook vrij plat lijken. Dat wassen is iig wel een goed teken. Maargoed door dat haar ziet is er toch een beetje 'apart' uit.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Hoi Karin,

aan de vacht is wel te zien dat het niet goed gaat met het beestje. :-\ De vacht van een pers moet er mooi uitzien, en niet in plukjes zoals bij je kleintje. Kleine persjes zijn net wattenbolletjes... Mocht je vragen hebben over Perzen kun je me altijd een IM sturen, ik heb er hier ook 2 rondlopen. :)
Ik zal voor het kleintje duimen.

Karin

9 november 2006, 19:47:44 #2557 Last Edit: 9 november 2006, 19:50:31 by Karin
.
CitaatIk vond het kopje ook vrij plat lijken. Dat wassen is iig wel een goed teken. Maargoed door dat haar ziet is er toch een beetje 'apart' uit.


Hahahaha, het is een pers, die zien er altijd zo uit  ;D Hij is alleen een beetje vies van de pap en zo. verder is hij ook veel te klein enzo. Ook zou een kambeurt geen overbodige luxe zijn, maar eerst maar eens aansterken.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Wel proberen hoor, want de vacht vertelt een hoop over de gezondheid. En ze vinden het erg lekker, hier tenminste wel ;)


Caroline

Ja dat dacht ik al.

Ik heb zo'n 20 jaar geleden ook zo'n kleintje gehad, en die was bij ons geboren met een zware hartafwijking, die was ook zo ontzettend klein en mager voor haar leeftijd. Met een beetje geluk kon ze een paar jaar oud worden in het ongustigste geval maar een paar weekjes.

Ze kon heerlijk spelen maar was soms zo ontzettend moe dat ze het heel erg benauwd kreeg. Dit was niet altijd zo, soms ging het ook dagen goed. Op een middag lag ze bij me opschoot bij te komen van het spelen, een gegeven moment haalde ze nog een keertje diep adem en blies die voor de laatste keer uit. 4 1/2 maand oud is ze geworden, niet oud maar ze heeft wel genoten in dat korte leventje. Met volledige rust hadze misschien ietsje ouder geworden.

Hopelijk redt jouw kleintje het wel.  :)

PS. ik zou toch alvast elke dag eventjes met een zacht borsteltje zijn vachtje strelen, puur alleen om te wennen, het is hetzelfde als bij honden, wat ze in de eerste weken niet hebben meegemaakt gaan ze vaak als eng of vervelend ervaren.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Als het dit weekend nog leeft ga ik het helemaal wassen en kammen, dus dan zal het er weer mooi uit zien  ;D Maar het is al een heel verschil met maandag hoor, toen zat ook zijn neusje potdicht.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Dat neusje... is het echt zo'n ingeslagen platte neus, of nog een beetje toonbaar, zoals mijn katten? (kwestie van smaak, ik vind het geen potje, zo'n kat die de hele dag zit te tranen) ;)


Inger m

Citaat van: Karin op  9 november 2006, 19:47:44
.
CitaatIk vond het kopje ook vrij plat lijken. Dat wassen is iig wel een goed teken. Maargoed door dat haar ziet is er toch een beetje 'apart' uit.


Hahahaha, het is een pers, die zien er altijd zo uit  ;D Hij is alleen een beetje vies van de pap en zo. verder is hij ook veel te klein enzo. Ook zou een kambeurt geen overbodige luxe zijn, maar eerst maar eens aansterken.


Hoi,
Ik weet het. Het was ook een reactie op Caroline die begon over de pers. Persoonlijk is zo'n kat met platte kop niet mijn smaak, maar zo te lezen zijn er ook gradaties in (zo schrijft Rianne). Ik ga weleens kijken op kattenshows, dus ik ben globaal wel bekend met de verschillende kattenrassen. Bij onze buren hebben ze ook een pers.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

Citaat van: Rianne op  9 november 2006, 20:01:58
Dat neusje... is het echt zo'n ingeslagen platte neus, of nog een beetje toonbaar, zoals mijn katten? (kwestie van smaak, ik vind het geen potje, zo'n kat die de hele dag zit te tranen) ;)




Ja, er zijn dus gradaties. Ik vind iig die achterste pers wel mooi. Met name de koptekening en de kleur van de vacht.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

Hoi Inger,

ik ben opgegroeid met Perzen, maar altijd haden onze Perzen een neusje. Hier wordt ik ook niet vrolijk van: Klik!
De Pers van vroeger had gewoon een normale neus maar het lijkt nu de hype om de neus in het kopje te fokken ipv eraan. :-\ Maar ja zo gaat het bij vogels ook. Het ziet er leuk uit maar is voor het dier alleen maar lastig.