1 juni 2024, 22:11:46

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Caroline

 :-\ Jammer, de eitjes van Dizzy.  :-\

Succes met de tweede ronde van Dizzy & Diba.

En natuurlijk ook veel succes met de andere, die al een broedblok hebben.

Kijk al weer uit naar de geweldige foto's die je altijd plaatst.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Citaat van: ManjaV op 24 oktober 2006, 09:52:56
Hoi Karin,

Nou, dat gaat goed met Magic en Dimple :D :D :D
Jammer dat de eitjes van Dizzy onbevrucht zijn...maar misschien moeten ze toch nog wat meer aan elkaar wennen?
Ga je anders voor allebei een andere partner zoeken?

Groetjes,
Manja


Nee, dan hebben ze gewoon pech gehad en zullen ze een broer-zus relatie hebben ;) Anders groeit de vogelkamer uit zijn voegen. Maar ik denk dat ze uiteindelijk wel gaat zwichten voor zijn charmes, want hij zingt haar prachtig toe  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Caroline op 24 oktober 2006, 11:25:38

Kijk al weer uit naar de geweldige foto's die je altijd plaatst. :D

Groetjes!!


Heb al hele mooie gemaakt ;) O.a. van de catharina's die het blokje inspecteren. Ik zal er van de week wat van plaatsen. Ik ben er ook achter gekomen dat ze er samen 's nachts in slapen. Lief hè ?  :-* :-* :-*
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Citaat


Nee, dan hebben ze gewoon pech gehad en zullen ze een broer-zus relatie hebben ;) Anders groeit de vogelkamer uit zijn voegen. Maar ik denk dat ze uiteindelijk wel gaat zwichten voor zijn charmes, want hij zingt haar prachtig toe  ;D ;D ;D
Citaat


Nou, dan moet het wel goedkomen. ;D ;D ;D Die mannelijke charmes laten haar vast niet onberoerd ;D ;)


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Het was de afgelopen week hier erg spannend ! Mijn onervaren koppel Jipper en Mellody hadden drie eitjes en alledrie bevrucht ! Het eerste ei kwam 19 oktober uit :



Het tweede ei kwam 20 oktober uit :



21 oktober heb ik deze foto's gemaakt

Dit is het oudste jong



En dit het tweede jong



En hier saampjes, wachtens op een broertje of zusje




En jááá, daar was hij / zij dan ! De 21e werd het derde jong geboren.





22 oktober



Jong 1



Jong 2



Jong 3



23 oktober, gezellig met zijn drietjes



De 25e, nog steeds met zijn drietjes....



..... maar het was bijna met zijn tweetjes. Ineens vond ik het derde jong aan de andere kant van het blok, koud, bijna lege krop.... Ik heb het snel opgewarmd, wat pap met druivensuiker gegeven en tussen de 2 andere jongen gezet. Ik ben toen veel gaan controleren, eerst ieder half uur, toen ieder uur, drie uur enz. Maar gelukkig was het kropje steeds netjes gevuld en zat het jong lekker warm bij de nestgenootjes. Ik controleer nog steeds als ik de ouders voer kom geven ( 3 x per dag, ze gaan dan van het nest af om te eten, kan ik rustig kijken  ;)  ). Hopelijk blijft het dus goed gaan. Want het is een onervaren koppel, dus ze kunnen ineens er de brui aan geven, zoals Kazoo deed  ::)

Het koppel Raven en Luana hadden 5 eitjes, alle vijf bevrucht. Omdat dit een ervaren koppel is ( heeft een nest bij Inger gehad ) heb ik ze tegelijk met een onervaren koppel een blok gegeven, vooral het geval dat koppel in de fout ging. Maar het tegenovergestelde is waar ! 23 oktober hoorde ik  2 eitjes piepen. een half uurtje erna hoorde ik al voergeluidjes, dus ik ging er van uit dat het eerste eitje uitgekomen was. Toen ik de volgende dag controleerde bleek niet het eerste jong maar het tweede uitgekomen te zijn. Het eerste ei was wel aangepikt, maar helaas is het jong niet uitgekomen. Normaal kan het nog wel eens 1 of 2 dagen duren nadat een ei begint te piepen, maar dit jong is al binnen 12 uur nadat het begon te piepen in het ei dood gegaan. Heel jammer, maar goed, 10 x liever een jong in het ei dood dan een geboren jong  ::) Dit is dus het tweede jong, het is of een wildkleur man of een geparelde man. Het is hier 1 dag oud :



En hier 2 dagen oud



Ik had inmiddels gezien dat het 4e ei zich in een vroeg stadium al niet meer verder ontwikkelt heeft. Met het lampje zag ik piepkleine haarscheurtjes, maar of dat de oorzaak is of dat de vrucht gewoon niet goed was, geen idee.

Het jong werd goed gevoerd en het was dus wachten op ei 3 en ei 5. Maar eergisteren kwam ik terug van de tandarts en zag ineens beide ouders op stok zitten, en ik zag aan ze dat ze iets hadden van "zo, klaar !". Ik dus het broedblok open gedaan, en ja hoor, eitjes koud en jong koud met een lege krop. Hup, jong opgewarmd, papje erin en stiekem bij de jongen van Jipper en Mellody gezet. De 2 eitjes zullen wel niets meer worden, maar weggooien kan altijd nog, dus die heb ik bij Dizzy en Diba gelegt die op hun onbevruchte eitjes zitten te broeden. Natuurlijk heel spannend of het jong gevoerd zou worden, maar bij de controle had het een lekker vol kropje  ;D Het is afwachten of ze alle 4 groot worden, want ze zitten wel bij een onervaren koppel, maar ze doen zo hun best ! Af en toe vallen de jongen gewoon om van de volle kropjes  ;D ;D ;D

Hier zitten ze alle vier, gisteren moest ik het blok even schoonmaken, dus mochten ze even in het mandje, lief hè ?  ;D




Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Ach wat leuk, weer donsjesfoto's!!!!

Speciale donsjes nog wel.

Een dikke knuffel van tante Fleur, tante Chica en tante Noa voor hun nieuwe neefjes en nichtjes.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Karin!

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe donsjes! Wat leuk zeg! :D :D
Wat lief om te zien hoe ze daar in het mandje liggen.  :-* :-* :-*

Je hebt weer een prachtig stel kleintjes zo bijelkaar! :D
Geniet er maar lekker van.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

*Esther*


*Yvon

28 oktober 2006, 23:46:49 #2498 Last Edit: 28 oktober 2006, 23:51:45 by Yvon en Rene
Hoi hoi

Gefeliciteerd !!
Wat een leuke fotoos !!
Ze zien er allemaal zo lieffffffff uit.  ;D
Ik ben even op je site wezen kijken om te zien watvoor mutaties dit zal gaan worden.
Ik ben heel benieuwd hoe bont ze dus gaan worden.  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Marc van de Kuifjes

Hmmm... bonte witmaskertjes :D... waar heb ik hier nog een plaatsje vrij ???...
euh... nergens... :(




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

29 oktober 2006, 13:48:10 #2500 Last Edit: 29 oktober 2006, 14:43:01 by Karin
Allemaal bedankt voor jullie felicitaties !  :-*

En dan nog een nieuwtje.... Gisteren zijn we één van de primrose mannen die ik had ( je weet wel, ik kocht er 2 in de hoop dat er 1 pop bij zat, maar uit DNA bleek dat het beide mannen zijn  ::)  ) omgeruild. Hij had hetzelfde probleem, maar had 2 popjes  ;D

Omdat zijn pop lang niet zo mooi is als mijn man wilde ik er wel wat geld bij, maar hij wilde geen geld uitgeven ( hij ruilt altijd ). Maar hij wilde er wel een cinnamon geelwang popje bij doen. Ik wilde die primrose pop wel erg graag ( kan ik als ze uit quarantaine komt al meteen gaan kweken met haar en mijn cinnamon primrose witmasker man, want ze is 1 1/2 jaar ), dus heb er in toegestemd.

Alleen heb ik zelf niks aan die pop ( ik doe niets met geelwangen ), dus nu ga ik een heel goed adres voor haar zoeken. Moet lukken, want het is een pracht valkje én ze komt uit ouders die zelf gebroed én zelf verzorgt hebben. Verder is ze kanssplit voor bont én kanssplit fallow ! En er is een grote kans dat ze inderdaad split fallow is, want ze is zachter qua kleur dan gewoon cinnamon. Helaas is dat niet goed op de foto te zien. Ze is van juni dit jaar. Dit is ze :



Mooi hè ? Ze zit nu samen met de primrose pop in mij quarantainekamer. Mocht iemand interesse hebben... ik hoef er geen hoofdprijs voor, een goed adres met een ruime volière is het belangrijkste !

Ik vond het moeilijk om de primrose man weg te doen, maar hij is in een schitterende volière gekomen en.... binnen een half uur begon hij al popjes te versieren  ;D Hij was vanzelf van het binnenhok naar buiten gevlogen en had het geweldig naar zijn zin ! Ik hoop dus voor de pop ook zo'n fijn adres te vinden. De man had al lange tijd in quarantaine gezeten, dus hij kon er lekker meteen bij.

Dit is de primrose pop die ik dus geruilt heb. Ze is en cinnamon en heeft parels, ik had liever zonder gehad, maar ja... moeilijk te vinden :



Ze heeft dus wel iets een vlek op de borst en de vleugelvlekken zijn groter. Maar ach, we zullen zien wat er uit gaat komen  ;D Ik hoop dat er ook een mooie pop uitkomt, dan kan ik die bij mij andere primrose man zetten die ik voorlopig hou.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Als je 't mij vraagt is het nu het juiste moment om iets met geelwangen te gaan doen! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Yvon

Hoi hoi

CitaatDit is de primrose pop die ik dus geruikt heb. Ze is en cinnamon en heeft parels, ik had liever zonder gehad, maar ja... moeilijk te vinden :

Ze moet zeker wel lekker ruiken.  :P ;D
Ze ziet er dan ook prachtig uit !
Als ik ze zo ziet,zou ze een prachtig popje zijn voor onze fallow.....  ;)
(na een paar min. bedenken)
Durven we het toch niet aan,ze hebben hier de vrije keus.  :-\
En je nieuwe popje ziet er ook prachtig uit,ook om te  :-*

Groetjes Yvon[/color]

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Karin

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 29 oktober 2006, 14:18:03
Als je 't mij vraagt is het nu het juiste moment om iets met geelwangen te gaan doen! ;D


Nee hoor, mijn vogelkamer is nu gesloten voor "wilde valkjes" Alleen voor tamme popjes kan ik nog plek maken bij mijn vrijgezelle dames En meer kweekkoppels ook niet, want ik moet ook al die jongen tam maken
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Yvon en Rene op 29 oktober 2006, 14:31:14
Hoi hoi

CitaatDit is de primrose pop die ik dus geruikt heb. Ze is en cinnamon en heeft parels, ik had liever zonder gehad, maar ja... moeilijk te vinden :

Ze moet zeker wel lekker ruiken. :P ;D
Ze ziet er dan ook prachtig uit !
Als ik ze zo ziet,zou ze een prachtig popje zijn voor onze fallow..... ;)
(na een paar min. bedenken)
Durven we het toch niet aan,ze hebben hier de vrije keus. :-\
En je nieuwe popje ziet er ook prachtig uit,ook om te :-*

Groetjes Yvon[/color]


Ja, die K zit ook veel te dicht bij de L

Hoe bedoel je dat ze de vrije keus hebben ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves