2 juni 2024, 16:01:37

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

Hey Karin,
dan neem je waarschijnlijk al meer mee dan ik want ik heb dat allemaal net ingeslagen,ik ben al voorzien ;D
ik ga voor het kijken kijken niet kopen denk ik ;D

groetjes eefje

Karin

7 oktober 2006, 18:18:40 #2461 Last Edit: 7 oktober 2006, 18:34:16 by Karin
Nou, we zijn vanmiddag naar de Zilk geweest hoor. Eerlijk gezegt viel het wel een beetje tegen, wel veel mooi gekleurde vogels ( én ruime kooien ! Maar weinig zaten in een TT kooi ), maar maar weinig valkjes en ik vind die van mij een stuk mooier  ;D  Helaas ook geen verkoop van allerlei leuke vogeldingetjes ( voerbakjes, trosgierst enz. ), alleen wat vogelboekjes.

We zijn op de terugweg nog even langs Geon Schrijvers geweest. Even snel langs de vogeltjes, maar ook niet zoveel, en ik heb nog een fles eucalyptusreiniger gekocht. Wel aan de prijs, maar gewoon een keer proberen. Nu gebruik ik meestal allesreiniger voor de kooien of citronella.

Het was hééééél gezellig in de auto met Eefje-Eefje en Huig-Huig  ;) Ze hebben nog even puppy bewonderd, die is natuurlijk onweerstaanbaar :



klik hier

Ze gingen daarna naar de Mac, ik ben even later op de bank in slaap gevallen, vannacht een beetje te weinig geslapen  ;D Nog een tijdje bezig geweest met paint shop pro en dan vergeet je zo de tijd.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

He Karin,

Huig-Huig wil toch een tomtom ;D
haha het was weer ouderwets autorijden (das een tijd geleden hoor,meestal gaat het goed ;) )
Maar het was idd een beetje minimaal,geen bijzondere mutaties en ook niet veel valkjes idd,beetje jammer.
Maar ik vond het wel leuk zo ff.

groetjes eefje

Karin

Vond ik ook hoor, en ik kon toch niet uren weg voor puppy  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

eefje nieuwenburg

nee precies!
tis een schatje hoor maar ze is wel al veel groter dan ik verwacht had!
Gaat ook zo hard he met die jonge beestjes.

groetjes eefje

Karin

11 oktober 2006, 21:04:34 #2465 Last Edit: 11 oktober 2006, 23:32:49 by Karin
Sterre vliegt !
Ben daar zo blij mee ! Ok, het is nog niet geweldig, maar ze kan zich nu een stuk beter redden als ze los vliegt en hoeft niet steeds op mijn schouders of hoofd overal heen gebracht te worden
Sterre was het vogeltje die ik vanaf een dag of 4 met de hand groot heb gebracht. Ze was heel lang een achterlopertje en ongeveer de helft van haar vliegpennen waren niet goed ontwikkeld. Haar staart brak hierdoor ook steeds af. Nu is ze helemaal een schitterend valkje geworden, bijna lichtgevend geel met cinnamon pareltjes

Ik heb nog een probleem. 2 valkjes die bij mij vandaan komen moeten terug, omdat ze te veel schreeuwen en de baasjes hierniet meer tegen kunnen. Nu had ik een geweldig adres voor ze gevonden, en ik dacht dat het in de buurt van Roermond was en de eigenaren wilde ze er wel naartoe brengen. Nu blijken ze iets verder te wonen ( 15 minuten van Maastricht ) en dat vinden ze te ver om te brengen  :'( Degene die ze graag wil opvangen heeft zelf geen rijbewijs en haar man gaat net het ziekenhuis in. Balen zeg ! Ik probeer nog een oplossing te zoeken. Ik heb ze liever niet in mijn huis terug, omdat ik i.v.m. de kweek geen kooien over heb ( alleen hele kleine die ik voor vervoer gebruik ) en eigelijk ook geen plek. Ik heb natuurlijk nog steeds een paar valkjes in quarantaine zitten en ik wil ze niet in de vogelkamer i.v.m. de kweekblokken. Ik hoop dat ik een oplossing kan vinden, want ze moeten zondag de deur uit  :o

Ik zag vandaag Dizzy even buurten in het broedblok, zou ze toch......  ;D Wie weet toch kleine Dizzy's en Diba's ! Nou, ze hebben de tijd tot maart. Als ze dan nog niks hebben gaat het blok weg.

De catharina's hebben bijna al het zaagsel uit het blok gegooid, maar nog geen eitjes.

De andere 2 koppels doen wel flink hun best. Mijn onervaren koppeltje zitten bijna de hele dag samen in het blok Zo lief !

Het andere koppel stinkt mijn vogelkamer uit Ze ( ik denk vooral het popje ) waren al een week of 2 voordat er eitjes waren flinke flatsen gaan poepen. Omdat ik het broedblok op een tafeltje heb gezet ( kon even geen andere oplossing vinden ) zit alles onder de spetters, de wanden, de tafel.... alles ! Ik krab regelmatig het ergste van de tafel, maar ff lekker flink schobben zit er niet in, dan verstoord ik ze te veel. Dus moet ik me neus maar dichthouden

Ik heb gisteren de ringen voor 2007 binnen gekregen, ik vind het heel apart, dat zwart  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Allereerst: super dat Sterre vliegt! Het is een prachtig valkje geworden! Dankzij je goede zorgen! Gefeliciteerd :D

En wat jammer dat de eigenaren ze niet kunnen brengen zeg. Kunnen ze dan niet naar de oorspronkelijke plek rijden en dat die mevrouw ze oppikt met bijvoorbeeld de bus? Tja het is wel een beetje omslachtig. Of wat als die mevrouw aanbiedt de benzinekosten te vergoeden? Misschien ook een idee...

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Karin

Citaat van: ManjaV op 12 oktober 2006, 08:12:53
Hey Karin,

Allereerst: super dat Sterre vliegt! Het is een prachtig valkje geworden! Dankzij je goede zorgen! Gefeliciteerd :D

En wat jammer dat de eigenaren ze niet kunnen brengen zeg. Kunnen ze dan niet naar de oorspronkelijke plek rijden en dat die mevrouw ze oppikt met bijvoorbeeld de bus? Tja het is wel een beetje omslachtig. Of wat als die mevrouw aanbiedt de benzinekosten te vergoeden? Misschien ook een idee...

Groetjes,
Manja


Ik weet nog niet hoe we het op gaan lossen. Ik heb in het ergste geval iemand die ze dan tijdelijk opvangt tot dat haar man na ziekenhuisopname opgeknapt is en weer kan rijden. Wel jammer, want dan moeten de valkjes alsnog eerst bij iemand anders voor ze door gaan naar dat adres.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Wat een heerlijke foto van je pup  :-*

En wat gaaf dat Sterre vliegt!!!

Wat jammer van die twee valkjes. Als ik niet met vakantie was geweest de komende 3 weken, had ik denk ik wel tot die tijd op willen vangen  :-\

Fijn dat het goed gaat met je hitsige vogels...  ;D
Ik hoop dat de catharina's nog wat leuks gaan doen dan alleen maar zaagsels verwijderen  :P ::)

Ik ben benieuwd hoe het dit seizoen allemaal bij je zal gaan.

Groetjes,
Monky

Karin

CitaatIk hoop dat de catharina's nog wat leuks gaan doen dan alleen maar zaagsels verwijderen   


Hahaha, dat hoop ik ook ja, maar tot nu toe nog niks hoor  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Eindelijk zijn Dizzy en Diba ook aan een nest begonnen ! Dat heeft zeker een week of 6 geduurd ! Of er iets bevrucht is weet ik niet, ik heb ze niet zien wipwappen, maar dat zegt natuurlijk niks  ;D Ze gaan niet wachten tot ik er ben
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Als ik het zo hoor gaat het erg druk worden! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Esther*


Karin

CitaatAls ik het zo hoor gaat het erg druk worden! 


Jazeker ! nu 3 koppels en eigelijk wilde ik bij 2 andere koppels deze week de blokken op gaan hangen, maar...... KOOIEN TEKORT !! Ik had nog 2 ferplast Greta kooien, maar daar zitten nu de 2 primrose mannen in waarvan ik hoopte  dat het poppen waren. Omdat ik er één nog voorlopig hou en de andere over 1 of 2 weken ga ruilen voor een pop kan ik die kooien niet gebruiken. Ik heb nog wel 2 kamervolières over, maar ja, dan wordt het wel heel krap in de vogelkamer. Dus ik hoop nog aan 2 kooien te kunnen komen. Ik struin marktplaats al af  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

20 oktober 2006, 17:51:24 #2474 Last Edit: 20 oktober 2006, 19:33:45 by Karin
Ik heb vandaag een nieuwe kooi gekocht, helaas niet via marktplaats, maar een nieuwe ( wel via de groothandel  ;) , scheelt weer wat ). Ik wilde eigelijk dezelfde kooi die ik al had, nml deze :



Maar helaas was die niet op voorraad, dus het is deze geworden :



Ik zal een beetje gaan schuiven met valkjes in kooien en hoop dan toch in de ferplast Greta te kunnen kweken, dan vind ik wat handiger. Maar ja, ik heb wat valkjes in quarantaine en die moeten toch ook riant zitten  ;D ;D ;D
Ik moet wel kijken of ik na de kweek wel alle kooien weer op kan bergen  ::) Anders misschien deze weer verkopen, eventueel samen met een jong valkje. Weet ik zeker dat die lekker ruim zit  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves