1 juni 2024, 03:48:47

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Karin

Hele weekend druk bezig geweest, maar ik wil even melden dat ik vandaag bij de catharinaparkieten een blok heb opgehangen. Ik ben benieuwd !

Een kleine vlotte update van de valkjes met blokken :

Jipper en Mellody zijn lekker op dreef  ;D

Raven en Luana wipwappen wel wat af, maar nog geen ei, wel al 2 weken veel vieze flatsen. Vreems, heb ik nog nooit gehad, die hebben ze bij mij pas als ze broeden. Maar het zijn echt de zurige "kweekflatsen" dus ik maak me geen zorgen, ik wacht vol spanning op hun eerste eitjes !

Dizzy en Diba doen nog helemaal niks. Diba vindt Dizzy wel geweldig en gaat steeds het blok in, maar Dizzy vind helemaal niks aan Diba  :'( :'( :'( Nou ja, ik hoop dat het ooit nog komt.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, Luana is nu ook begonnen hoor  ;D Ik heb nu dus 2 koppels die druk in de weer zijn. Dizzy heeft er echt geen zin in en ik heb het idee dat Diba weer in de rui gaat. Hij heeft er overigens wel zin in, want hij zit steeds in het broedblok. Dizzy vliegt nu al 2 1/2 dag rond in de vogelkamer, ze vertikt het om in de kooi te gaan, leve de vrijheid !  ;D

Ik zag de catharina Tinka door het gaatje van het broedblok kijken, dus wie weet  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Valerie

Citaat van: Karin op 20 september 2006, 20:22:30
Citaat van: Mariska op 20 september 2006, 19:25:32
We (lees: ik) lijken wel een stelletje aasgieren hier :-[ ;D

Ga maar lekker van ze genieten en ik duim voor je dat het 2 popjes zijn ;)


Hahaha, zo wilde ik het nog net niet omschrijven  ;D Maar lijkt het wel op hè ? Jullie hopen allemaal dat het mannetjes zijn  ;D ;D ;D

Komen ze nu bij Maris te flifladderen? ;D
Wat jammer dat er geen pop tussen zit!



Monky

Hi Karin,

Een jong van jou wilde je heel erg graag gedag komen zeggen  :D



Wat ontzettend spannend weer allemaal. Je hebt heel veel andere koppels dan vorig jaar. En dan de catharina parkieten er nog bij.

Je gaat een hele boeiende seizoen tegemoed volgens mij  :D
Wel jammer dat Dizzy geen trek heeft.
Ik was eigenlijk wel benieuwd of haar partner to be net zulke lieve jongen geeft als Jazzy.

Ik blijf je volgen  ;)

Groetjes,
Monky



Karin

Citaat van: Monky op  3 oktober 2006, 23:42:02
Hi Karin,

Een jong van jou wilde je heel erg graag gedag komen zeggen :D



Wat ontzettend spannend weer allemaal. Je hebt heel veel andere koppels dan vorig jaar. En dan de catharina parkieten er nog bij.

Je gaat een hele boeiende seizoen tegemoed volgens mij :D
Wel jammer dat Dizzy geen trek heeft.
Ik was eigenlijk wel benieuwd of haar partner to be net zulke lieve jongen geeft als Jazzy.

Ik blijf je volgen ;)

Groetjes,
Monky





Mooie foto ;) Nou, ik geef ze nog wel de tijd hoor. Het blok blift maximaal tot maart hangen, dus ze hebben nog wel even tijd ;) Nu maar hopen dat Dizzy het toch op haar heupen krijgt  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Valerie op  3 oktober 2006, 21:57:04
Citaat van: Karin op 20 september 2006, 20:22:30
Citaat van: Mariska op 20 september 2006, 19:25:32
We (lees: ik) lijken wel een stelletje aasgieren hier :-[ ;D

Ga maar lekker van ze genieten en ik duim voor je dat het 2 popjes zijn ;)


Hahaha, zo wilde ik het nog net niet omschrijven ;D Maar lijkt het wel op hè ? Jullie hopen allemaal dat het mannetjes zijn ;D ;D ;D

Komen ze nu bij Maris te flifladderen? ;D
Wat jammer dat er geen pop tussen zit!


Nee, zij heeft ergens anders heel goedkoop 2 primroses ( of zwaarbonte ) gekocht  ;D Er zijn een paar geïntereseerde, ook iemand die een pop wil ruilen, maar die is lang niet zo mooi primrose als deze 2 mannen. Ik weet ook nog steeds niet of ik die mooiste weg doe. De andere wel, en die gaat misschien naar Bonnie. Even geïnformeerd hoe hij bij haar komt te zitten ( ik heb er wel moeite mee om ze te verkopen hoor. Normaal gaat alles wat er bij mij inkomt er nooit meer uit ) en ze krijgt mooie vluchten. Ik vind het het brelangrijkste dat ze goed komen te zitten. Lekker de ruimte.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hey Karin,

Leuk om te lezen dat alles bij jou weer gaat beginnen.
Ik ben benieuwd of Dizzy toch nog voor Diba's charmes gaat vallen ;D misschien was te toch te zeer gehecht aan Jazzy?
Maar wellicht komt het helemaal goed ;)

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hey Karin,

succes met deze broedronde. :) Hopelijk gaat het lukken allemaal.

Mariska

4 oktober 2006, 14:33:39 #2453 Last Edit: 4 oktober 2006, 14:37:58 by Mariska
Hoi Karin,

Ik ben ook heel benieuwd naar jou jongen dit seizoen :D
Het is altijd een genot om jou foto's te komen bekijken.
En nu nieuwe koppels en de catharinaatjes erbij.
Spannend hoor ;)

Kan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind om ze te verkopen.
Ik heb ook een mentaliteit van wat er in komt gaat er niet meer uit.
Maar als het jou droomkoppel in de weg staat en je een heel goed adres kunt vinden zoals bij Bonnie zou ik het zelf wel doen denk ik.

Citaat van: Karin op  4 oktober 2006, 01:32:48
Citaat van: Valerie op  3 oktober 2006, 21:57:04

Komen ze nu bij Maris te flifladderen? ;D
Wat jammer dat er geen pop tussen zit!


Nee, zij heeft ergens anders heel goedkoop 2 primroses ( of zwaarbonte ) gekocht ;D 


Uhm ja, een primrose voor 15 euro ::) ;D

Nou veel succes dit broedseizoen en dan nu maar wachten met zijn allen ;)

Liefs
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Karin

CitaatKan me goed voorstellen dat je het moeilijk vind om ze te verkopen.
Ik heb ook een mentaliteit van wat er in komt gaat er niet meer uit.
Maar als het jou droomkoppel in de weg staat en je een heel goed adres kunt vinden zoals bij Bonnie zou ik het zelf wel doen denk ik.


Bonnie gaat niet meer door, want ook zij wil alleen die met het meeste grijs  ;D Ik heb nog iemand ge-IMed die eerder ook interesse had en ik heb nog contact met iemand anders en als dat niet lukt ga ik een advertentie zetten. Ik heb geen haast, voorlopig blijft hij lekker zitten waar hij zit. Dit is degene die een mooie volière met mooie popjes zoekt  ;D :



Knappe vent toch ? Soms wou ik dat ik doorbreken naar de buren  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Yvon

Hoi hoi

Helaas hebben wij een ook man teveel. 
Anders had ik zeker interesse gehad.:(
En bij jou gaat het nu dus allemaal beginnen,
spannennnnnnnnd !!  ;D
Ben heel benieuwd wat er allemaal geboren gaat worden.

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Rianne

Ooohh wel een mooitje! Maar kweetniet wat mijn net niet primrose is :P Dat moet een man zijn voor mijn nog lang niet geboren lutino geelwang pop ;D

Karin

5 oktober 2006, 15:53:38 #2457 Last Edit: 5 oktober 2006, 17:02:56 by Karin
Nou, ik ben nu met iemand bezig die 2 primrose popjes van vorig jaar heeft. Omdat ze lang niet zo mooi zijn als mijn man wilde ik wel ruilen, maar met bijbetaling van zijn kant. Maar hij wil dit niet ( wil graag een gesloten beurs houden ), maar wil er wel een jonge cinnamon geelwang pop bij doen. Zelf doe ik niks met geelwangen, maar misschien dat ik daar iemand voor kan vinden en is het probleem opgelost  ;) Ik heb een foto gevraagt, ik ben benieuwd. Er zijn veel mensen met geelwangen tegenwoordig, dus er is vast wel iemand die vers bloed zoekt  ;D

p.s. : net eindelijk Dizzy terug in de kooi, Diba volgt dan meteen en Diba dook het broedblok in. Ik hoop dat hij toch Dizzy kan overhalen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Voorlopig is de primrose man die ik weg wil doen gereserveerd. Ik ga hem waarschijnlijk ruilen tegen de primrose pop die iets minder mooi is ( maar ja, zo mooi als deze mannen zijn vind je niet snel meer  ;D ) en een cinnamon geelwangpop. Eerst even afwachten op de foto's. Het mooie van deze pop is dat haar ouders beide broeden en zelfs samen in het blok de eitjes warm hielden en de jongen voerden. Een goede lijn dus ! Zelf heb ik er niet veel aan, maar ik vind er vast iemand voor. En een pop extra is minder een probleem dan een man extra  ;D De andere primrose man hou ik voorlopig. Ik heb er diverse liefhebbers voor die persé hem wilde dus hij moet wel heel bijzonder zijn  ;D ;D ;D Als het niet gaat kan ik er altijd een andere oplossing voor zoeken. Misschien een soort co-ownerschap of zo  ;)

Morgen ga ik met Eefje naar een vogelbeurs ( plus knaagdieren en reptielen volgens mij ) in de Zilk. Wie weet wat ik daar vind  ;D Ik koop niet graag op beursen, maar zeg nooit nooit  ;D Maar waarschijnlijk kom ik alleen thuis met nieuwe drinkbakjes en sepia of zo  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.