20 mei 2024, 11:23:13

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Inger m

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes op 31 juli 2006, 22:12:27
Citaat van: Karin op 31 juli 2006, 20:57:08
De man

Weet je wat nou het vreemde is ? De man heeft een cinnamon waas over zich heen, maar hun jongen hebben geen cinnamon  ??? rara, hoe kan dat ?


Volgens mij is de pop vreemd gegaan ;D!

Best wel een mooie mutatie. Ik neem aan dat het geen lutino witmasker is? (of wat voor nieuwe benaming ze daar voor bedacht hebben... ::))


Ja, echt niet dus!  >:(
Dit koppel was pas enkele weken bijelkaar, toen ze begonnen met broeden. Dat is heel vlot gegaan. De andere koppels zaten op dat moment al druk te broeden. Ik heb ook niet het idee dat ze interesse had in andere mannen of andersom.

Over haar achtergrond is verder overigens niets bekend.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Caroline

Ik dacht ook al een cinnamonwaas te zien, het blijft vreemd bij albino's. Volgens mij kan het ook nog vuil zijn hoor, net na de rui zijn mijn 2 albino's ook veel witter dan er vlak voor.  ::)

Mooi koppel hoor, veel succes ermee.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Inger m

Hoi,
Nee, het is geen vuil. Dit is duidelijk een lichte waas over de veren. Op de plekken die normaal bij een valkparkiet wit zijn, zijn bij hem ook wit. Ik zal zn moeder eens goed bekijken...eens kijken wat zijn voor inbreng heeft. Zij is overigens op sommige plekken wel vuil, maar dat toont heel anders.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Caroline

Aha, het was ook maar een idee. En ik vuil klinkt gelijk zo ... Ik bedoelde eigenlijk meer verkleurd na enkele maanden. Hier zie ik dat bij beide albino's op de uiteiinde van de staart en de slagpennen.

Ben benieuwd, heb je de moeder zelf ook??


Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Misschien is het dan toch geen cinnamon wat wij altijd denken, die waas  ;D Ik ben benieuwd wat voor mooie jongen ik uit dit koppeltje krijg ! Ze gaan vast hun best doen  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ineke


Inger m

Hoi,
Mogelijk een restantje pigment, maar heeft het helemaal geen cinnamon achtergrond (lees: vererving).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Mandy

Mooie nieuwe valken heb je er weer bij hoor, prachtig! :D

En weet je, Bernard heeft mij juist in het begin uitgelegd dat alle lutino/albino mannen na de rui een "vuile" cinnamon achtige waas krijgen en dat je zo het uiterlijk de man van de pop kan onderscheiden, misschien is dat het. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

CitaatMooie nieuwe valken heb je er weer bij hoor, prachtig!


Dank je !

CitaatEn weet je, Bernard heeft mij juist in het begin uitgelegd dat alle lutino/albino mannen na de rui een "vuile" cinnamon achtige waas krijgen en dat je zo het uiterlijk de man van de pop kan onderscheiden, misschien is dat het. 


Kijk, en zo leren we dagelijks weer wat bij  ;D ;D ;D Dan is mijn Mystic misschien ook helemaal geen cinnamon. Niet dat het uit zou maken, want met dat koppel kweek ik niet meer. Breezer legt geen goede eitjes.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline


CitaatEn weet je, Bernard heeft mij juist in het begin uitgelegd dat alle lutino/albino mannen na de rui een "vuile" cinnamon achtige waas krijgen en dat je zo het uiterlijk de man van de pop kan onderscheiden, misschien is dat het. 



Ben heel erg benieuwd dan of ik straks het verschil zie na de rui tussen Noa en Eros. (pop & man)

Mandy, jij hebt toch ook een man en een pop?? Zie jij verschil??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Citaat van: Caroline op  2 augustus 2006, 00:54:43
Mandy, jij hebt toch ook een man en een pop?? Zie jij verschil??

Klopt, op de foto's kan ik het niet echt terug zien, was al van plan morgen nog eens goed te kijken. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Rianne

Die 'waas' heeft Tinco ook. Noemen ze dat tegenwoordig geen lacewing? :)

Inger m

Hoi,
Ik ben niet zo goed in mutaties, maar ik dacht dat lacewing een soort vorm van gepareld (lees: opaline) was.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Rianne

"ik ben er nu ook achter wat lacewing is dat is dus toch de gele "vuilige" waas door de combinatie ino en cinnamon.
dus een gelige gloed over andere kleuren heen kan het ook zijn'"

Dit staat bij Mutaties, over de nieuwe standaard voor valkparkieten. :)

Inger m

Hoi,
Dat is nog niet echt heel duidelijk. Het zegt niets over de vererving en of het nu hoort bij mannelijke albinó's (zoals Mandy schreef). Ik denk dat ik dan liever de echte standaardomschrijving afwacht. Maargoed het is iig wat anders dan dat ik dacht.

Bedankt!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.