5 juni 2024, 03:56:47

De Bonte Parel

Gestart door Karin, 20 februari 2005, 01:17:24

« vorige - volgende »

Lin

Hey Karin,

Jeetje wat is Indy gegroeid sinds de laatste keer dat ik hier kwam.te kauwen op een mini stokje of zie ik dat verkeerd? en jeetje je voliere. WAT GAAF!! ik moet maar niet te lang kijken, onze zolder is nog helemaal leeg. dus ruimte genoeg.  :-X


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Ja, ze zit met een takje te spelen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

25 juli 2006, 21:22:49 #2313 Last Edit: 25 juli 2006, 21:27:45 by Karin
Dit weekend krijg ik 2 nieuwe valkjes  ;D Inger heeft een heel mooi koppeltje waar ze een ander tehuis voor zocht en dat komt nu dus hier wonen. Omdat kazoo en Luna er niks van bakken wat betreft de kweek stuur ik ze met pensioen  ;D Ze blijven natuurlijk wel hier wonen in de nieuwe volière, maar geen broedblok meer voor hun ! Ik heb het nu al een paar jaar geprobeerd, steeds onbevruchte eitjes. Afgelopen siezoen eindelijk 1 nest met 4 bevruchte eitjes, 1 niet verder ontwikkeld en van de 3 jongen heb ik er 1 kunnen redden door het over te zetten bij een ander koppel. Ze voerde niet meer en hielden ze niet meer warm na een dag of 2. Ik kan wel blijven proberen, maar Kazoo is inmiddels 7 jaar. De kans is wel heel klein dat hij het ooit leert  ;D Dus ik had nog plek voor een mooi koppeltje  ;D

Het is een albino man split gepareld en een cinnamon gepareld  popje, split witmasker. Ik krijg er de volgende jongen uit :



Moeder:cinnamon gepareld split voor witmasker
Vader:witmasker lutino split voor {X1:  gepareld}

man afkomst:
25% witmasker gepareld split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% witmasker split voor {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}
25% gepareld split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon}
25% wildkleur split voor witmasker {X1:  lutino} {X2: cinnamon gepareld}

pop afkomst:
25% witmasker lutino gepareld
25% witmasker lutino
25% lutino gepareld split voor witmasker
25% lutino split voor witmasker


Ze zijn beide een jaar oud en hebben inmiddels één nest gehad bij Inger met 4 jongen. Het zijn rustige jongen. Daar viel ik ook op  ;) Ik heb al een koppel met zeer drukke jongen ( Dazzle en Chico ) en dan zijn rustige jongen heel erg welkom  ;D

Voor het komende seizoen heb ik naast het nieuwe koppel nu de volgende koppels :

Dazzle x Chico, ervaren koppel ( jongen wildkleur, bont, gepareld, bont gepareld, cinnamon, cinnamon bont, cinnamon gepareld, cinnamon bont gepareld )

Dimple x Magic, ervaren koppel ( jongen cinnamon gepareld en cinnamon geparelde witmasker )

Dizzy x Diba, ervaren pop, onervaren man ( in ieder geval geparelde jongen en ik heb hoop op cinnamon gepareld, lutino gepareld en cinnamon lutino gepareld, maar de achtergrond van de man is nogal onduidelijk )

Nessa x Kenya, onervaren koppel ( jongen bont en bonte witmasker )

Jipper x Mellody, onervaren koppel ( jongen bont en bonte witmasker )

River x ..... ( moet nog uit België komen ), onervaren koppel ( jongen fallow bonte witmasker, fallow bont, fallow witmasker, fallow, bonte witmasker, bont, witmasker, wildkleur )

Cocktail x .... ( moet nog uit België komen ), onervaren koppel ( jongen hopelijk primrose  ;) met kanssplit fallow )

Kazoo en Luna = met pensioen

Mystic en Breezer = met pensioen

Cookie en Kenzie, wordt niet mee gekweekt, maar misschien ingezet als pleegkoppel

En dan de vrijgezelle dames Summer, Willow, Madelief en Sterre.








Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Wow, 8 koppels!!  :o

Wat zal jij het druk krijgen. Ga je ze dan nog steeds allemaal tam maken of alleen nog op aanvraag??

Hele veel geluk je komende broedjaar, wanneer begint je nieuwe broedjaar eigenlijk?? Jij houdt andere tijden aan dan de meeste.  ;)

Wil ik overigens ook gaan doen, niet kweken in de bloed hete zomer.

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mandy

Hé wat leuk! :D
Een mooi koppel met mooie jongen. :)
Ik ga ws een jong van Pino&Pipo en Ot&Sien houden en dan kan ik ook zulke jongen kweken (zie bij verhalen).

Citaat van: Karin op 25 juli 2006, 21:22:49
Ik kan wel blijven proberen, maar Kazoo is inmiddels 7 jaar. De kans is wel heel klein dat hij het ooit leert  ;D

Wijsheid komt met de jaren zeggen ze hé. ;D
Maar een valk kan toch 20 worden en kan tot 15 jaar vruchtbaar zijn? Maar voor een goede kwaliteit van diens leven en diens jongen moet je ze niet uitleven in de kweek met 15 jaar 3 rondes.
Van mijn valken die geringd zijn weet ik dat Jut de oudste is, die is van '97 en word volgend jaar dus 10. En hij doet het nog goed. :)
Dus misschien toch nog eens proberen... ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

CitaatWat zal jij het druk krijgen. Ga je ze dan nog steeds allemaal tam maken of alleen nog op aanvraag??

Hele veel geluk je komende broedjaar, wanneer begint je nieuwe broedjaar eigenlijk?? Jij houdt andere tijden aan dan de meeste. 


Ja hoor, gewoon tam maken  ;) Maar ik kweek niet met allemaal tegelijk hè, dat scheelt. En ze zullen het heus niet allemaal in 1 x goed doen  ::) Ik kweek in de winter.

CitaatEen mooi koppel met mooie jongen.
Ik ga ws een jong van Pino&Pipo en Ot&Sien houden en dan kan ik ook zulke jongen kweken (zie bij verhalen).


Dank je ! Leuk, ook zo'n koppeltje  ;D

CitaatDus misschien toch nog eens proberen... 


Ze hadden het zo verprutst dat ik het niet meer wil proberen. Daarnaast was het enige jong wat ik van ze had erg druk en ik kreeg hem niet tam. Hij woont nu heel gelukkig bij Eefje, dus hij is gelukkig goed terecht gekomen. Ik heb dan liever een koppeltje die rustige jongen krijgt  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Hi Karin,

Wat een prachtmutaties krijg je daar uit.
Zie ik dat goed  :o Lutino geparelde pop  ;D ;D ;D Je zet me op je reserverings lijst, hè?
Oh ja, ik stond er al op  ;D ;D ;D Ik hoor het wel tegen de tijd dat het zo ver is, toch? In de verre toekomst hahaha.

Groetjes,
Monique


Karin

Ja hoor, direct achter mezelf  ;D Als er een mooi geparelde lutino popje bij zit is de kans groot dat ik haar zelf hou. Ik heb nog wel een plekje bij mijn vrijgezelle dames  ;) Maar jij bent dan nr 2 hoor  ;) Ze hebben maar 1 ronde gedaan dit jaar, dus ze draaien gewoon mee in "mijn seizoen".
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Tweede...Daar kan ik wel genoegen mee nemen hahaha  ;D
Ik geef je geen ongelijk.

Leuk!!! Weer iets om naar uit te kijken...kan ik op dit moment wel goed gebruiken  :-\ :)

Groetjes,
Monique

Karin

26 juli 2006, 13:48:57 #2320 Last Edit: 26 juli 2006, 13:52:31 by Karin
 ;D ;D ;D
En mocht ik op dat moment toch net een ander jong willen houden van een ander koppel dan schuif jij natuurlijk door naar nr 1  ;)

De catharina's gaan trouwens naar de vogelzolder verhuizen voorlopig. Ik weet niet of het komt omdat ze graag aan een nest willen beginnen, maar vooral Tinka is de hele dag aan het schreeuwen. Zelf heb ik er niet zo veel last van ( of ik moet op de bank liggen met hoofdpijn  ;)  ), maar Marcel wordt er gek van. Voorlopig gaan ze naar boven en probeer ik in september met ze te kweken. Ik zie daarna wel of ze boven in de volière gaan of weer naar beneden verhuizen.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Citaat van: Karin op 26 juli 2006, 13:48:57
;D ;D ;D
En mocht ik op dat moment toch net een ander jong willen houden van een ander koppel dan schuif jij natuurlijk door naar nr 1  ;)


Dat is nog leuker  ;D ;D ;D Ik ga er voor als nog van uit dat ik tweede ben...teleurstelling voor komen, weet je...  ;D

Citaat van: Karin op 26 juli 2006, 13:48:57
Voorlopig gaan ze naar boven en probeer ik in september met ze te kweken.

Klinkt als muziek in mijn oortjes  ;D ;D ;D
Ik hou een plekkie vrij voor een van jouw jongen  :)

Ik moet zeggen dat ik het heerlijke beesies vind. Ik heb er nu dus 1 en ik ben er echt helemaal gek op.
Ik heb een topic bij andere dieren geopend, als je hem wil zien en dat nog niet gedaan had  ;D

Groetjes,
Monique

Monky

Ik had trouwens jouw website doorgegeven aan mijn zus, zodat ze wat over de catharina's kon lezen.
Ze lag in een deuk toen je omschreef dat ze geluid maken als een giegelende cavia  ;D ;D ;D
Hoe kom je erop  :D

Is dat nu trouwens veranderd in een gillende cavia?


Karin

Eh, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, maar het is gewoon schreeuwen  ::) Ik heb ze nu gedeeltelijk afgeschermd, zodat ze wat minder licht krijgen in de hoop dat ze denken dat het geen broedseizoen is ( het is anders wel heel lang licht voor ze )  ;D Ze moeten nog even geduld hebben hoor. Ik wil nog even genieten van mijn rust  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

ManjaV

Hoi Karin,

Wat heb je veel koppeltjes zeg, wat leuk! :D Je zal vast mooie kleintjes krijgen ;)
Leuk ook dat je een nieuw koppeltje erbij hebt. Jullie hebben echt veel vogels nu!
Je puppie ziet er trouwens ook heeeeel schattig uit.
Met Sunny gaat trouwens alles goed, hij is nog steeds een echte kletskous en fluit de mooiste melodietjes :D Zijn parels zijn nu bijna allemaal weg en hij begint steeds meer op Mikki te lijken :D

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki